Mister Postad 19 juli 2007 Postad 19 juli 2007 DET ALLRA SISTA http://www.gothenstudios.se/gfx/bilder_allrasista.jpg Speltid: 12:10 minuter Genre: Drama Produktionsår: Maj, 2007 Storlek: 26mb (streamas) Filformat: windowsmediaplayer Handling: En syster och en bror sitter i ett mörkt vardagsrum, de har just fått reda på en nyhet vilket får dem att ifrågasätta människan existens... Kan bevittnas på vår hemsida http://www.gothenstudios.se/allrasista.html och Youtube (delad i två pågrund av att den överskrider maxlängden) DEL 1 DEL 2 0 Citera
kridan Postad 20 juli 2007 Postad 20 juli 2007 Vist var den bra faktiskt riktigt bra när man sett hela. 0 Citera
Tomtebo Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Okej, helt okej film. Men jag har lite frågor och kommentarer. I början av filmen när tvn brusar, så hörs inte karaktärerna så speciellt mycket. Lite tråkigt. Sedan, ljuset i slutet, vad fan va de ? var det en atombomb som sprängdes eller vad? Annars var det förövrigt bra, bortsett att man märkte att ljud kvaliteten ändrades hela tiden, först brus sedan inget, men det beror väl på omgivningen. 0 Citera
pld Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Våran ljudkille var kanske inte den bästa och den mest motiverade och sedan var det inte den nyaste micken vi fick låna heller. /Jesper 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 21 juli 2007 Postad 21 juli 2007 Jag gillade den och såg hela utan att "hoppa fram" som jag annars ofta gör. Det är en bra film, grymma skådespelare framförallt. Den är inte långtråkig trots 12 minuter i samma rum, den kunde dock vara mer filmisk. Här kommer dock lite konstruktiv kritik. Eftersom det är en dialogfilm borde ni lagt betydligt mer jobb på ljudet, även om micen inte var jättebra finns det mycket man kan göra i efterarbetet. Generellt var klippningen inte så bra, lite långsam och aldrig maskerad, visserligen svårt att maskera med så få klipp och lite rörelser, men lite trist blev det. Jag reagerade speciellt på ett inklipp bröstbilden på brodern under en replik som helt förstör tempot i filmen. Egentligen var kanske inte film det bästa mediet för den här idén då du/ni inte heller försökt göra den filmisk. Vinklarna är basic, inga fängslande/smarta kamerarörelser, osv. Det liknar mer filmad teater. Lite taffligt slut, här bör man väl kunna använda riktiga strålkastare utanför fönstret kombinerat med att blända ut bilden istället för att tona till vitt. Även här jobba mer med ljudbilden. 0 Citera
Tomtebo Postad 22 juli 2007 Postad 22 juli 2007 Så det var en atombomb som smällde utanför :D? Men jag håller med farbror, jag spolade inte fram något under hela filmen som jag brukar göra och de kan ni ta som något väldigt positivt. 0 Citera
jernby film Postad 22 juli 2007 Postad 22 juli 2007 Som det är när du har en ny film, förväntningarna är höga. Det här var nog det bästa du gjort. Kusligt nära högsta proffsklass. ;) Vad månde bliva av dej /nils 0 Citera
Mister Postad 22 juli 2007 Författare Postad 22 juli 2007 Som det är när du har en ny film, förväntningarna är höga. Det här var nog det bästa du gjort. Kusligt nära högsta proffsklass. ;) Vad månde bliva av dej /nils Det där värmde :) @ lillafarbrorn Jag kan inte riktigt hålla med om att film inte vore det rätta mediet, men jag förstår vad du grundar din slutsats på. Jag tycker inte att det krävs åkningar/kamerarörelser och många klipp för att det ska vara en film. Sen håller jag med om att det finns vissa klippningar som är av dålig kvalite, t.ex. den klippningen in på brodern. Glad att du tyckte den om den annars.. 0 Citera
Joel.N Postad 27 juli 2007 Postad 27 juli 2007 En bra och väl genomförd idé. När det gäller kritik håller jag med "lilla farbrorns" synpunkter. 0 Citera
Unknown1101 Postad 31 juli 2007 Postad 31 juli 2007 Mycket bra dialog om mänskligheten de hade! 0 Citera
Kristovich Postad 11 augusti 2007 Postad 11 augusti 2007 Jag tyckte det verkade bra, dialogen tycker jag har en hel del synpunkter. Vad gäller kritik så säger jag som andra sagt, jag håller med farbror, även kanske att språket kändes lite fel på en del ställen, men det är inget allvarligt! Bra jobbat tycker jag! 0 Citera
Nicke_92 Postad 16 augusti 2007 Postad 16 augusti 2007 riktigt bra skådespelat, hör dock inte ett skit i början av filmen, och slutet är konstigt. denna film får en att tänka. rätt bra, dock inte min smak. 0 Citera
Radioman Postad 20 augusti 2007 Postad 20 augusti 2007 Jag är fortfarande väldigt ny här på forumet och har precis börjat titta på folks filmalster och manus. Tittade på hela filmen utan att stoppa. Läste sedan folks kommentarer och det mesta har väl framkommit när det gäller kritiken. Lilla farbrorn svepte det mesta. Mina fem cent: Skådisarna är bra. Språket dock något högtravande för två syskon som samtalar. Brodern -"Jag räds denna situation" t.ex. Ljudet kunde vara bättre fångat på sina ställen. Ämnet bra fast jag blev inte jättefångad. Därmed inte sagt att filmen inte var bra. Det var den :) 0 Citera
DDeridex Postad 30 december 2007 Postad 30 december 2007 Såg den precis då den blivit nominerad till bästa film. Jag gillar den skarpt men du borde utlysa skottpengar på den som var ansvarig för ljudet. Något bra hade kunnat bli riktigt bra utan irriterande brum. Nästa gång ser du till att ansvarig för ljudet både har på sig lurarna och är vaken. Hörs det att jag är sur över en detalj som sänker det hela? 0 Citera
Mister Postad 2 januari 2008 Författare Postad 2 januari 2008 du borde utlysa skottpengar på den som var ansvarig för ljudet. mjo man kanske borde.... kul du gillade den förövrigt. 0 Citera
LordViktor Postad 6 januari 2008 Postad 6 januari 2008 Jodå, den var spännande, men jag som själv är från Göteborg, tål bara inte skådespelare som snackar göteborska, filmupplevelsen blev totalt förstörd p.g.a. dialekten :) 0 Citera
Mister Postad 10 januari 2008 Författare Postad 10 januari 2008 filmupplevelsen blev totalt förstörd p.g.a. dialekten :) haha får la dubba den på rikssvenska då... 0 Citera
Nicke_92 Postad 12 januari 2008 Postad 12 januari 2008 haha får la dubba den på rikssvenska då... Göteborska är coolt! ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.