Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Eftersom att många andra har startat trådar där länkar till deras hemsidor finns, så kan väl jag också göra det.

Jag behöver all feedback jag kan få! Både bra och dålig kritik för att förbättra min hemsida! :)

Länk: http://www.loopingfilm.se

Postad

Jag har kunskaper i HTML och PHP huvudsakligen.

Även om jag bara har gjort hemsidor i cirka 3 år så har jag redan gjort väldigt många hemsidor åt andra. Ibland har jag jobbat gratis och ibland har jag fått betalt. Nuförtiden tar jag betalt för att göra hemsidor eftersom att jag inte har tid/ork att utföra gratisarbeten. Dock är det en hyfsat liten summa man betalar mig.

Men ja, jag utför gärna gratisarbeten. :)

Mer kritik?

Postad

Äsch då, Pace, nu blev jag upptäckt! :D;) Nej, jag skojade bara.

Min dåliga filmskola skall bort inom kort, artiklarna skrevs ganska kort efter det att jag hade läst Voodoo Films artiklar. Men jag måste erkänna att jag är "lite" Voodoo Film-inspirerad, men jag försöker jobba bort det. :) Men det är ju så svårt att försöka göra sämre än det man tycker om. ;)

Dock tycker jag inte att så mycket mer är likt.

Postad

Jo, det är ganska mkt voodoo-inspirerat :D men sidan är väldigt skjysst ;)

Personligen tycker jag att det är en hel del text (Nästan för mkt) på sidan som ger mig en "stökig" känsla ... (ok, jag erkänner. Jag tycker inte om att läsa så där mkt text) :D

Men annars tummarna upp ;)

/Xinga

Postad

Själva designen är väl INTE Voodoo Film-inspirerad, eller? Och om den är det så har jag inte ens tänkt på det när jag skapade designen. :)

Postad

Den sida verkar intressant men mycket att läsa. Men rent estetsikt är den lite mindre till tallande. Lite för mycket saker på för litet område. Jag skulle försöka med en lite mer stillren disign med lite mindre bilder på en penna som flygger i lufften, så man ser allting som en och samma sammanhängande sida. Du kan också tänka på att inte ha några länger texter i bildformat utan skriv så mycket som möjligt med vanlig text. Hoppas du fatta vad jag mennar.

Less is more...

Postad
Själva designen är väl INTE Voodoo Film-inspirerad, eller? Och om den är det så har jag inte ens tänkt på det när jag skapade designen. :)

Nerdå ;) men det är mest innehållet jag syftade på :D

Jag kan hålla med Precision motion, det känns lite trångt.

En sak till, ta inte illa upp men jag skulle sj aldrig lägga upp sånna bilder på en webbsida (Kanske bara är jag då) men det blir på något sätt lite mer, hur ska man säga? stökigt och sidan tappar en "Clean" känsla.

Och som sagt, en massa text, men informativ :D

Men annars är det hyfsat grymt och du har kommit långt :D. Fortsätt nöta på sidan så kommer den att bli sk*t bra ;)

/Xinga

• 2 veckor senare...
Gäst bollyn
Postad

Jag tycker det var alldeles för mycket härmat voodofilm du borde rekomendera dina medlemmar voodoofilm, i stället för att vara inne på loopingfilm en hundra gånger sämre fulare och tråkigare voodoofilm.

Postad

Bollyn, om du skulle plugga lika hårt på film som du gör på spydiga kommentarer, så skulle du vara i klass med Peter Jackson nu. Dessutom stavas det "sämre" och inte "semre". Voodoo Film stavas dessutom inte "voodoofilm" och rekommendera stavas med två m. Din svenskalärare är hundra gånger sämre än min... Ungefär så trevliga är dina kommentarer. ;)

Looping Film är inte alls härmat Voodoo Film, dock är det inspirerat av Voodoo Film. Eftersom att alla klagar så tänker jag inom kort göra en ny version som är mindre inspirerad av denna hemsida. Looping Film är mer en filmsajt för unga filmare. Jag, och alla medlemmar på mitt forum, resonerar att unga filmskapare har lättare att hjälpa andra unga filmskapare än vad någon äldre filmskapare har. Man är mer medveten av varandra, om du förstår vad jag menar.

Dessutom kan ingen klaga på att forumet är inspirerat, eftersom att jag har programmerat mitt forum helt själv. Detta forum är faktiskt gjort av vBulletin. Men mitt mål är inte att bli bättre än någon annan, utan att många ungdomar som gör film skall bli bättre på att göra film genom att snacka filmproblem och andra filmdiskussioner med varandra. Även jag vill lära mig att göra bättre film på det viset.

Dessutom lägger jag ut mina egna filmer på Looping Film också, och det är ju ett stort bonus. ;)

Hoppas att du har fått svar på din "mycket" intressanta fråga.

Postad
Jag tycker det var alldeles för mycket härmat voodofilm du borde rekomendera dina medlemmar voodoofilm, i stället för att vara inne på loopingfilm en hundra gånger sämre fulare och tråkigare voodoofilm.

Aj aj aj ... det där var lite hårt, inte värst uppmuntrande :)

Men visst får man säga så, själv när jag ska skriva ngt sånt så säger jag också varför och vad personen ska tänka på tills nästa gång ;)

Postad

En småsak som jag störde mig på var att du använde en bladning mellan mjuka(runda)kanter och hårdakanter. Sen kanske inte färgvalet var de bästa, finns snyggare blå som kontrar bättre! Den punkten tycker jag att du borde leka lite mer med.

// simon.

Postad

Tack för kritiken megawatti!

Jag har fastnat för blå hemsidor och har haft den färgen på flera av mina senaste hemsidor. Jag kommer dock att göra en ny design till jul där jag tänker använda mörkare färger. Förhoppningsvis så får jag till det då.

Gäst bollyn
Postad

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 2 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

Okamratlig ton och ovårdat språk.

Mvh Pace

Administratör, Voodoo Film forum

Postad
Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 2 §.

Citerat inlägg redigerat. Se ovan.

Mvh Pace

Den här tråden handlar inte om Martahon Extreme. Visa upp något bättre själv istället för att trolla.

Skärp dig nu för fan.

Gäst bollyn
Postad
Den här tråden handlar inte om Martahon Extreme. Visa upp något bättre själv istället för att trolla.

Skärp dig nu för fan.

Skärp dig själv för fan.

Postad
Bollyn, håll en kamratvänlig ton och visa att du är tillräckligt mogen för att diskutera utan utbrott.

Jag har blivit bandlyst från vodoofilm för alltid tack så JÄVLA MYCKET!!!!!!!

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 4 §.

Okamratlig ton och ovårdat språk.

Mvh Pace

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
  • Skapa nytt...