Gå till innehåll

Recept på blod


Unforgiven

Recommended Posts

Bänglade rätt mycket med förhållandena under förra sommarens tagningar

men här kommer en stabil blandning,som ser bra ut:

1 flaska ljus sirap (dansucker)

2 flaskor röd karamellfärg

1/2 flaska gul karamellfärg

Slå bara ut lite sirap så du får plats med färgen och har skakmån, Å du kompromissa inte bort den gula färgen,den tar bort rosanyansen som annars

uppstår!(viktig som fan för den sanna antusiasten!!)

lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

matfärningsmedel ska du ha, inte karamellfärg. Och färglös sirap. Lite blått kan man också ha i för att få lite mörkare rödfärg. Sen testar du på vitt papper tills du tycker det ser bra ut.

 

Men köpt teaterblod (typ Grimas typ B) är alltid bäst. Klart värt att lägga pengarna på då det tar jäääävligt lång tid för det att torka. Plus att det ser bra ut torkat.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Tomtebo]Detta blod är ljust sirap, skvätt vatten och karamellfärg.

funkade riktigt bra enligt mig..

 

 

Ps: Det var lätt att ta bort det också. Karamellfärg brukar annars sitta i som fan på vissa grejer.

 

http://www.deviantart.com/deviation/36074820/[/citat]

 

ett klar problem med det där är att det blur lila/rosa då det är tunt lager...till exempel i fläckarna längst ut i kanterna. Det blir även lite lila/rosa då det är tunt torkat. Det ser dock bra ut längst uppe till vänster i den stora blobban där.

 

Om vi ska använda mycket blodeffekter brukar jag köra teaterblod på närbilder eller kläder eller om det ska spruta på väggen. Och hemmagjort sämre blod om det ska komma större mängder bara en gång....som sagt ser det skit ut om det torkar eller kommer på nån yta...men ska man spy blod eller nåt liknande funkar ett enklare blod.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Eibon]är man riktigt hardcore skaffar man grisblod :)[/citat]

 

Bakterier is not the shit :P

 

Jag håller med dig om att teater blod är det bästa men om man fan inte orkar eler ha råd till något sånt så funkar siraps metoden. Jag tog dock inte hela flaskan på bilden, var väl ungefär 5 eller 6 droppar bara...

Länk till kommentar
Share on other sites

sök på grimas teaterblod.

 

ANyway, som jag sa...teaterblod är bra för närbilder osv.....det där badkaret där (antar jag det är, eller handfat) om det ska rinna där eller sköljas bort av vatten för nån blev dödad i badrummet eller liknande så är det riktigt bra att använda ett bra blod och inte ett sämre hemmagjort. men ska det spruta ur sår osv eller nåt sånt så kvittar det lite.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag ska nämligen filma rätt så närbild på en uppskuren armled, så jag vill gärna ha rätt så bra blod.

 

Undrar även hur man kan göra så armleden ser uppskuren ut.. typ sminkning osv?

Vilket är bäst för detta sammanhanget, ljust eller mörkt teater blod?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ur ett vetenskapligt perspektiv så är det detta som gäller:

 

Ljust blod är ljust för att det är syrerikt. Det är alltså sämre att bli av med ljust blod för kroppen och det är (osäker på detta) detta blod som finns i stora blodkärl som de i handlederna.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mister]jag ska nämligen filma rätt så närbild på en uppskuren armled, så jag vill gärna ha rätt så bra blod.

 

Undrar även hur man kan göra så armleden ser uppskuren ut.. typ sminkning osv?

Vilket är bäst för detta sammanhanget, ljust eller mörkt teater blod?[/citat]

 

kör på grimas typ B som är mörkare. Sen för såret kan du köpa sån lera/silikon typ du kan kladda på sen sminka det i hudfärg och skära upp det lite. kan ju även sminka såret om du vill det ska se väldigt äkta ut....ett hett tips är annars att täcka det i blod så man inte ser :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Eibon]

 

kör på grimas typ B som är mörkare. Sen för såret kan du köpa sån lera/silikon typ du kan kladda på sen sminka det i hudfärg och skära upp det lite. kan ju även sminka såret om du vill det ska se väldigt äkta ut....ett hett tips är annars att täcka det i blod så man inte ser :)[/citat]

 

Vad för lera/silikon finns det som inte kostar allt för mycket?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Unforgiven]Recept på låsas blod[/citat][citat=cikura]Hem kokad blåbärs saft[/citat]Dubbel-lol.

 

[citat=Bärz]potatis mjöl brukar funka bra att använda när man ska ha till en lite tjockare konsestans fast använd inte för mycket bara för då blir det ju bara en deg klump :P[/citat]

 

potatismjöl fungerar bättre än vanligt mjöl om man nu bestämt sig för att göra konsistensen tjockare på det sättet. dock så får blodet en väldigt stark ytspänning om man kan kalla det så, och "rullar" av kläder och en del andra material.

 

btw, så finns det väldigt många trådar om detta, använd forumets sökfunktion.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...