Lukas Posted January 26, 2004 Posted January 26, 2004 Någon som vet vart man får tag i verklighetstrogna vapen som är relativt billiga. Alltså inte riktiga vapen... 0 Quote
lilla_farbrorn Posted January 26, 2004 Posted January 26, 2004 Hobbex har ett antal vapenreplikor för 600 spänn st. http://www.hobbex.se/pages/folder/Subfolder.asp?ShowTreeID=6754&SubTreeID=8154&TreeID=8137&FolderID=1631 Själv tycker jag man lika gärna kan använa soft air guns. Såklart är replikor bättre om man ska ha närbilder eftersom det är nästan omöjligt att se skillnad på dem och riktiga vapen. De har samma vikt och "klickar" på samma sätt och då slipper man lägga på sådant ljud. :) Duger inte hobbex sortiment är det väl bara att googla runt lite på internet så hittar man säkert mer grejer. www.roligt.nu ska också ha replikor har jag för mig.. du får kolla efter själv. 0 Quote
schönis Posted February 8, 2004 Posted February 8, 2004 Hobbex är vad man ska säga... Ledande på replioka vapen.... de har m¨ånga att välja på... 0 Quote
lilla_farbrorn Posted February 9, 2004 Posted February 9, 2004 ehh.. knappast... det har ju bara några få. Jag vet att det finns bättre ställen med billigare replikor fast inte vart. Googlar man runt lite på internet så hittar man säkert både billigare och bättre. 0 Quote
TDA Posted February 9, 2004 Posted February 9, 2004 Hmm, du kanske redan löst det här problemet men. Mitt tips är att du kollar upp om det finns några softair-gun föreningar i närheten. Är det bara trevligt folk så kan du säkert få låna vapen av dom. Kanske du t o m får några statister. 0 Quote
Black Star Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 http://www.Combatzone.se har ett gigantiskt sortiment på soft air guns. 0 Quote
jmalmsten Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 dum fråga kanske, men finns det någonstans där man kan få tag i pistoler med endast blowback? med tanke på att jag skiter fullständigt i utgångshastighet m.m. jag är ju inte ute efter en projektil då den bara ska finnas i bild och manteln ska röra på sig. Flamman läggs ju ändå på efteråt. 0 Quote
Delta one Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 dum fråga kanske, men finns det någonstans där man kan få tag i pistoler med endast blowback? med tanke på att jag skiter fullständigt i utgångshastighet m.m. jag är ju inte ute efter en projektil då den bara ska finnas i bild och manteln ska röra på sig. Flamman läggs ju ändå på efteråt. Jag skulle rekomendera Eldrivna soft air gun pistoler, de kostar runt 400-500 kr st och då behöver man bara batterier så får man blowback, finns på de flesta ställen som säljer soft air gun vapen. 0 Quote
Lasse_laser Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Inte eldrivna.. dom är långsamma jämfört med verklighetens vapen. Köp då hellre gasdrivna blowback och tejpa för ammohålet (så att den kan skjuta utan ammo). 0 Quote
Delta one Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Jo det är sant men eldrivna är bra mycket billigare än de flesta gasdrivna ;) 0 Quote
CocaCalle Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 http://www.modelguns.co.uk hylsskjutande repliker fast för rätt mkt pengar, kommer ju rök och sen finns det "blowback" patroner så det ser exakt ut som ett riktigt vapen 0 Quote
Delta one Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 De måste man väll ha licens för i sverige ? 0 Quote
gorse Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Som fullständig idiot när det vapen, hur står sig de där vapnen de brukar sälja på vårmarknaderna, de där som ser ut att kunna skjuta ärtor av plast? I mina ögon ser de attans verkliga ut så länge man inte väger dem i handen. De brukar inte kosta många hundralappar. Om man tynger ner dem med blyhagel borde kunna duga till film? 0 Quote
jonkanon Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Var är skaparglädjen? Trä, metall, borrar, gaffatejp, målarfärg, lim och fantasi. Film är illusion och den skapar man själv. Beroende på ljussättning och kamera så måste man givetvis använda knep för att få det att se bra ut. Men det är väl det som är att göra film? /jon 0 Quote
Recommended Posts