Emil_sc Postad 8 maj 2004 Postad 8 maj 2004 Kanske är än dum fråga... Men Är det någon som använder Avid när ni redigerar? Vad har ni för synpunkter på det programmet? Och villket redigerings program tycker ni är bäst (kanske är specielt för ert ändamå?) Tack tack på Förhand! /Emil 0 Citera
Snorkvid Postad 9 maj 2004 Postad 9 maj 2004 Går klart snabbare att redigera än i tex Premiere. Rätt bökigt att lära sig, jag hade tur som hade en svt redigerare som hjälpte mig när jag körde fast. Men när man väl kan det så finns det inget annat, inte för mig i alla fall! 0 Citera
Ronnie Postad 9 maj 2004 Postad 9 maj 2004 Jag använde Avid Xpress förra året och det är ett mycket trevligt program. Dock fick jag problem när jag skulle föra över en film tillbaka till kameran och detta precis på deadlinen när en kortfilm skulle vara inlämnad. I år har jag istället kört med Adobe Video Collection vilket funkar minst lika bra. På det stora hela väljer jag nog Adobe paketet över Avid Xpress på grund av kompabiliteten med andra program och att det inte är lika hårt hårdvarubaserat. 0 Citera
collo Postad 9 maj 2004 Postad 9 maj 2004 använder premiere på fritiden och fcp annars.. premiere e mkt mkt mkt bättre! dessutom ger photoshop, premiere och afterfx en härlig kombination! 0 Citera
Tobbger Postad 12 maj 2004 Postad 12 maj 2004 Jag tror att Adobe's system är bättre än Avid på grund av att Adobe är lättare att komma in i, ingen onödig design, många funktioner etc. Men jag skulle nog välja Apple Final Cut Pro 4 och Apple Motion istället för PC-produkter eftersom att det är Macintosh som är den ultimata redigeringsdatorn enligt mej! 0 Citera
Hane Postad 27 maj 2004 Postad 27 maj 2004 Jag har också länge funderat på om jag skall byta från Adobe till Avid, jag trivs grymt bra med Avid. E det någon som vet vilka möjligheter det finns i "AVid xpress DV" att exportera sin film till mpeg, avi, quicktime och så vidare?? I adobe Premiere så är ju detta lätt gjort med eller utan cleaner ez. Någon som vet?? 0 Citera
Henrik.Andersson Postad 27 maj 2004 Postad 27 maj 2004 det är inget problem på min skola att exportera det med aviden 0 Citera
rebellronja Postad 2 december 2004 Postad 2 december 2004 Helt klart föredrar jag AVID i PC. Utan tvekan. Att sitta o jobba med AVID i en riktig redigering är en dröm. Här på skolan kör vi FCP i Mac och det funkar oftast bra. Upplevt mer bugg i Mac än PC i fler än detta program. 0 Citera
Ayame Postad 6 december 2004 Postad 6 december 2004 Jag vill ha det bästa, Jag har sett att Avid är rätt så populär men det finns typ 20 olika versioner, vilken är typ bäst? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.