tinuviel Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 1. Billig Sci-fi serie som visades möjligen på sommarlovsmorgon någon gång under 80 talets mitt. Några små sjöborre liknande varelser kommer jag ihåg. Och några väldigt Stormtrooper liknande figurer möjligen gröna? Väldigt plastigt, väldigt studio. 2. Framtids scifi serie med några tre benta stora robot liknande farkoster som de såg komma lång väg , det är vad jag kommer ihåg . Och de opererade någon grej i folks huven som fick dem att lyda. Denna serie tror jag gick under det senare 80talet möjligen tidigt 90tal. 3. En serie om några engelska pojkar som tvingades leva ute i skogen. kommer ihåg de åt hare, och hade konstiga skinn kläder. Någon slags flöjt i inlednings låten det är vad min råtthjärna lyckades komma ihåg, någon? 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 hmmm ettan har jag ingen aning om... 2. är definitivt The Tripods, en brittisk kultserie från '84-'85 som finns ute på åtminstone VHS men troligen dvd också. 3. vet precis vilken du menar och kommer ihåg signaturmelodin i detalj, men vet inte vad den heter tyvärr. ok nån som kan de här: 4. sommarlovsserie från tidigt 80-tal (utländsk) om några ungar på landet, någon snäll utomjording är med och jag har en stark bild av någon slags svart vindflöjel i metall eller liknande som var någon viktig del av rymdskeppet eller något. 5. gammal serie som gick i svt om någon man som hade på sig en svart hatt, och om han vred på hatten kunde han bli osynlig. i slutet av sista avsnittet tror jag han stod på vingen på ett flygplan som var parkerat och vred på hatten så han blev osynlig. 0 Citera
pinto Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 1an: menar du att de typ är 3 ufo gubbar,, skit små.. sen helt gröna me silverdräckter? ja kommer inte ihåg vad de hette , men typ: de tre gubbarna från yr?? 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 [citat=pinto]1an: menar du att de typ är 3 ufo gubbar,, skit små.. sen helt gröna me silverdräckter? ja kommer inte ihåg vad de hette , men typ: de tre gubbarna från yr??[/citat] du menar Gröna Gubbar från Yr. svensk långfilm från 80-talet med grönmålade dvärgar (får man säga så?) som spelar utomjordingar. 0 Citera
kingen Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 Java..Jag tror att mannen med hatt serien hette "Pan Tau"eller nåt liknande 0 Citera
tinuviel Postad 15 juli 2006 Författare Postad 15 juli 2006 Crash och Brendon Chase aka det Stora Skogsäventyret hette dom andra. 0 Citera
Christian van Caine Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 Sjöborreliknande saker? Inte händelsevis i ett rum styrt av en skrivbordslampa svävande vid ett svart hål, med en bindgalen barbar & om man klöv gummi-borrarna så förökade dom sig? Letat som fan efter den själv om det är den du menade :-) Kalotter kallades dom radermalls-liknande implantaten i Tripods :-) 0 Citera
MovingStonecat Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 [citat=kingen]Java..Jag tror att mannen med hatt serien hette "Pan Tau"eller nåt liknande[/citat] Helt korrekt! En tjeckisk serie jag gillade skarpt när jag var liten. O så geten Cleo var med. Skulle vara kul att se den igen. Kommer inte ihåg om han verkligen vred på plommonstopet, men det gjorde han kanske, men pillade iallafall med fingrarna på hattens ovansida o sen strök längs med hattens kant (eller kanske vred..). Hör så väl ljudet inom mig, som hördes när han pillade på hatten. 0 Citera
