John1604319361 Postad 15 augusti 2006 Postad 15 augusti 2006 Funderar på att köpa mig en remote att koppla on via LANC. Undrar över om man ställer in kameran på manuell focus, att man då fortfarande klarar av att genom remoten styra zoom och skärpa. eller om det måste stå i autofocus. Jag har en Sony Dcr Pc 120. Nån som vet eller har erfarenheter av att använda sig av en LANC ansluten remote för detta är det värt ett köp ? // John$ 0 Citera
Uppsala BildTeknik Postad 15 augusti 2006 Postad 15 augusti 2006 Nope. Skriv om tråden eller be någon moderator flytta på den. Den har av misstag hamnat i forumet för filmteknik, jag antar att den hör hemma i videoteknik. Eftersom du pratar om en videokamera och inte en filmkamera. (du får fler och bättre svar i rätt forum) :) 0 Citera
Ronnie Postad 16 augusti 2006 Postad 16 augusti 2006 Flyttar tråden från Filmteknik till Videoteknik. 0 Citera
Peter Postad 17 augusti 2006 Postad 17 augusti 2006 ... den ska fortfarande stå i manuell - och det är smidigt med en fjärr om du tex har kameran på ett stativ... 0 Citera
Hans-Gunnar Olsson Postad 10 februari 2007 Postad 10 februari 2007 Funderar på att köpa mig en remote att koppla on via LANC. Undrar över om man ställer in kameran på manuell focus, att man då fortfarande klarar av att genom remoten styra zoom och skärpa. eller om det måste stå i autofocus. Jag har en Sony Dcr Pc 120. Nån som vet eller har erfarenheter av att använda sig av en LANC ansluten remote för detta är det värt ett köp ? // John$ Hej John. Jag har skaffat mej Manfrottos fjärreglage mod.521. Passar Canon och Sonykameror. Ställ in kameran på manuell focus och styr funktionerna fr. detta reglage. On/off, zoom, skärpeinställning, rec på och av. Köpte den på Scandinavianphoto för ca. 1500:- för ett 1/2 år sedan. Suverän hjälp. Finns en dyrare variant ocå. Mvh. HG.... 0 Citera
kfilms.se Postad 15 februari 2007 Postad 15 februari 2007 Focusen på remotekontrollen tycker jag är värdelös (har 523an), kör focus som "vanligt" och styr zoom+tilt+pan på remoten så är det klappat och klart för bra bilder. http://www.kfilms.se/trailer/01poffe_2dagars02.mov där har du några shotts som är bra mkt svåra att dra utan remotekontrollen. /P edit: Var visst bara ett halvdant remoteshott, som man klarar lika bra utan remoten, på den teasern. Whatever smygreklam is the shit. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.