Team_fagott Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Super 8 test 2-andra rullen (nizo 561) -45 sek Ännu ett super 8 test. Den här gånge med min (Braun) Nizo 561. Filmtypen är 64T. FIlmrullen kostade ungefär lika mycket som kameran. Känns som nizo är min grej, dock suger linsen på den här. Så jag är ute efter en hetere Nizo. http://img362.imageshack.us/img362/8756/rulle3bildvl7.th.png http://img127.imageshack.us/img127/5413/rulle2bildll7.th.png http://img73.imageshack.us/img73/4770/rulle4bildjh0.th.png Format: Youtube flash ström Längd: 45 sek Storlek:35 mb Utrustning: Nizo 561, super 8. Film: Kodoak 64T Edit: Strömande DivX version finns här :http://stage6.divx.com/user/Team_f/video/1257887/Super-8-test- 0 Quote
lilla_farbrorn Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 Tråd godkännes tillfälligt men bilderna måste åtgärdas. (Just nu fungerar de inte) 0 Quote
Team_fagott Posted May 25, 2007 Author Posted May 25, 2007 Tråd godkännes tillfälligt men bilderna måste åtgärdas. (Just nu fungerar de inte) Är Herrn nöjd nu? ;) 0 Quote
lilla_farbrorn Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 Är Herrn nöjd nu? ;) Smisk ska du ha. Du vet mycket väl att det ska vara tre bilder. Sen tycker jag det var en väldigt fjuttig bild. Åtgärda eller dö. Film är fint. Ska ta å inhandla en såndär nån dag. 0 Quote
Team_fagott Posted May 25, 2007 Author Posted May 25, 2007 Om herr farbror läst reglerna så står det att om filmen är väldigt kort så räcker det med en bild. 45 sek är väll väldigt kort? Men jag lyder väll ändå. :p strax.. 0 Quote
Tomtebo Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 Såg bra ut.. Blev lite förvånad över hur många saker från (halmstad?) fanns i marirestad.. Som stranden och den där "teater grejen" vi har ungefär lika strand och exakt samma teater grej vid min skola... 0 Quote
Team_fagott Posted May 25, 2007 Author Posted May 25, 2007 Såg bra ut.. Blev lite förvånad över hur många saker från (halmstad?) fanns i marirestad.. Som stranden och den där "teater grejen" vi har ungefär lika strand och exakt samma teater grej vid min skola... Ja det är väll ett arv från Sveriges DDR tid. Allt gjutet enligt statlig standard ;) 0 Quote
Anhool Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 Fina grejer. Hur många super8-kameror hade du? Säg till om du vill sälja. Jag orkar inte hetsa på tradera, det är omöjligt att få tag på något där, finns alltid nån jävel som lägger 10 kronor mer när det är 4 sekunder kvar. 0 Quote
Team_fagott Posted May 25, 2007 Author Posted May 25, 2007 Fina grejer. Hur många super8-kameror hade du? Säg till om du vill sälja. Jag orkar inte hetsa på tradera, det är omöjligt att få tag på något där, finns alltid nån jävel som lägger 10 kronor mer när det är 4 sekunder kvar. Jag har fyra stycken. När jag besämt mig för villken som är favvon men kanske det kan bli aktuellt längre fram. Just nu lutar det åt att jag uppgraderar till en värsting nizo när jag får råd. Då kan det ju tänkas att någon av dom andra är till salu jag har Canon 814az canon 514 Sv Nizo 561 Cosina ms1300 macro 0 Quote
Tomtebo Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 Själv har man ju en Chino 722-p power zoom ^^ som jag inte använder och vet inte ens ifall den funkar.. fick den för 20kr av en gubbe. 0 Quote
Team_fagott Posted May 25, 2007 Author Posted May 25, 2007 Köp en rulle och testa på momangen! Det är en order! Tacksam för all konstruktiv kritik. 0 Quote
Cjwk Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 Jag har fått hem mina negativrullar nu och måste säga att jag gillar dina färger mer på reversal, också att du fått din bild mycket mindre kornig. Hursomhelst dom dyker snart upp här på sidan, men nu är jag för trött så jag övergår till lite konstruktiv kritik: Gör en film på s8 med handling nu, det ser jag fram emot. Ta med stativet nästa gång. Jag gillar't, ska införskaffa en bunt 64T och köra på i sommar hej sålänge! 0 Quote
Team_fagott Posted May 28, 2007 Author Posted May 28, 2007 Jag har fått hem mina negativrullar nu och måste säga att jag gillar dina färger mer på reversal, också att du fått din bild mycket mindre kornig. Hursomhelst dom dyker snart upp här på sidan, men nu är jag för trött så jag övergår till lite konstruktiv kritik: Gör en film på s8 med handling nu, det ser jag fram emot. Ta med stativet nästa gång. Jag gillar't, ska införskaffa en bunt 64T och köra på i sommar hej sålänge! Båda rullarna var 64T :) Bara det att den ena var underexponerad. Jag jag är grymt sugen på att göra en riktig film på s8. Ska bara komma underfund med vad jag vill använda för film+allt annat förstås. MEn en film blir det garanterat. Jag är fullkommligt kär i formatet. Tack för peppen! Ser fram emot att se dina bilder. 0 Quote
Cjwk Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Jag kanske tar mig i kragen och renderar ut och lägger upp i morgon om ni står ut med youtube tills jag fått ihop min hemsida? Aja nu är jag offtopic så jag slänger mig in i ämnet med att säga att jag helt förstår dina tankegångar, man vill skjuta en film på super8 som man vet är värd dom pengarna som behövs läggas ut. Ser fram emot mer från dig. Jag är också kär i formatet dock sugen på att våga mig på 16mm i framtiden också men det ska vara med goda planer för vad som ska skjutas. Med super8 vågar jag slösa lite mer :) Håll igång det goda /Jacob 0 Quote
Team_fagott Posted May 30, 2007 Author Posted May 30, 2007 http://stage6.divx.com Här kan du lägga mupp i divX format (+större filer). Dock måste man lada ner 511 olika plugin innan man kan både titta och ladda upp :p Men det ser MYCKET bättre ut. Av nämda anledning bör du även lägga upp en youtube variant. 0 Quote
Recommended Posts