Norbert Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Jag såg precis Viasats reklam på tv:n där de bland annat visar klipp från Narnia, fotboll m.m. I bakgrunden har de en tokskön orkestral låt som låter som den skulle kunna komma från soundtracket till självaste Narnia men jag tror inte att den är därifrån. Någon som vet vad det är för musik i reklamen? Jag slår vad om att den är specialgjord för reklamen och då är det ju bara att ge upp... 0 Quote
precision motion Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Jag tänkte också först att den var från Narnia men jag tror inte häller att det är det. 0 Quote
Norbert Posted December 16, 2006 Author Posted December 16, 2006 Precis, Narnia har en annan theme-melodi. Men den här låten låter onekligen som något som skulle kunna ha varit gjort av Harry Gregson Williams eller någon (annan) från Remote Control-stallet. Man kanske kan mejla Viasat och få lite klarhet. Jag provade det en gång tidigare när de hade bra musik i reklamen men jag fick aldrig något svar så jag tvivlar på att det går bättre nu. 0 Quote
_nemo_ Posted December 16, 2006 Posted December 16, 2006 Varför inte skicka ett mail till viasat och fråga? http://www.viasat.se/cm/2.10/2.165 0 Quote
Norbert Posted December 17, 2006 Author Posted December 17, 2006 Jag skickade iväg ett igår. Nu får vi se om de svarar på måndag. Jag tror jag ska koppla in boxen till tv-kortet och spela in alla reklampauser idag. :P 0 Quote
Norbert Posted December 17, 2006 Author Posted December 17, 2006 Efter lite möda har jag lyckats spela in reklamfilmen med en någorlunda bra ljudnivå och jag har lyssnat på den några gånger och kan konstatera att den börjar likadant som den heroiska themelåten i Narnia. Jag tycker dock inte att den fortsätter på samma sätt men någonstans i soundtracket kanske den varieras på just det här sättet. 0 Quote
precision motion Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Mm, det kan nog stämma, för första gången jag såg reklamen tänkte jag på Narnia och sen när klippet med Narnia kommer så byter den efter det till den gamla Viasat låten. Vad ska du använda musiken till, om man får fråga? 0 Quote
Java ex Machina Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Efter lite möda har jag lyckats spela in reklamfilmen med en någorlunda bra ljudnivå och jag har lyssnat på den några gånger och kan konstatera att den börjar likadant som den heroiska themelåten i Narnia. Jag tycker dock inte att den fortsätter på samma sätt men någonstans i soundtracket kanske den varieras på just det här sättet. kan du posta inspelningen? jag har inte sett reklamen. 0 Quote
Norbert Posted December 19, 2006 Author Posted December 19, 2006 Vad ska du använda musiken till, om man får fråga?Att lyssna på och njuta av. :) kan du posta inspelningen? jag har inte sett reklamen.Men... men... det är ju upphovsrättsskyddat material. Äsh, inte ens kopior för privat bruk är väl lagligt längre så jag är ju redan en bov. Jag kan PMa dig en länk till en mp3a som du kan ladda hem mellan ca 11-13 på vardagar (när jag har datorn på). 0 Quote
Java ex Machina Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Men... men... det är ju upphovsrättsskyddat material. Äsh, inte ens kopior för privat bruk är väl lagligt längre så jag är ju redan en bov. Jag kan PMa dig en länk till en mp3a som du kan ladda hem mellan ca 11-13 på vardagar (när jag har datorn på). Hmm... ingen aning vad det kan vara. 0 Quote
Norbert Posted December 21, 2006 Author Posted December 21, 2006 Hm. Det finns ju en risk att den är specialgjord för reklamfilmen eftersom den slutar likadant som låten i den andra Viasatreklamen.. med kören och det. Jaja, vad är väl en bal på slottet. Man har ju den här något felvaggade inspelningen att lyssna på i alla fall. :P 0 Quote
Norbert Posted December 22, 2006 Author Posted December 22, 2006 Ingen som vet vad Viasats reklambyrå heter? :) Man lär ju inte få något svar på en sån här fråga från Viasat direkt. 0 Quote
Fredrik Blom Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 "Titans" från soundtracket till Alexander den store. Gick bet på den själv, men är ändå nöjd med att jag kände igen Vangelis i musiken :) Ett tips för frågor kring trailer-musik, musik i reklam o.s.v. är att gå till http://www.trailertracks.net/ - där kan man få svar på nästan allt. Simma lugnt! /Rico 0 Quote
Norbert Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Gott! Tack för tipset. Ska kika in där. 0 Quote
Recommended Posts