hallykeane Postad 5 januari 2007 Postad 5 januari 2007 Är det verkligen möjligt att komma in på nån sorts gymnasieskola i amerika? Alltså jag skulle väldigt gärna vilja gå någon sorts film utbildning, men är möjligheten störst i sverige? om det är nån som vet något bra kan ni väl skriva :) 0 Citera
High1ander Postad 5 januari 2007 Postad 5 januari 2007 Finns gott om svenskar som pluggar på high-schools. Jag vet dock inte hur de har med inriktningar som vi har i Sverige dock. 0 Citera
hallykeane Postad 6 januari 2007 Författare Postad 6 januari 2007 joo, okej men vet du nån bra filmskola här i sverige? 0 Citera
Jonnybravo Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 joo, okej men vet du nån bra filmskola här i sverige? annars finns det ju den på gotland i visby, har hört väldigt bra saker om den, ska själv söka dit är tanken, dem har t.o.m. intagningsprov, och avikande från många andra filmgymnasier, jobbigt plugg... Men kolla den varifall alltid =) http://www.filmgymnasiet.gotland.se/ 0 Citera
gorse Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 Ni som funderar över utbildningar i USA, hur har ni tänkt lösa terminsavgifterna samt finnansiera uppehället? Får man stipendium från Sverige? 0 Citera
Andreas C Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 Jag kollade lite på vad det skulle kosta att gå på New York Film Academy och kursavgifterna var högre än både lån och bidrag från CSN. Har man inte rika föräldrar blir det nog svårt. 0 Citera
Jonnybravo Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 så illa? vilka propostioner talar vi om, 1000-10000/mån, 10000-100000/mån... ännu mer kanske?:o 0 Citera
gorse Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 Jag tror vi är oerhört bortskämda här i sverige att utbildning är i princip gratis. Och ändå är det många som inte utbildar sig. (!?) 0 Citera
Jonnybravo Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 Jag tror vi är oerhört bortskämda här i sverige att utbildning är i princip gratis. Och ändå är det många som inte utbildar sig. (!?) Skrämmande sant! Trots det håller jag med dig:) 0 Citera
hallykeane Postad 8 januari 2007 Författare Postad 8 januari 2007 Jaså..hehe vad trög jag är visste inte att det här var en skola ^^, var ligger den här skolan då? 0 Citera
Jonnybravo Postad 8 januari 2007 Postad 8 januari 2007 Jaså..hehe vad trög jag är visste inte att det här var en skola ^^, var ligger den här skolan då? vilken skola är i fråga? 0 Citera
hallykeane Postad 15 januari 2007 Författare Postad 15 januari 2007 voodoofilm ^^, mnä jag vet inte vem som helst egentligen bara den r bra 0 Citera
Jonnybravo Postad 16 januari 2007 Postad 16 januari 2007 voodoofilm ^^, mnä jag vet inte vem som helst egentligen bara den r bra förvirrad nu, vad menar du igentligen?? 0 Citera
Headman Postad 16 januari 2007 Postad 16 januari 2007 Jag tänker gå på Visbys film gymnasium i alla fall 0 Citera
Jonnybravo Postad 16 januari 2007 Postad 16 januari 2007 Jag tänker gå på Visbys film gymnasium i alla fall Intressant, förstahandsvalet för dig med eller:D samma här:D 0 Citera
jimijames Postad 21 januari 2007 Postad 21 januari 2007 man kan låna upptill 350 000:- utan säkerhet på S.E.B.. 0 Citera
gorse Postad 21 januari 2007 Postad 21 januari 2007 Hm, på vårt huslån minskar skulden ca 85000-100000 per 10 år lite beroende på amortering. Just nu amorterar jag ca 1200 spänn i månanden och ca 2500 i ränta. Ränta blir lite olika månad för månad eftersom förfallodagen är lite olika för de olika lånen. Att redan i unga år dra på sig 350 000 kronor i skulder låter lite tufft tycker jag även om det säkert är en investering för framtiden. 0 Citera
Lasse_laser Postad 23 januari 2007 Postad 23 januari 2007 Att redan i unga år dra på sig 350 000 kronor i skulder låter lite tufft tycker jag även om det säkert är en investering för framtiden. Kostar att ligga på topp vet du väl =) Det blir ju cirka 150 000 i lån bara från csn under tre års studier, som tur är är csn rätt förmånligt att låna i från. SEB är nog inte lika snälla. 0 Citera
Gotesoli Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Det har varit en dröm för mig också att efter gymnasiet kunna åka dit. Antingen så får man ju ansöka om Green Card om man vill bo där efter studierna. Det finns olika sätt att få det. 1 Är lotteri (Som jag håller på med nu) Där det är chans 1 av 30 att få Green Card vilket är ganska lite. 2 Är att gifta sig med en Amerikan ^^ Fast då heter det inte Green Card. 3 Sen är ju det här med att studera i Collage (som Film Collage) och försöka på stipendium. Jag har tänkt på ett Collage som finns i Santa Barbera där min farsa gick när han var ung. Där har en alla möjliga film program. Det du kan göra nu är ju att försöka vinna på lotteri "Green Card". Det är liten chans men vinner man är det ju lyckat :) 0 Citera
gorse Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Krångla inte till det. Du får som regel visum för studierna och leder det till jobb i usa ansöker man om permanent uppehålls/arbetstillstånd. Men får man verkligen uppehållstillstånd om man gifter sig? Det trodde jag bara var möjligt i sverige? 0 Citera
Gotesoli Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Krångla inte till det. Du får som regel visum för studierna och leder det till jobb i usa ansöker man om permanent uppehålls/arbetstillstånd. Men får man verkligen uppehållstillstånd om man gifter sig? Det trodde jag bara var möjligt i sverige? Ja man får medborgarskap om man gifter sig med en amerikan. 0 Citera
gorse Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Huggarns, det visste inte jag. Jag var helt övertygad att man inte fick medborgarskap med mindre än att man genomgick en cermoni där man skall bla kunna usas historia. 0 Citera
SweHanzon Postad 25 januari 2007 Postad 25 januari 2007 har för mig att om du gifter dig med en amerikan får du göra ett snabbt och ganska enkelt prov om USA:s historia, så ni har båda rätt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.