qwertyunion Postad 11 februari 2007 Postad 11 februari 2007 "Är det inte lustigt hur våra hjärnor kan få oss att tro att vi redan varit med om någonting som vi upplever för fösta gången...?" Jag har varit medlem på voodoo ett bra tag nu, men jag har aldrig visat upp ett eget verk - så nu tänkte jag att jag skulla passa på! Denna film gjordes på en vecka i princip. Jag satte mig ner och skrev manuset en kväll och en vecka senare tänkte jag: Jo men man kanske skulle skjuta den på fredag efter skolan! Och så redigerade vi den samma helg. -Här har ni resultatet. Hoppas det smakar! Gärna Konstruktiv Kritik! Simplex är den första delen i en planerad trilogi... http://www.sprocket.se/media.php?id=1787 http://pici.se/pictures/Hwio5o.jpg http://pici.se/pictures/DG2t2l.jpg http://pici.se/pictures/fO6tDD.jpg Format: MPEG Längd: 3 min 0 Citera
Tor nilsson Postad 11 februari 2007 Postad 11 februari 2007 Du är ju sjukt skillad och jag kan inte fatta att du bara är 15 år. Jag gillar speciellt fokusskiftningarna och de snabba, "hackiga", klippen i slutet. Enda svagheten är ju, som nån på sprocket skrev, att trovärdgiheten inte blir så stor då 15 åringar spelar rollerna, menmen ... Sen var det minsann en riktigt clean posterbild du gjort med rosen (2a framen i ditt inlägg). Lycka till i fortsättningen! 0 Citera
MachoDuck Postad 11 februari 2007 Postad 11 februari 2007 najs..gött skillat med fokusskiftningarna..du själv som gjort de eller? 0 Citera
Mega99 Postad 12 februari 2007 Postad 12 februari 2007 Nja, fokusskiftningarna var väl det ända jag gillade. Just det här med skådespelarnas ålder spelar en ganska stor roll i om man uppfattar filmen som amatörig. 0 Citera
jernby film Postad 12 februari 2007 Postad 12 februari 2007 Ljudet och foto blev ju bra, handkameran som går mellan person A och B lite onödigt instabilt. När du följer person genom garaget med berättarröst, blev ju bra. Är det din första film? /nils 0 Citera
qwertyunion Postad 12 februari 2007 Författare Postad 12 februari 2007 Tack för kommentarerna, Jag håller med er om att det inte blir realistiskt när det är 15-åringar som agerar som dom gör, men jag valde att köra på ändå, så mitt mål med filmen inte i första hand var att den skulle vara realistiskt. Men min förståelse för era tankar är absolverad! Jernby film, det är inte min första film, det är dock den första filmen i "den nya eran" (hehe), den första filmen jag viljat stå för. Förut har det mest varit på skoj och det har inte varit speciellt seriöst. Nu har det tagit fart för mig liksom, jag skriver mer än någonsin och får nya idéer hela tiden, det är fantastiskt härligt! Mvh Johan 0 Citera
danny_boy Postad 12 februari 2007 Postad 12 februari 2007 Snyggt gjort. Enda jag vill påpeka har redan sagts, det är förflyttningen av kamerna mellan karaktär A och B. Möjligtvis att du skulle se över ambiensljudet, få bort dom plötsliga hacken mellan klippen. Annars riktigt snyggt, keep up the good work! 0 Citera
qwertyunion Postad 13 februari 2007 Författare Postad 13 februari 2007 Jag vet att det mellan vissa av klippen kunde bli lite hack i ljudet, detta var ett av de svåraste sakerna med hela projektet, tro't eller ej. Men det ska jag finslipa på tack! 0 Citera
qwertyunion Postad 14 februari 2007 Författare Postad 14 februari 2007 En mycket fin kamera, Canon XL1:an! fick låna den av skolan! :D 0 Citera
mikki Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Jag är helt otroligt imponerad av dig jopp. Fotot var JÄTTEfint, grymt bra det där med fokusen, och fint med de snabba klippen. Idén med pölen i slutet var klockren, och allt var också väldigt tydligt, t ex. det där med bladet i munnen. Du vet dock vad jag tycker om snacket ;) Cred till Bård för fin poster. 0 Citera
Ivan Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Fan va kul att er skolan har en sån fin kamera att låna ut. Själv får jag nöja mig med att låna skolans billiga sony kamera (2ccd). 0 Citera
jbergman Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Varför är bilden helt hoptryckt på höjden? Ser för taskigt ut... /Jakob 0 Citera
qwertyunion Postad 17 februari 2007 Författare Postad 17 februari 2007 Fan va kul att er skolan har en sån fin kamera att låna ut. Själv får jag nöja mig med att låna skolans billiga sony kamera (2ccd). Ja det är verkligen en riktigt fin kamera som skolan lät mig använda!! Men den är inte där för utlåning, skolan är en musikskola så kameran är främst där för att filma vissa konserter och så, men den används inte lika ofta som den borde.. så i utbyte mot lite konsertfilmningar får jag använda den till egna produktioner!! Varför är bilden helt hoptryckt på höjden? Ser för taskigt ut... Det är inte ihoptryckt för mig...kan det vara någon inställning? Tack! 0 Citera
Jonnybravo Postad 17 februari 2007 Postad 17 februari 2007 Riktigt grym, cool och bara liksom wow hehe! kort sagt;) Det är kul att hitta unga filmare som ändå vågar sig på sånna här sorts filmer, lite mer seriösa filmer dvs. Keep up the good work:D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.