Gå till innehåll

Das YouTube Tråd


Java ex Machina

Recommended Posts

Tips på en väldigt kul engelsk komediserie - Black Books. Jag har just köpt boxen. Tycker personligen det är fantastiskt kul med butiksinnehavare som skiter blankt i att vara trevlig mot sina kunder. :)

 

Litet smakprov från första avsnittet:

 

Okej, inbäddningen funkade inte. Vg klicka på "watch on youtube".

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Ungarna visade mig en liten svensk komedisketch på youtube, jag höll på att garva mig harmynt, den är gjord av simontv, vem som skrivit den vet jag inte, kanske någon vet?

 

Sketchen heter "never trust a woman" jag vet tyvärr inte hur man lägger upp från youtube så att det bara är att klicka på i tråden, men om någon mera datakunnig person finner den lika hysteriskt rolig som jag, kanske han/hon kan lägga till den här på tråden.

 

(har lyckats lära mig att länka)

 

Här kan man snacka om "in your face"

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
hahaha, inte dum :-)

Nån aning om vad det är för film bara? Aldrig hört talas om att han gjort nåt sånt där, tycker att det borde vara nåt folk skulle gnälla om?

 

Monaco Forever. Den första filmen som Van Damme medverkade i. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns nu en uppföljare:

 

Hmm. Nja. Vet inte vad jag tycker om den. Hade extremt höga förväntningar och de infriades inte direkt... Får nog se den ett par gånger till innan jag ger den ett slutgiltigt omdöme. Hittade ingen lika tydlig refräng och hook som i den första videon.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Har hittat en kille på Youtube som gör och lägger upp en massa trevliga videor på temat vetenskap, eller kanske snarare temat "punktera myter om vetenskap". Han har två kanaler - Potholer54debunks som mest är till för att bemöta kreationister, och Potholer54 som är mer allmänvetenskaplig. Utmärkt att skicka länkar till när man debaterar med fundies. :)

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Har hittat en kille på Youtube som gör och lägger upp en massa trevliga videor på temat vetenskap, eller kanske snarare temat "punktera myter om vetenskap". [...]

 

Om du gillar det får jag rekommendera användarna Thunderf00t, QualiaSoup, AronRa, FFreeThinker, cdk007, Best0fScience och DonExodus2. De tre första är i mitt tycke bäst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...