Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vafalls!?

Må skägget växa innåt på dom *****bangen!

Palladium är en stor favoritbiograf över huvud taget, den enda (vad jag vet) med balkong i Göteborg, dessutom!

Trist när dom ska gallra ut alla gamla stora biografer & ersätta med små trånga kyffen :-(

• 4 månader senare...
Postad

Stänger SF palladium är dom jubelpuckon och förtjänar alla världens fildelare tills dom kånkar.... ;) allvarligt talat.

Sen SF fick monopol har dom bara betett sig mer och mer märkligt.. Palladium är en underbar biograf, Bergakungen är det fulaste jag sett, bara grått och grått och fyrkantiga fula korridorer... spela roll att dom har nya högtalare, vem hör när alla besökare mölar in popcorn i foderluckan filmen igenom...

Postad

I do :-)

Jag gillar Bergakungen skarpt, den strikta inredningen är helt i mon smak, men det tar en hel evighet & en långpromenad för att ta sig dit..

Ljudet är MYCKET bättre där än någon annanstans i GBG, åtminstonde där jag var & såg Saw 4, men Palladium ligger sp förbannat bra till :-(

Postad

Det är ju frågan jmalmsten! vi i mariestad hade två biografer på de glada 60 och 70 talet. visade oftast massa trevliga skräckrullar och klassiksa filmer. men den brann tyvärr ner :( SÅ nu har man bara en mysig Saga biograf med två olika salar. den ena på 250 pers och den andra på 55 :D ( den största är rätt mysig faktiskt)

men jag skrev på den där namn insamlingen. Har sett en film där och det var guld värt! sjukt trevlig biograf.

• 1 månad senare...
Postad

Gick förbi Palladium nu och såg att SF hade plockat ner all neon snabbt som ögat, fick också veta att Palladium gick plus en halvmiljon förra året. Palladium var Göteborgs mäktigaste neonfasad bredvid en klassisk samlingsplats. Folk skrev och bad SF spara biografen, SF lovade att inte röra Palladium under förhandlingarna om Bergakungen. Kommunstyrelsens ordförande Göran Johansson kämpar för ett "evenemangsstråk" med Bergakungen som central del...

Och vad händer? --- När Runfors och kompani tjänat in sina snålkulor på flottigt popcorn så river dom Göteborgarnas paradbiograf utan att blinka. SF - ert snikna monopolbeteende är rent kundförakt.

Göran Johansson, när ska du fatta att folk behöver mindre mötesplatser och inte bara vill stå i kö till islador och Svenska Mässan.

Nedan ett sorgligt klipp från stängningen.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=402246

Göran "Vi kan inte rädda Palldium" Johansson

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=373547

• 2 veckor senare...
Postad

Ja det är riktigt dåligt. Förut, om man ville se en storfilm, gick man ju till Palladium.

Dessutom ligger den bra mycket mer centralt än Bergakungen, för oss som kommer utifrån Gbg i varje fall.

SF och deras jävla tänk.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...