Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Funderar på att köpa mig en remote att koppla on via LANC. Undrar över om man ställer in kameran på manuell focus, att man då fortfarande klarar av att genom remoten styra zoom och skärpa. eller om det måste stå i autofocus. Jag har en Sony Dcr Pc 120. Nån som vet eller har erfarenheter av att använda sig av en LANC ansluten remote för detta är det värt ett köp ?

// John$

Postad

Nope.

Skriv om tråden eller be någon moderator flytta på den. Den har av misstag hamnat i forumet för filmteknik, jag antar att den hör hemma i videoteknik. Eftersom du pratar om en videokamera och inte en filmkamera. (du får fler och bättre svar i rätt forum) :)

• 5 månader senare...
Postad
Funderar på att köpa mig en remote att koppla on via LANC. Undrar över om man ställer in kameran på manuell focus, att man då fortfarande klarar av att genom remoten styra zoom och skärpa. eller om det måste stå i autofocus. Jag har en Sony Dcr Pc 120. Nån som vet eller har erfarenheter av att använda sig av en LANC ansluten remote för detta är det värt ett köp ?

// John$

Hej John. Jag har skaffat mej Manfrottos fjärreglage mod.521. Passar Canon och Sonykameror. Ställ in kameran på manuell focus och styr funktionerna fr. detta reglage. On/off, zoom, skärpeinställning, rec på och av. Köpte den på Scandinavianphoto för ca. 1500:- för ett 1/2 år sedan. Suverän hjälp.

Finns en dyrare variant ocå. Mvh. HG....

Postad

Focusen på remotekontrollen tycker jag är värdelös (har 523an), kör focus som "vanligt" och styr zoom+tilt+pan på remoten så är det klappat och klart för bra bilder.

http://www.kfilms.se/trailer/01poffe_2dagars02.mov där har du några shotts som är bra mkt svåra att dra utan remotekontrollen.

/P

edit: Var visst bara ett halvdant remoteshott, som man klarar lika bra utan remoten, på den teasern. Whatever smygreklam is the shit.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...