Jump to content

Recommended Posts

Posted

Super 8 test 2-andra rullen (nizo 561) -45 sek

Ännu ett super 8 test. Den här gånge med min (Braun) Nizo 561. Filmtypen är 64T. FIlmrullen kostade ungefär lika mycket som kameran. Känns som nizo är min grej, dock suger linsen på den här. Så jag

är ute efter en hetere Nizo.

http://img362.imageshack.us/img362/8756/rulle3bildvl7.th.png

http://img127.imageshack.us/img127/5413/rulle2bildll7.th.png

http://img73.imageshack.us/img73/4770/rulle4bildjh0.th.png

Format: Youtube flash ström

Längd: 45 sek

Storlek:35 mb

Utrustning: Nizo 561, super 8. Film: Kodoak 64T

Edit: Strömande DivX version finns här :http://stage6.divx.com/user/Team_f/video/1257887/Super-8-test-

Posted
Är Herrn nöjd nu? ;)

Smisk ska du ha. Du vet mycket väl att det ska vara tre bilder. Sen tycker jag det var en väldigt fjuttig bild. Åtgärda eller dö.

Film är fint. Ska ta å inhandla en såndär nån dag.

Posted

Såg bra ut.. Blev lite förvånad över hur många saker från (halmstad?) fanns i marirestad.. Som stranden och den där "teater grejen" vi har ungefär lika strand och exakt samma teater grej vid min skola...

Posted
Såg bra ut.. Blev lite förvånad över hur många saker från (halmstad?) fanns i marirestad.. Som stranden och den där "teater grejen" vi har ungefär lika strand och exakt samma teater grej vid min skola...

Ja det är väll ett arv från Sveriges DDR tid. Allt gjutet enligt statlig standard ;)

Posted

Fina grejer. Hur många super8-kameror hade du? Säg till om du vill sälja. Jag orkar inte hetsa på tradera, det är omöjligt att få tag på något där, finns alltid nån jävel som lägger 10 kronor mer när det är 4 sekunder kvar.

Posted
Fina grejer. Hur många super8-kameror hade du? Säg till om du vill sälja. Jag orkar inte hetsa på tradera, det är omöjligt att få tag på något där, finns alltid nån jävel som lägger 10 kronor mer när det är 4 sekunder kvar.

Jag har fyra stycken. När jag besämt mig för villken som är favvon men kanske det kan bli aktuellt längre fram. Just nu lutar det åt att jag uppgraderar till en värsting nizo när jag får råd. Då kan det ju tänkas att någon av dom andra är till salu

jag har

Canon 814az

canon 514 Sv

Nizo 561

Cosina ms1300 macro

Posted

Jag har fått hem mina negativrullar nu och måste säga att jag gillar dina färger mer på reversal, också att du fått din bild mycket mindre kornig.

Hursomhelst dom dyker snart upp här på sidan, men nu är jag för trött så jag övergår till lite konstruktiv kritik:

Gör en film på s8 med handling nu, det ser jag fram emot.

Ta med stativet nästa gång.

Jag gillar't, ska införskaffa en bunt 64T och köra på i sommar

hej sålänge!

Posted
Jag har fått hem mina negativrullar nu och måste säga att jag gillar dina färger mer på reversal, också att du fått din bild mycket mindre kornig.

Hursomhelst dom dyker snart upp här på sidan, men nu är jag för trött så jag övergår till lite konstruktiv kritik:

Gör en film på s8 med handling nu, det ser jag fram emot.

Ta med stativet nästa gång.

Jag gillar't, ska införskaffa en bunt 64T och köra på i sommar

hej sålänge!

Båda rullarna var 64T :) Bara det att den ena var underexponerad. Jag jag är grymt sugen på att göra en riktig film på s8. Ska bara komma underfund med vad jag vill använda för film+allt annat förstås. MEn en film blir det garanterat. Jag är fullkommligt kär i formatet. Tack för peppen! Ser fram emot att se dina bilder.

Posted

Jag kanske tar mig i kragen och renderar ut och lägger upp i morgon om ni står ut med youtube tills jag fått ihop min hemsida?

Aja nu är jag offtopic så jag slänger mig in i ämnet med att säga att jag helt förstår dina tankegångar, man vill skjuta en film på super8 som man vet är värd dom pengarna som behövs läggas ut. Ser fram emot mer från dig. Jag är också kär i formatet dock sugen på att våga mig på 16mm i framtiden också men det ska vara med goda planer för vad som ska skjutas.

Med super8 vågar jag slösa lite mer :)

Håll igång det goda /Jacob