Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
NEJ! inte en till serie till film!!

Håller med, till viss del.

Visst är det skoj att se dessa gamla historier i den visuella kvalité som dagens teknik kan erbjuda. Men samtidigt - våga hitta på något nytt!

Postad

Jag väntar bara på den dagen då dom gör filmer av Powerpuff pinglorna, Dexters labratorium eller Kurrage(stavning?) för att mina kids har blivit nostalgiska och vill uppleva barndomen ännu en gång

Postad
Men den finns ju redan som film. Med Dolph. Den var inge vidare kan jag upplysa om.

Masters filmen är ju kult ju.

En av dom mest minnesvärda från min barndom.

Visst, inget bra gjord men ändå.

Skulle dom göra en ny nu så skulle i alla fall jag se den.

Postad

Humle och Dumle 2007 remake med Micke Persbrandt i huvudrollen, data-animerade bakgrunder, widescreen och dolby surround sound. Lillstrumpan och syster yster gästspelar i nya fräcka nylonkostymer.

Postad
Jag väntar bara på den dagen då dom gör filmer av Powerpuff pinglorna, Dexters labratorium eller Kurrage(stavning?) för att mina kids har blivit nostalgiska och vill uppleva barndomen ännu en gång

http://www.imdb.com/title/tt0289408/

knock yourself out;)

Men annars så tycker jag att det är lite festligt att dom ska göra film om über-ariern som är stor, muskelös, blond och blåögd... Men hoppas samtidigt att dom behåller campigheten som hela idén lovar... Inkarnationen med Dolph var ju skoj i sig, men led mycket av att dom tvingades hålla allt på våran tråkiga jord...

Java: haha... jag har alltid tyckt att det där klippet är lite creepy... plus att jag alltid fascinerats över hur totalt död she-ra's blick är:e

Och appropå She-ra... kommer hon vara med föresten?, hon var ju en sån där liten eftertanke bara för att få med lite tjejer i tittarskaran om jag minns rätt... tillockmed hennes introsekvens är ju en ren kopia... jag menar... titta bara:

http://youtube.com/watch?v=quzY7ONePM4

men jag tycker dock att She-ras musik är snäppet bättre... dock stör jag mig fortfarande på hennes döda blick...

Ah... 80talet... på den tiden då klädsmaken var usel, musiken var synthknas, och serierna på teve förpackades med klumpiga moralkakor:e

Det jag är mest fascinerad över är att jag borde inte minnas dessa serier... men kan nog tacka hyrvideo, vhs-inspelningar och fördröjda tv-repriser för dessa upplevelser... :)

EDIT:

dom är närmare verkligheten än man vanligtvis tror! :e

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...