Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag och mina polare ska släppa en film den 11:e Januari, bara undrar, eftersom vi har klipp från en riktig film in i VÅR film, så frågan är:

Får vi lov och visa den för andra ? (inte sälja, bara visa den alltså)

Postad
Hej

Jag och mina polare ska släppa en film den 11:e Januari, bara undrar, eftersom vi har klipp från en riktig film in i VÅR film, så frågan är:

Får vi lov och visa den för andra ? (inte sälja, bara visa den alltså)

Visa får ni, men bara för familj o vänner - inte för allmänheten eller lägga ut den nånstans där alla har tillgång till den...

PS. På vilket sätt har ni med en riktig film i er film?

Postad
Visa får ni, men bara för familj o vänner - inte för allmänheten eller lägga ut den nånstans där alla har tillgång till den...

PS. På vilket sätt har ni med en riktig film i er film?

Vi klipper in scener som passar in. Alltså de blir ju bra, fast du ser ju ändå att scenerna är från en annan film. Vi tänkte ju visa upp den i klassrummet (ca 16 st), inte mer då.

• 2 månader senare...
Postad

ok, om vi ska läsa lagboken så får du inte det! men så länge du inte har någon taskig jäkel i klassen som anmäler dig eller en paranoid lärare som protesterar så är det inte större risk än att ladda hem en film på piratebay.

Men som sagt, enligt lagboken NEJ!

Postad

Nej, man får inte visa i "sluten krets". Finns inget som heter så i upphovsrättslagen. Man kan däremot få utskänkningstillstånd (rätt att servera sprit) i sluten skrets. Men som Bleckert redan nämnt, att i klassen är det inte troligt att någon utanför kretsen får reda på visningen så det går nog bra.

• 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...