Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 veckor senare...
Postad

Skulle velat vara med i år igen. Men kunde inte pga att jag inte hade någon barnvakt och sambon jobbade hela jävla dagen.

Var du med eller? Var du med förra året?

Postad
Crazy Pictures vann i Östergötland med "Du döda mig" Final i år igen...

Grattis! Har inte sett de andra filmerna du tävlade mot, men den var förmodligen värd att vinna.

Om juryn är äldre i finalen (inte kan så mycket om t.ex AE) har du en stor chans att vinna tror jag.

(Även bortsett från det så har du stor chans att vinna, du har en bra film)

Postad

Förra året hamnade jag på finalen pga att jag råkade vara på rätt plats vid rätt tidpunkt, gick inte vidare i tävlingen egentligen...men pizzabufén var god!:)

Känns lite bättre iår när jag är med i ett vinnande bidrag^^

Postad
Förra året hamnade jag på finalen pga att jag råkade vara på rätt plats vid rätt tidpunkt, gick inte vidare i tävlingen egentligen...men pizzabufén var god!:)

Känns lite bättre iår när jag är med i ett vinnande bidrag^^

Kycklingen var min favorit av buffén =)

Ps. Gillade ditt skådespeleri i "Du döda mig". Ds.

Postad
Kycklingen var min favorit av buffén =)

Ps. Gillade ditt skådespeleri i "Du döda mig". Ds.

Oj,Man tackar!

Det avr synd att du inte kunda vara med iår, det hade varit intressant med en "regisörerna 2"!;)

Postad
Oj,Man tackar!

Det avr synd att du inte kunda vara med iår, det hade varit intressant med en "regisörerna 2"!;)

Äh, been there done that ;)

Men hade jag varit med hade det inte blivit en regissörerna 2, haha.

När Danell berättade alla saker som skulle vara med och temat, så tänkte jag direkt på en fanatisk bilmekaniker som ser små tomtar i sitt garage, elaka små tomtar. Köra alla platserna på samma ställe, garage, arbetsplats och helig plats. Det hade förmodligen blivit något sådant :).

Postad

Ja vi funderade också på det där med helig plats, vad som helst kan ju vara en heligplats egentligen, det går ju från person till person^^

Nån mer på här på voodoo som var med iår?

• 3 veckor senare...
Postad

Tack nemo!

Trodde verkligen inte att vi skulle vinnna. Personligen gillade jag "Säg bara nej" bäst!

Grattis också till Örebro som tog hem 9 timmars klassen!:)

PS; Jag hoppas Hannes och Victor har hittat rätt buss vid det här laget!

Postad

Haha. Det är något sjukt med nOOfestivalfinaler. Orkar inte dra den enormt lång berättelsen om vad som hände förra året, ni kan läsa den på denhär länken: http://www.crazypictures.se/enbit/resan16.jpg

Men detta är berättelsen om årets resa:

Vilken rolig dag. Inte nog med att vi kamma hem förstapriset, utan allt som kunde strula strulade. Fel bokningsnummer till tågbiljetterna, hitta inte dit, mitt i visningen på våran film kommer någon emot bakåtspolningsknappen och spolar tillbaka två filmer. Ljuset går upp och efter 5 minuter fortsätter visningen, från början. Sedan vid prisutdelningen så drar de en motivering som kunde passat ALLA filmer typ. Och sedan ska de köra någon dum vinjett eller nått, men allt strular igen... Pinsam tystnad. Efter några minuter (som kändes som timmar) kommer ordet Östergötland upp. Är det fortfarande ett tekniskt fel? Våran film går igång och alla tittar på varandra under förvirring medan våran film visas för tredje gången. När den är slut så börjar folk långsamt applodera. DÅ säger de: Vinnarna är Crazy Pictures. Ahh. Fram o hämta priset. Men nu går vårat tåg tillbaka om 20 minuter. Jag och fotografen Hannes bestämmer oss för att stanna medan de andra springer till tåget. Då får vi reda på att nästa tåg kostar 1200:- /biljetten. Kul. De andra hinner inte till tåget och kommer tillbaka. Vi ringer lite o får reda på att Swebuss går om en timme. Vi sticker dit o ställer oss i den långa kön. Alla köper sina biljetter och när det bara är Hannes och jag kvar så tar biljetterna slut. Det finns bara en kvar. Va fan!? Har inte de platsgaranti? Vi vågar inte fråga för den otroligt tjuriga gubben i biljettluckan skriker som en galning till oss om vi ska ha den sista biljetten. Nej säger vi för ingen ville stå kvar ensam. De andra åker iväg, medan vi två hoppar på tåget till Västerås för att våldgästa förra årets nOOvinnare våran alldeles egna _nemo_! Vi kommer dit och ringer efter honom. Vi hoppar på bussen till honom, men sätter oss på fel, hamnar i andra änden av Västerås. Får ta en annan buss tillbaka och halv tre somnar jag o Hannes mitt bland _nemo_'s feta filmsamlingsrum. Det var nog fan bland den roligaste dagarna i år... :)

Postad

Jag får se till att klippa klart dokumentärfilmen om vår resa från Östergötland till nOO-finalen och tillbaka. Det var en riktigt strulig resa som började med att en i vårt gäng försov sig och slutade med att vi missade tåg och bussar tillbaka. Kom hem först vid midnatt. Tur att vi inte sprang iväg för att hinna med tåget i alla fall. Då hade vi ju missat Publikens pris.

-----------------

http://kg.stenb.org

• 5 månader senare...
  • 4 veckor senare...
Postad
Hur går det med klippningen av den filmen? Vore ju kul o se!

Har inte kommit längre men nu har jag en ny redigeringsdator i alla fall som är mycket roligare att klippa med. Har bara 3x3-filmen och två novellfilmer som skall klippas också...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...