Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag såg precis Viasats reklam på tv:n där de bland annat visar klipp från Narnia, fotboll m.m. I bakgrunden har de en tokskön orkestral låt som låter som den skulle kunna komma från soundtracket till självaste Narnia men jag tror inte att den är därifrån.

Någon som vet vad det är för musik i reklamen? Jag slår vad om att den är specialgjord för reklamen och då är det ju bara att ge upp...

Posted

Precis, Narnia har en annan theme-melodi. Men den här låten låter onekligen som något som skulle kunna ha varit gjort av Harry Gregson Williams eller någon (annan) från Remote Control-stallet. Man kanske kan mejla Viasat och få lite klarhet. Jag provade det en gång tidigare när de hade bra musik i reklamen men jag fick aldrig något svar så jag tvivlar på att det går bättre nu.

Posted

Efter lite möda har jag lyckats spela in reklamfilmen med en någorlunda bra ljudnivå och jag har lyssnat på den några gånger och kan konstatera att den börjar likadant som den heroiska themelåten i Narnia. Jag tycker dock inte att den fortsätter på samma sätt men någonstans i soundtracket kanske den varieras på just det här sättet.

Posted
Efter lite möda har jag lyckats spela in reklamfilmen med en någorlunda bra ljudnivå och jag har lyssnat på den några gånger och kan konstatera att den börjar likadant som den heroiska themelåten i Narnia. Jag tycker dock inte att den fortsätter på samma sätt men någonstans i soundtracket kanske den varieras på just det här sättet.

kan du posta inspelningen? jag har inte sett reklamen.

Posted
Vad ska du använda musiken till, om man får fråga?
Att lyssna på och njuta av. :)

kan du posta inspelningen? jag har inte sett reklamen.
Men... men... det är ju upphovsrättsskyddat material. Äsh, inte ens kopior för privat bruk är väl lagligt längre så jag är ju redan en bov. Jag kan PMa dig en länk till en mp3a som du kan ladda hem mellan ca 11-13 på vardagar (när jag har datorn på).
Posted
Men... men... det är ju upphovsrättsskyddat material. Äsh, inte ens kopior för privat bruk är väl lagligt längre så jag är ju redan en bov. Jag kan PMa dig en länk till en mp3a som du kan ladda hem mellan ca 11-13 på vardagar (när jag har datorn på).

Hmm... ingen aning vad det kan vara.

Posted

Hm. Det finns ju en risk att den är specialgjord för reklamfilmen eftersom den slutar likadant som låten i den andra Viasatreklamen.. med kören och det. Jaja, vad är väl en bal på slottet. Man har ju den här något felvaggade inspelningen att lyssna på i alla fall. :P

• 2 weeks later...