kalle112 Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Vart kan man söka ekonomisk hjälp till filmprojekt. Vi är ca 5-10 personer som ska starta en nollbudgetfilm i Södertälje. Nåra tips på VART vi kan vända oss. Behöver ekonomisk hjälp! OBS! Jag har sökt men inte funnit svar på det jag letat efter. Om det finns svar på min fråga i nån annan tråd så skulle jag uppskatta om ni kunde länka till den för jag har inte hittat nåt! 0 Quote
Team_fagott Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Din närmaste filmpool. Jag testsökte på forumet och fick massor av bra träffar träffar. 0 Quote
Jonyverse Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Men noll kronor till en nollbudget-film måste vara lätt att hitta... :) Är det inte meningen med dom att man ska få ihop filmen med det man har tillhands och frivilliga krafter? 0 Quote
Bleckert Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 vad är det ni ska göra och vad behöver ni pengar till? gå till lokala företag och fråga, få är villiga att ge pengar men en del ställer upp med materiell sponsring, som att låna bilar, lite mat eller lokaler. hör även med kommunen. de kanske har en ungdomsgård eller liknande som kan bistå med utrustning, kunskaper och folk som vill hjälpa till. att få rena pengar är ofta ganska svårt men som sagt kan det vara lättare med materiell sponsring. var dock beredd på ett nej och ge inte upp för det, gå till nästa ställe. 0 Quote
Recommended Posts