ThirddOracle Postad 16 augusti 2006 Postad 16 augusti 2006 Jag har inget stativ när jag filmar, och nu känner jag att det behövs för att kunna göra en fungerande film. Borde jag investera i ett sådant här eller liknande? http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/66937?opendocument&markID= 0 Citera
gorse Postad 16 augusti 2006 Postad 16 augusti 2006 Jag köpte ett snarlikt på netonnet för 436 utan huvud. Deras billigaste huvud kostade 159. Men jag tycker det är nått man måste känna på i affären så man gillar kvaliten. Och; det en person tycker duger kanske ratas av en annan. 0 Citera
trezpasser Postad 17 augusti 2006 Postad 17 augusti 2006 va läskigt.. stog å klämde på ett sånt stativ idag.. blev förvånad över hur bra det verkade ändå för att "bara" vara plast överallt istället för olja i huvudet osv.. men såg ingen prislapp, nu vet jag ju.. det verkar lite dyrt tycker jag.. men verkar dock vara ett bra stativ. 0 Citera
Hans_Parmesan Postad 18 augusti 2006 Postad 18 augusti 2006 Jag köpte mitt på clas ohlsson för 699, och det är skitbra med huvud och vattenpass å allt! Det är t.o.m längre än mig:) 0 Citera
trezpasser Postad 19 augusti 2006 Postad 19 augusti 2006 [citat=gorse;72275]Plast? Mitt är av metall överallt.[/citat] själva huvudet och det är väl av plast?! det är de ju tillåme på dom stora dyra stativen som tv4 använder osv.... går väl inte ha sånna grejer i metal? 0 Citera
jbergman Postad 19 augusti 2006 Postad 19 augusti 2006 Nej, tv4 använder inte plast, och det gör nog ingen annan heller. Varför i hela friden skulle man vilja tillverka ett stativhuvud i plast? /Jakob 0 Citera
gorse Postad 19 augusti 2006 Postad 19 augusti 2006 [citat=trezpasser]själva huvudet och det är väl av plast?! [/citat] När jag tittar efter är själva mattan som kameran skall sitta mot, av gummi. Stora ratten som skall låsa mittpinnen efter det man vevat upp rätt höjd, har knoppen av plast. Handtaget på pinnen man håller i om man vill panorera är av plast. Röret för vattenpasset tror jag är i plast. Fötterna på marken är av gummi. Resten är av metall vad jag kan se. Jag tror jag gjorde ett bra köp. 600 kronor totalt, och då tog jag det billigaste huvudet. Jag kan nog bara köpa nytt huvud framöver när jag växt ur denna. 0 Citera
The magic man Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 Köp ett hama tripod star 62 - stativ på kjell & company, det kostar bara 379:- 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.