Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hur ska jag göra om jag vill "frysa till" till bilden? Det jag vill är att sista bildrutan ska "stanna upp" och "ligga kvar".

1 Använd sökfunktionen

2 läs manualen

3 Om inget av ovanstående hjälper, tala åtminstone om villket program du använder.

Posted

Magix vet jag inte så mycket om men förmodligen är det liknande som i de flesta andra red.program att du sparar den sista filmrutan i klippet som en bild.

När det är gjort lägger du den bilden efter filmklippet i timelinen. Hur länge du vill att bilden ska synas i filmen justerar du som vanlig genom att dra ut den i timelinen till önskad längd.

Så gör jag i Pinnacle, Ulead och PPro 2.0 som jag jobbar med.

Hoppas det funkar i Magix också!

Jag såg inte att du i tidigare inlägg redan svarat på vilket program du använder, sånt händer!

• 11 months later...
Posted

Hallå

Detta kanske räknas som en bump, men jag har ett problem med stillbilder i Premiere och After Effects. Jag har provat både att frysa den sista bildrutan i ett klipp och att exportera en stillbild som jag lagt in i si å så lång tid, men det blir samma problem i båda fallen. Problemet är att när jag ska kolla på filmen i After Effects så dallrar liksom stillbilden...Som om den ligger mellan två frames...vad är det frågan om?

Posted
Problemet är att när jag ska kolla på filmen i After Effects så dallrar liksom stillbilden

Utan att vara någon expert så känns det mer intressant att veta hur det ser ut i exempelvis mediaspelaren. Om det ser bra ut där så har du ju inget problem. Vem kollar på film i After Effects?

Jag kan dock i största allmänhet tillägga att det inte finns någon som helst anledning att hålla på och exportera och importera stillbilder i Premiere för att frysa på en bildruta. Det går alldeles utmärkt att lägga in en videosekvens och säga åt den att enbart visa första eller sista bildrutan.

/Jakob

Posted

Jo, det va det jag menade med "Jag har provat både att frysa den sista bildrutan i ett klipp..."

Man kan ju ta på frys första bilden eller frys sista bilden...

Det dallrar i både Windows Media Player och VLC-media player när jag provar att spela den färdigrenderade filmen...