Swishahouse Postad 30 november 2006 Postad 30 november 2006 Hej Jag och mina polare ska släppa en film den 11:e Januari, bara undrar, eftersom vi har klipp från en riktig film in i VÅR film, så frågan är: Får vi lov och visa den för andra ? (inte sälja, bara visa den alltså) 0 Citera
MovieMaker Postad 30 november 2006 Postad 30 november 2006 Hej Jag och mina polare ska släppa en film den 11:e Januari, bara undrar, eftersom vi har klipp från en riktig film in i VÅR film, så frågan är: Får vi lov och visa den för andra ? (inte sälja, bara visa den alltså) Visa får ni, men bara för familj o vänner - inte för allmänheten eller lägga ut den nånstans där alla har tillgång till den... PS. På vilket sätt har ni med en riktig film i er film? 0 Citera
Swishahouse Postad 30 november 2006 Författare Postad 30 november 2006 Visa får ni, men bara för familj o vänner - inte för allmänheten eller lägga ut den nånstans där alla har tillgång till den... PS. På vilket sätt har ni med en riktig film i er film? Vi klipper in scener som passar in. Alltså de blir ju bra, fast du ser ju ändå att scenerna är från en annan film. Vi tänkte ju visa upp den i klassrummet (ca 16 st), inte mer då. 0 Citera
Bleckert Postad 23 februari 2007 Postad 23 februari 2007 ok, om vi ska läsa lagboken så får du inte det! men så länge du inte har någon taskig jäkel i klassen som anmäler dig eller en paranoid lärare som protesterar så är det inte större risk än att ladda hem en film på piratebay. Men som sagt, enligt lagboken NEJ! 0 Citera
Luzer Postad 24 februari 2007 Postad 24 februari 2007 Räknas inte klassen som en "sluten krets" och därmed får man visa ganska mycket vad man vill? 0 Citera
gorse Postad 24 februari 2007 Postad 24 februari 2007 Nej, man får inte visa i "sluten krets". Finns inget som heter så i upphovsrättslagen. Man kan däremot få utskänkningstillstånd (rätt att servera sprit) i sluten skrets. Men som Bleckert redan nämnt, att i klassen är det inte troligt att någon utanför kretsen får reda på visningen så det går nog bra. 0 Citera
Tomtebo Postad 24 februari 2007 Postad 24 februari 2007 Kör bara. Dom kommer ju inte direkt anmäla dig. eller :O ? 0 Citera
frasimmat Postad 28 april 2007 Postad 28 april 2007 det lät ju inte så allvarligt men jag vet int ... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.