Gå till innehåll

Avid och Redigerings program


Emil_sc

Recommended Posts

Kanske är än dum fråga... Men

 

Är det någon som använder Avid när ni redigerar?

Vad har ni för synpunkter på det programmet?

 

Och villket redigerings program tycker ni är bäst (kanske är specielt för ert ändamå?)

 

Tack tack på Förhand!

 

/Emil

Länk till kommentar
Share on other sites

Går klart snabbare att redigera än i tex Premiere. Rätt bökigt att lära sig, jag hade tur som hade en svt redigerare som hjälpte mig när jag körde fast. Men när man väl kan det så finns det inget annat, inte för mig i alla fall!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag använde Avid Xpress förra året och det är ett mycket trevligt program. Dock fick jag problem när jag skulle föra över en film tillbaka till kameran och detta precis på deadlinen när en kortfilm skulle vara inlämnad.

 

I år har jag istället kört med Adobe Video Collection vilket funkar minst lika bra.

 

På det stora hela väljer jag nog Adobe paketet över Avid Xpress på grund av kompabiliteten med andra program och att det inte är lika hårt hårdvarubaserat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att Adobe's system är bättre än Avid på grund av att Adobe är lättare att komma in i, ingen onödig design, många funktioner etc. Men jag skulle nog välja Apple Final Cut Pro 4 och Apple Motion istället för PC-produkter eftersom att det är Macintosh som är den ultimata redigeringsdatorn enligt mej!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag har också länge funderat på om jag skall byta från Adobe till Avid, jag trivs grymt bra med Avid.

 

E det någon som vet vilka möjligheter det finns i "AVid xpress DV" att exportera sin film till mpeg, avi, quicktime och så vidare??

 

I adobe Premiere så är ju detta lätt gjort med eller utan cleaner ez.

 

Någon som vet??

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...