Ayame Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Dem som har sett en film på bio på sistone har antagligen sett denna informationsvideo som har ett gäng grodor som sjunger om att inte störa och skräpa ner i salongen. Jag har sett den 6-7 gånger nu och jag har aldrig varit så irreterad av någon som stört i salongen som jag är på denna video =) Den är verkligen skit irreterande och störande ^^ den kanske går hem hos kidsen (och då menar jag verkligen dem små) men även där är jag tveksam hehe. Tycker bara det hela är så ironiskt eftersom att filmen är ju säkert gjord för att göra min bioupplevelse bättre men istället visat sig var nästan det värsta i min bio karriär =) En kort notis räcker alldeles utmärkt! 0 Quote
jmalmsten Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 jo... jag har också sett den ett antal gånger... tydligen är den ju en spinoff på den kommande filmen robinsons... så vi får nog leva med den åtminstånde tills den filmen kommer...:( Då var ju den där kortisen då biovaktis sitter och smiskar den nedskräpande killen mycket bättre. "... så man får gå efter deg som en mäla va!" men så är jag ju också en av dom som fortfarande saknar den klassiska nedräkningen:) "... 3... 2... jave jave jave javeeeee jaaa.... 1... å nu blir det mer reklam!" lite off topic kanske... men är det någon som vet var man kan få tag i dylika filmsnuttar?:) 0 Quote
Java ex Machina Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 men så är jag ju också en av dom som fortfarande saknar den klassiska nedräkningen:) "... 3... 2... jave jave jave javeeeee jaaa.... 1... å nu blir det mer reklam!" Kolla in Das YouTube Tråd. Har inte hittat den gamla nedräkningen, men den här funkar väl också? 0 Quote
Simon W Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Dom kanske har en irriterande och barnslig uppmaning att inte skräpa ner, eftersom det är irriterande och barnsligt att skräpa ner. 0 Quote
Ayame Posted May 6, 2007 Author Posted May 6, 2007 Känns lite ogenomtänkt att straffa alla sina kunder isåfall. 0 Quote
Java ex Machina Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Kan mycket väl tänka mig att den ingår i något form av avtal biograferna har med filmbolagen. Det enda jag egentligen stör mig på i den är att det låter som nån dokusåpeartist som totalslaktat Marvin Gaye. Kunde de åtminstone inte fixat nån som kunde sjunga med lite mer känsla? 0 Quote
_nemo_ Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Tror definitivt inte att det är ironi. Den är nog tänkt som en rolig och cool film som alla kommer att älska. Hatar den..... Nästan mer än vad jag hatade den där jävla snigeln, eller kanske inte. Snigelhelvete. 0 Quote
Miss_Emma Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 När jag såg filmen 300 var det ett par bakom mig som definitivt behövde den filmen. Det var ett jävla prasslande och småpratande på dem. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Alltså va? Hur kan man bli irriterad på (och hata?) sånt som spelas före biofilmen? Den är väl inte hälften så irriterande som reklamavbrott på teve och för övrig alla andra, extremt mycket fulare reklamfilmer? Jag skrattar nästan av tanken att det finns folk som orkar irritera sig på nåt så litet som en liten "var snäll å var tysta-film" innan rullen drar igång. Biter ni er i nävarna och andas djupt? Haha. Skoj. 0 Quote
_nemo_ Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Det är inte speciellt jobbigt att irritera sig på den. =) 0 Quote
Ayame Posted May 7, 2007 Author Posted May 7, 2007 En liten var snäll å var tyst film? =) Det hade dem förut när det stog en text där det stog typ stör inte under filmen och stäng av mobilen medans folk skrek "Boooooring" m.m, Det är här ju en hel jäkla musikvideo som har en tendens att bli väldigt tjatigt om man går på bio mer än en gång i månaden. 0 Quote
afyra Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 alla som köper prasselpåsar och prasslar i örat på mig när jag väl ser en film på bio kan jag sitta och hata långt efter att filmen är slut... dö! 0 Quote
Java ex Machina Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Too much aggression man! PEACE! Yeah this will not stand, man. This aggression will not stand. 0 Quote
afyra Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 kanske kom ut lite hårt men jag har svårt att tro att jag är ensam om det. men men, lider man lite av koncentrationssvårigheter så kan det ju bero på det. Less aggression more love Less prassel more love too 0 Quote
Anhool Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Yeah this will not stand, man. This aggression will not stand. Haha, the Dude(El Duderino). Vilken hjälte. 0 Quote
jmalmsten Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 störande moment är aldrig roligt när man ska se film... vare sig det är falsksjungande übersliskiga grodor eller pappersprasslande gäster... När ska det bli förbud på plast/papperspåsar på bio??? dela ut sånna där popcornkoppar om folket insisterar på att köpa godiset annorstädes än biokiosken... måste man käka chips? Pringles är ett jättebra alternativ! inget prassel, och lätt återförslutningsbara (minimerar risken för det klassiska, "hej, nu ställer jag ner gottat på golvet och någon råkar putta omkull och ut hela innehållet")... Om folk får popcornkoppar så kan dom ju prassla ifrån sig, tömma ut gottåblandat-påsen i koppen och alla är glada och nöjda...:) och för att fortsätta på de sköna dude-wibesarna:;) Wise man said: "seek solutions, not problems, man!" 0 Quote
Recommended Posts