jmalmsten Postad 15 juli 2006 Postad 15 juli 2006 låter som att ni tittar på lite av varje... hehe... något på http://www.badmovies.org kanske passar in. och för att fortsätta i samma anda... för nått år sedan började jag och ett par kompisar snacka om gamla serier vi såg på tv... då kom vi på en "gammal" (troligtvis i samma ålder som Denver the last dinosaur) tecknad serie om en utomjording från hästhuvudnebulosan och det var en lång följetång... bland annat bodde han i skogen hade en människopojkkompis som fick följa med till universums ände och den gick på tv3's... efter flera veckor kom vi fram till att den kan ha hetat Widget... någon som vet säkrare? 0 Citera
Java ex Machina Postad 16 juli 2006 Postad 16 juli 2006 kan det vara Widget, the World Watcher? tror den gick på typ trean eller TV1000 nån gång runt den tiden. ok två till: 1) en tecknad serie från slutet av '80 - början av '90-talet som gick på TV1000 i dess tidigaste dagar (ni vet, när FilmNet pratade engelska och TV1000 inte börjat sända 24 timmar om dygnet än och femman hette The Nordic Channel). Serien handlade om några rosa varelser med snablar och utspelade sig i något vinterlandskap. jag tror Holding out for a Hero var ledmotivet, eller så körde de bara den under reklamen för serien. 2) en gammal tecknad film som fanns på hyrvideo under VHS-Betamax kriget, och handlade om några ungar som blir kompis med en robot från rymden och följer med honom på äventyr i hans rymdskepp. jag tror han var gul och hade lådor fram till. 0 Citera
Leviant Postad 16 juli 2006 Postad 16 juli 2006 EDIT: Hmmm....kanske skulle ha läst inläggen ovan innan jag svarade...... Serien med de trebenta robotarna som kidnappar människor och opererar in implantat i skallen på dem, heter "The Tripods". En gammal trevlig BBC serie. Tyvärr så finns bara säsong 1 ute på DVD. Vet faktiskt inte vad som hände med säsong 2. DVD utgåvan finns på: http://www.discshop.com (en förövrigt förbannat bra sida!) 0 Citera
e93mw Postad 18 juli 2006 Postad 18 juli 2006 [citat=tinuviel]Crash och Brendon Chase aka det Stora Skogsäventyret hette dom andra.[/citat] "Crash" var det ja! Har för mig att den var gjord i Danmark? "Det stora skogsäventyret" har jag nästan magiskt, nostalgiska minnen av. Grymt spännande och lite läskigt för en femåring. De var ju helt utelämnade åt sina överlevnadsinstinkter i den där stora, mörka skogen... *rys* Någon nämnde flöjten i introt, den kommer jag ihåg! 0 Citera
Erik2 Postad 2 april 2023 Postad 2 april 2023 2006-07-15 at 02:26, tinuviel skrev: 1. Billig Sci-fi serie som visades möjligen på sommarlovsmorgon någon gång under 80 talets mitt. Några små sjöborre liknande varelser kommer jag ihåg. Och några väldigt Stormtrooper liknande figurer möjligen gröna? Väldigt plastigt, väldigt studio. 2. Framtids scifi serie med några tre benta stora robot liknande farkoster som de såg komma lång väg , det är vad jag kommer ihåg . Och de opererade någon grej i folks huven som fick dem att lyda. Denna serie tror jag gick under det senare 80talet möjligen tidigt 90ta 3. En serie om några engelska pojkar som tvingades leva ute i skogen. kommer ihåg de åt hare, och hade konstiga skinn kläder. Någon slags flöjt i inlednings låten det är vad min råtthjärna lyckades komma ihåg, någon? 2 är BBC "The Tripods" från 1984. Säsong 1 gick i SVT. Säsong 2 är osäkert om svt sände. En planerad avslutande säsong 3 blev aldrig klar pga dyr produktion. 0 Citera
Anders1234567890 Postad 14 oktober Postad 14 oktober Saknar en serie från ungefär samma tid som Tripods från Sommarlov. Har egentligen ingen info alls utom att signaturmelodin lät väldigt mycket som Falcon Crests signatur. Det är egentligen pga att låten fastnat i mitt huvud som jag vill hitta serien. Kan man inte lyssna på den en gång så blir man ju inte av med den... Jag trodde att Tripods eller Stora Skogsäventyret kunde vara rätt fast det var de inte... 0 Citera
ghijohansson Postad 16 oktober Postad 16 oktober Detta låter som en fråga för en söktjänst som använder AI. För själv har jag ingen aning. Du kan prova Perplexity.ai 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.