Stefan_holst Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Är det nån som vet? Vad har detta med videoteknik att göra? 0 Citera
Pace Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Flyttas från Videoteknik. I stället för att kommentera att en tråd ligger fel, ta ert ansvar och rapportera inlägget. Alla medlemmar uppmanas att rapportera in regelbrott (Källa). 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Högupplösta satellitbilder finns det inte många vad jag vet. Då är det väl bättre med flygfoton? Finns på lantmäteriet alternativt eniro. 0 Citera
kingen Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Kolla med ESA(European space agency) i kiruna Tel 0980/76000 dom gör sånt tror jag,dom lär kunna guida dig rätt iaf 0 Citera
GyrosStudio Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Snabb alternativ måste ju vara nämnda eniro och Google Earth systemet. Men högupplöst är det inte. 0 Citera
Stefan_holst Postad 16 oktober 2006 Postad 16 oktober 2006 Flyttas från Videoteknik. I stället för att kommentera att en tråd ligger fel, ta ert ansvar och rapportera inlägget. Alla medlemmar uppmanas att rapportera in regelbrott (Källa). Ja det var väl lite långsökt men jag var inte 100% säker på vad inlägget handlade om och om det har någon koppling till videoteknik! 0 Citera
Jonyverse Postad 29 april 2007 Postad 29 april 2007 Lantmäteriet säljer både flyg- och satellitbilder. http://www.lantmateriet.se Då kan man köpa sig en bild med rättigheter för det du ska ha den till. I bra upplösning. Om man tar bilder från Google earth så kan man inte visa filmen hursomhelst. 0 Citera
Fürni Postad 2 maj 2007 Postad 2 maj 2007 Beror på upplösning du behöver, och över vilket område. Behöver du SOVINFORMSPUTNIK (coolast namn i branschen :D), GeoEye, Spot Image m fl. Var beredd för att det kostar skjortan dock. För "översikts"bilder kan du dock oftast klara dig med bilder från NASA - som är helt gratis och fria för valfri användning så länge du attributerar dem. Go NASA! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.