John1604319361 Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 Funderar på att köpa mig en remote att koppla on via LANC. Undrar över om man ställer in kameran på manuell focus, att man då fortfarande klarar av att genom remoten styra zoom och skärpa. eller om det måste stå i autofocus. Jag har en Sony Dcr Pc 120. Nån som vet eller har erfarenheter av att använda sig av en LANC ansluten remote för detta är det värt ett köp ? // John$ 0 Quote
Uppsala BildTeknik Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 Nope. Skriv om tråden eller be någon moderator flytta på den. Den har av misstag hamnat i forumet för filmteknik, jag antar att den hör hemma i videoteknik. Eftersom du pratar om en videokamera och inte en filmkamera. (du får fler och bättre svar i rätt forum) :) 0 Quote
Ronnie Posted August 16, 2006 Posted August 16, 2006 Flyttar tråden från Filmteknik till Videoteknik. 0 Quote
Peter Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 ... den ska fortfarande stå i manuell - och det är smidigt med en fjärr om du tex har kameran på ett stativ... 0 Quote
Hans-Gunnar Olsson Posted February 10, 2007 Posted February 10, 2007 Funderar på att köpa mig en remote att koppla on via LANC. Undrar över om man ställer in kameran på manuell focus, att man då fortfarande klarar av att genom remoten styra zoom och skärpa. eller om det måste stå i autofocus. Jag har en Sony Dcr Pc 120. Nån som vet eller har erfarenheter av att använda sig av en LANC ansluten remote för detta är det värt ett köp ? // John$ Hej John. Jag har skaffat mej Manfrottos fjärreglage mod.521. Passar Canon och Sonykameror. Ställ in kameran på manuell focus och styr funktionerna fr. detta reglage. On/off, zoom, skärpeinställning, rec på och av. Köpte den på Scandinavianphoto för ca. 1500:- för ett 1/2 år sedan. Suverän hjälp. Finns en dyrare variant ocå. Mvh. HG.... 0 Quote
kfilms.se Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Focusen på remotekontrollen tycker jag är värdelös (har 523an), kör focus som "vanligt" och styr zoom+tilt+pan på remoten så är det klappat och klart för bra bilder. http://www.kfilms.se/trailer/01poffe_2dagars02.mov där har du några shotts som är bra mkt svåra att dra utan remotekontrollen. /P edit: Var visst bara ett halvdant remoteshott, som man klarar lika bra utan remoten, på den teasern. Whatever smygreklam is the shit. 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.