Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

vet du någe sätt att regionsbefria min dator-dvd-spelare? just nu har jag löst det med 2 enheter, en inställd på region 2 och en just nu på region 4.

Jag har försökt med diverse program men dom verkar sällan göra skillnad :(

Postad

För dator har detta fungerat finnemang för mig. Dock kostar det lite, men de har demo så du kan kolla om det fungerar för dig först.

http://www.dvdidle.com

Finns jämförelser mellan alla versioner, så kan du stämma av vilka funktioner du behöver. Har inte varit några problem med denna. Kör idle pro och den tillåter att klona skärm osv...

/j

Postad

Annars är http://www.rcp1.org är bra för DVD-ROMs. Flasha om driven till rpc1 och slipp regionsproblemet (dock krävs nåt för att inte mjukvaruspelaren ska ställa om koden). Den bästa varianten är självresettande firmwares, som startar om regionskodsräknaren när den kommit upp i fem omställningar.

Postad

Nu hänger inte jag med? Det hade ju varit smutt om man kunnat bara spela upp i datorn. Nu fuskar jag med DVDshrink som inte tar hänsyn till spelarens regionkod utan glatt kopierar till hårddisken, och sen spelar man regionsfritt från hårddisken. Men det är ju lite omständig procedur som jag gärna hoppat över. Å andra sidan kan man bränna en ny skiva och lägga i samma fodral som originalet, så har man en skiva som funkar på vanliga region-dvd-spelare till teven. Det är lite retligt om man tar med filmer till tex Sälen och sen har de inte regionfria DVD-spelare i stugorna.

Postad
Nu hänger inte jag med? Det hade ju varit smutt om man kunnat bara spela upp i datorn. Nu fuskar jag med DVDshrink som inte tar hänsyn till spelarens regionkod utan glatt kopierar till hårddisken, och sen spelar man regionsfritt från hårddisken. Men det är ju lite omständig procedur som jag gärna hoppat över. Å andra sidan kan man bränna en ny skiva och lägga i samma fodral som originalet, så har man en skiva som funkar på vanliga region-dvd-spelare till teven. Det är lite retligt om man tar med filmer till tex Sälen och sen har de inte regionfria DVD-spelare i stugorna.

Kollade runt lite på den sida som odinlundin högst upp tipsade om. (tack till dig förresten, även om jag redan hade hittat det själv och efter mycket krångel gjort min dvd-spelare regionsfri) Hursomhelst, detta program ska vara gratis, och det är naturligtvis bättre.

http://www.videohelp.com/tools?tool=DVD43

Programmet funkar ungefär som dvdshrink skulle jag tro fast den låter dig spela skivan i din dvd-rom utan att du behöver bränna den. Kan vara bra att ha så kan du bränna dina dvdkopior precis innan Sälen så slipper du slösa för mycket på skivorna utifall att du aldrig tar med dem på någon resa.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...