Gå till innehåll

Grind House trailer!


tattarn

Recommended Posts

Jag kan förstå att folk har olika smak och att den här sortens film inte tilltalar alla. MEN, jag kan inte förstå hur någon inte kan se skillnaden mellan en vanlig kass b-action film och denna trailer.

 

Du får mer än gärna peka ut vart denna film överglänser alla andra b-rullar till smörja.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du får mer än gärna peka ut vart denna film överglänser alla andra b-rullar till smörja.

Filmerna du pratar om när du säger "b-rullar till smörja" är dåliga för att de är gjorda av människor som inte har kunskap, talang eller pengar att ge sin målgrupp vad de vill ha. Dessa filmer försöker vara mer än de är, och misslyckas katastrofalt.

 

SKillnaden med det här är att Tarantino och Rodriguez ger sin målgrupp precis vad den vill ha, men inte nog med det; den anspelar samtidigt på de "b-rullar till smörja" genom att efterapa och överdriva med glimten i ögat och samtidigt göra det bättre. Det tilltalar målgruppen, som direkt ser skillnaden.

 

En film, där en dålig skådis levererar en dålig replik på ett dåligt sätt men tror han gör det på ett bra sätt, och filmskaparna tror han gör det på ett bra sätt, och de försöker få publiken (som ser igenom dem direkt, självklart) att tro att han gör det på ett bra sätt, blir bara dålig.

 

En film, där en överdrivet dålig skådis, levererar en överdrivet dålig replik på ett överdrivet dåligt sätt men vet om det och gör det med glimten i ögat, och filmskaparan vet om det och gör det med glimten i ögat, istället för att skämmas för det och försöka låtsas som det är bra, blir bra.

 

Det blir en hyllning och samtidigt en spark i baken på dåliga filmer.

 

Dessutom är de här filmerna fullproppade med nördgodis som Tom Savini, som är en legend inom genren.

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmerna du pratar om när du säger "b-rullar till smörja" är dåliga för att de är gjorda av människor som inte har kunskap, talang eller pengar att ge sin målgrupp vad de vill ha. Dessa filmer försöker vara mer än de är, och misslyckas katastrofalt.

 

SKillnaden med det här är att Tarantino och Rodriguez ger sin målgrupp precis vad den vill ha, men inte nog med det; den anspelar samtidigt på de "b-rullar till smörja" genom att efterapa och överdriva med glimten i ögat och samtidigt göra det bättre. Det tilltalar målgruppen, som direkt ser skillnaden.

 

En film, där en dålig skådis levererar en dålig replik på ett dåligt sätt men tror han gör det på ett bra sätt, och filmskaparna tror han gör det på ett bra sätt, och de försöker få publiken (som ser igenom dem direkt, självklart) att tro att han gör det på ett bra sätt, blir bara dålig.

 

En film, där en överdrivet dålig skådis, levererar en överdrivet dålig replik på ett överdrivet dåligt sätt men vet om det och gör det med glimten i ögat, och filmskaparan vet om det och gör det med glimten i ögat, istället för att skämmas för det och försöka låtsas som det är bra, blir bra.

 

Det blir en hyllning och samtidigt en spark i baken på dåliga filmer.

 

Dessutom är de här filmerna fullproppade med nördgodis som Tom Savini, som är en legend inom genren.

 

Insiktsfullt analyserat, men kan du ge exempel på filmer som stöder dina påståenden? (jag vill höra det innan jag kommer med min analys av det hela)

Länk till kommentar
Share on other sites

Insiktsfullt analyserat, men kan du ge exempel på filmer som stöder dina påståenden? (jag vill höra det innan jag kommer med min analys av det hela)

Absolut, Anna.

 

Jag hade faktiskt tänkt sätta mig igår och kolla på From Dusk Till Dawn 1, vilket är en perfekt film i bemärkelsen att det också är ett samarbete mellan Tarantino och Rodriquez, och precis i samma genre och anda som Grindhouse.

Tyvärr hann jag inte se den igår för jag ville tvinga mig igenom Frostbiten (lyckades nästan se klart den, men motvilligt), men jag byter gärna till något jag gillar.

 

Jag kollar igenom den ikväll och återkommer så jag har den färskt i minnet.

 

EDIT: shit vart klar med den senare än jag trodde, det är efter läggdags nu. återkommer imorgon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...