Gå till innehåll

"Knark är Kul" (5:27)


_nemo_

Recommended Posts

Vi håller på med ett ganska stort projekt nu som har dockor som skådisar, när vi skulle prova en av de mindre avancerade dockorna så blev det en kortfilm av det :)

 

En karaktär sitter och knarkar och han har aldrig haft så kul, och kommer aldrig ha så kul igen.

 

 

http://img122.imageshack.us/img122/6618/titlecopy8is.jpg

http://img122.imageshack.us/img122/4311/knarkrkul19zx.jpg

http://img122.imageshack.us/img122/939/knarkrkul28xi.jpg

 

Längd: 5:27

Storlek: Streamar

Format: Mpeg

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar!

Ja de här dockorna var väl inte superavancerade, men det ligger ändå en del jobb bakom dom. Kanske blir någon till kortfilm när jag testar de mer avancerade dockorna senare, man har ju massa oanvänt material till kortfilm sen tidigare =)

 

Vad tyckte du om själva filmen i övrigt då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen var väl i sig rätt ointressant, dvs att sitta och titta på en knarkande docka i nästan 5 minuter är väl inte det bästa tidsfördrivet. Men ni hade spelat in och klippt den såpass bra så att det var lugnt med det. Dockorna var bra gjorda och påminde lite om dom två andra dockorna som var så väldigt populära för ett tag sen (vad dom nu hette).

 

Blir erat kommande projekt lika välgjort så ska det bli spännande att se.

Lite synd att textningen till skämtet gick förlorat dock, men man kan inte få allt.

 

/Lasse

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket, filmen var ju från början ett test på dockan bara, så filmen kanske inte blev så intressant för vissa, får hoppas att några även gillar själva handlingen :)

 

Nästa projekt kommer garanterat vara lika välgjort, kan redan säga att det kommer bli ännu mer välgjort eftersom den kommer att göras med budget och bättre utrustning.

 

Tack för att du tog dig tid att kolla.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ah, jag skulle velat se lite mer effekter när strumpan var hög. Inte bara övertoning och oskärpa. Man skulle väl kunnat dragit upp färgerna en del och lågt på någon slags rörelseokärpa. Gillar rösterna. Antar att man kan analysera handlingen och få den att bli bra... men det orkar jag inte nu, det får någon annan göra.

 

Vill gärna se den riktiga pruduktionen sedan

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för att du tog dig tid.

 

Datorn jag redigerade detta lilla test på kan inte hantera premiere pro så jag var tvungen att redigera i Pinnacle, det fanns inte så många effekter att välja på där, så jag gjorde det bästa av situationen. Plus att det som sagt bara är ett test egentligen så orkade jag inte hålla på för mycket, utan jag har bara färgkorrigerat lite i stort sett. Men jag håller med om att jag kunde ha manipulerat färgerna lite mer just i hans "höga" tillstånd.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Hahaha, underbar rulle! :-D

Kan inte säga mer än att jag älskade den![/citat]

 

Tack så mycket!

Extra kul att det kommer från den näst mest (?) besatta medlemmen här på voodoo. Och efter att ha hängt här ett bra tag så vet jag ju att du är en man med god smak =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur har ni gjort dockorna (håller själv på med att sy en egen docka) DET SER NÄSTAN UT SOM OM NI BARA TAGIT NÅGRA STRUMPOR, TAPPAT DOM OCH MIXAT IHOP DOM IGEN.

Annars bra skulle kanske villja ha en mer beskrivning av dom, som vad dom hette och gärna höra dem prata svenska.

Annars OK.

 

Jag ger den 3/5

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=leranimatör]Hur har ni gjort dockorna (håller själv på med att sy en egen docka) DET SER NÄSTAN UT SOM OM NI BARA TAGIT NÅGRA STRUMPOR, TAPPAT DOM OCH MIXAT IHOP DOM IGEN.

Annars bra skulle kanske villja ha en mer beskrivning av dom, som vad dom hette och gärna höra dem prata svenska.

Annars OK.

 

Jag ger den 3/5[/citat]

 

Den ena är ju bara en strumpa med ögon och capé. Den andra, han som knarkar, han är väl lite mer avancerad speciellt insidan, med rör och fickor för respektive saker, så att han kan dra in och ut rök som man såg i filmen t.ex. Även kläderna var mer att sy till han, men ändå är båda två väldigt simpla jämfört med de vi kommer att använda oss av i den riktiga produktionen sen. Det finns böcker att köpa om dockmakeri, det är mer komplicerat och svårare än man tror, men eftersom t.ex spixanet ville ha 80 000 kr + moms för 10 små dockor så bestämde vi oss för att skapa de själva =).

 

Som svar på din kritik:

Beskrivning av dockorna med namn osv känns bara överflödigt till en sån här kortfilm, det hade liksom inte tillfört något. Och på tal om språket så kändes ett påhittat språk bättre än ett existerande, vet ännu inte riktigt om jag kommer att använda låtsasspråk eller svenska till riktiga produktionen, får prova mig fram.

Tack för att du tog dig tid att titta på filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Helskön stil. Klar fördel att de pratar låtsasspråk. Skön musik och sköna effekter. Att han somnar efter intag av kokain är väl en aning skumt, men det får man leva med. ;-)

Däremot var slutet sisådär. Som jag uppfattade det så skrattade han så han slog sig blodig och dog? Kunde gjorts bättre.

 

Men som helhet en skön stajl och riktigt kul att se.

 

/Matte

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Math]Helskön stil. Klar fördel att de pratar låtsasspråk. Skön musik och sköna effekter. Att han somnar efter intag av kokain är väl en aning skumt, men det får man leva med. ;-)

Däremot var slutet sisådär. Som jag uppfattade det så skrattade han så han slog sig blodig och dog? Kunde gjorts bättre.

 

Men som helhet en skön stajl och riktigt kul att se.

 

/Matte[/citat]

 

Tackar!

Visste du inte att kokain är rena sömnpillret?? =) Nej men ärligt, som jag skrivit tidigare så är detta som sagt egentligen bara ett test på hur det såg ut när dockan rökte. Vill inte gå för djupt in i handlinegen och analysera, man får ta den för vad det är. Att man kan dö av att dunka huvudet i bordet tillräckligt hårt så man slås ut med kokain i kroppen är nog inte så osannolikt. Inte i filmens värld iaf =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...