Insaniac Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 Jo, varför säger jag sexig musik? Jo, för att jag har gjort den. Vet ni vad ett freestyle är? Har ni sett filme 8 mile där de står och rappar ord som kommer i huvudet. Här är ett freestyle jag gjort. Jag kallar det "Jag är Ledsen" för att jag tar uppenbarligen upp saker som hänt i mitt förflutn. Det är djupa saker som jag tar upp. http://www.speedyshare.com/639663133.html Den har en sån fin fiol/piano-ljud till sig. Harmoniska trummor och min mörka röst som riktigt rider på beatet. Kommentera vad ni tycker om det. Man kan inte säga något om min flow hackar sig någonstans för det är ju faktiskt ett freestyle. Tänk istället på att jag satt där i ca 1 minut och rappade utan att hacka upp mig (vi fick klippa bort 2 bars för det gick över vad melodin hade att erbjuda. Därför slutar den med "bah". bah är typ som att säga jag bah = jag bara). Första freestyle-försöket misslyckades. Andra satt perfekt. Det är det ni antagligen lyssnar på nu. Kommentera! När vi väl ändå är igång kan ni också ladda ner detta softa ändå-fast-ändå-inte clubbanger beatet: In Da House. http://rapidshare.com/files/56530127/Insaniac_-_In_Da_House.mp3.html Kommentera också det. Jag tackar för mig. Peace 0 Quote
Nicke_92 Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 Ok, du rappar jävligt otydligt och utan rytm! 0 Quote
Insaniac Posted September 23, 2007 Author Posted September 23, 2007 Det är helt klart rytm i det. Otydligt för att det var en kass mick vi hade. Rytmen kan också skyllas på att jag körde freestyle. Jag vill se dig klara så länge med det beatet. 0 Quote
Simon W Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 Vad vill du att vi ska säga Inasaniac? Allt bemöts ständigt med försvarstal och att vi har fel. Att kommentera, och kanske kritisera, dina grejer känns mest som en inbjudan till mothugg. Ska vi bara skriva "Fan vad bra du är"? Du kan nog räkna med att slippa i alla fall mina kommentarer i fortsättningen... 0 Quote
greenlighted Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 Ligger det inte till på ett helt annat sätt? 0 Quote
Simon W Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 Ligger det inte till på ett helt annat sätt? Ja ibland får man den känslan, fast mina tankar har mest gått till herr Johan Ask, som figurerade här för ett tag sen. ;) Herr Insaniac har dock hållit på så länge nu, och verkar så in i bomben allvarlig och seriös i sina diskussioner om vad som kännetecknar vapen och helikoptrar (och dessa detaljers vikt i manus). Vi får se hur det utvecklar sig. 0 Quote
Octavianus Posted September 24, 2007 Posted September 24, 2007 tja, helt kasst va det ju inte. Men varför lägger man upp ngt av den kvaliteten får, och vill ha det bedömt, på ett filmforum dessutom? HAr grabben inte ngn självkänsla? Är väll lite som vissa av dom som söker till idol. 0 Quote
_nemo_ Posted September 24, 2007 Posted September 24, 2007 Kan ju säga (det här börjar bli återkommande varje gång någon nisse dyker upp) att det är INTE jag som ligger bakom insaniac =) Dock är det på såna som honom som Sam och Rai är baserade, speciellt Sam. Men såna finns på riktigt också och jag tycker att dom är underbart roliga. Insaniac, OM du är allvarlig med den här rapen så kan jag ju säga att du inte ska satsa på en karriär inom området. Koncentrera dig istället på att skaffa fram de där 25 miljoner euron som du är ute efter. Lycka till med det. Du lät som en bakfull timbuktu med virus på balanssinnet. 0 Quote
Anhool Posted September 24, 2007 Posted September 24, 2007 Du lät som en bakfull timbuktu med virus på balanssinnet. Först visste jag inte hur jag skulle uttrycka mig men sen såg jag vad du skrev Nemo. Precis så är det! För övrigt kan jag ju avslöja att svensk rap är bland det fånigaste jag vet. Edit: Rallys mikrofonkåt-version med Göta-Petter är ett undantag. 0 Quote
Recommended Posts