Gå till innehåll

Min senaste video, kritik?


Huse

Recommended Posts

Bra: tycker det mesta kameraarbetet och klippningen är bra.

Utmaning: jobba lite med färggradering, för att få fram lite olika känslor genom färgerna.

 

Jag graderade olika på varje klipp. Graderingen var dock något jag kämpade mest med. Tackar för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett sätt att skapa en röd tråd vore att nyttja vattnet. Han kan göra något med vatten i början, för att avslutningsvis böja sig ned och vidröra vattnet vid sjöns strand samtidigt som han blickar ut över sjön. Bara en idé. En annat knep vore att låta karaktären förändras under filmens gång. Som de påtalat i inlägg ovan, idag finns det liksom ingen story i filmen. En tredje sak som jag tänkte på var att musiken var aning hög när den startar 0:39. I övrigt ett mycket bra arbete, tack för att du delar med dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett sätt att skapa en röd tråd vore att nyttja vattnet. Han kan göra något med vatten i början, för att avslutningsvis böja sig ned och vidröra vattnet vid sjöns strand samtidigt som han blickar ut över sjön. Bara en idé. En annat knep vore att låta karaktären förändras under filmens gång. Som de påtalat i inlägg ovan, idag finns det liksom ingen story i filmen. En tredje sak som jag tänkte på var att musiken var aning hög när den startar 0:39. I övrigt ett mycket bra arbete, tack för att du delar med dig.

 

Det var en bra idé! Storyn var något jag borde ha tänkt på mer, jag försökte fokusera mest på fotot och redigering med den här filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det varierar från person till person vilken begåvningsprofil man har, men generellt sett är det manusskrivandet som de flesta filmare har svårast för. Så mitt tips till dem som vill lära sig skapa spelfilm (kort eller lång) är att ägna en disproportionerligt stor del av sin tid till att skriva manus. Och jag har ju en annan tråd angående att jag skänker bort manus till sketcher,

 

Behöver du inspiration, läs de manus jag skänker bort, eller läs vandringssägner/klintbergare. Vill du ha inspiration till längre filmer, läs teaterpjäser.

 

Angående den film du lagt upp. För mig kändes det snarast som en scen urklippt ur en längre film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var en bra idé! Storyn var något jag borde ha tänkt på mer, jag försökte fokusera mest på fotot och redigering med den här filmen.

 

Som du säger märktes det att storyn inte var så utarbetad. Men med tanke på att fotot och redigering var i fokus, och inte storyn så tyckte jag att det var snyggt gjort! Thumbs up :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...