Gå till innehåll

Har kommit in på Molkoms video och filmlinje


berlin87

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Tja

Jo lärarna är bra. Videoläraren är jävligt teknikkunnig men även bra på dramaturgi mm. Men som sagt, det blir alltid vad man själv gör det till. Jag är spänd inför det andra året. Vi får en månads praktik, vilket ska bli spännande. Ny teknik köps också in. En riktig cinealta hdcam kamera, räls, steadicam mm.

 

Jag kan varmt rekomendera Molkoms folkhögskola!

 

/Robin

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag funderar starkt på att söka till molkom till nästa år... men det ja har tänkt på är ju att ja har ju redan pluggat röligbild på gymnasiet alla kurser A B C... För ja har fått för mig att folkhögskola är typ som gymnasiet... Så att ja inte gör sånt ja redan har pluggat...

 

Ska ja söka?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är rätt stor skillnad vill jag påstå! Men det beror helt på vad du läser! läser du engelska på en folkhögskola tror jag att det är det samma som på gymnasiet. Men nu är det filmlinjer som inte går att jämföra rakt av med rörligbild på ett gymnasium (Stor skillnad tycker jag) lutar mer åt högskola som namnet! Jag tycker ni som inte riktigt vet var ni ska söka er till efter gymnasiet ska kolla in Skurup & Fridhems filmlinjer! Hög klass på båda linjerna! 2 åriga med lång praktik massor av gästlärare & bra utrustning m.m.

 

Lycka till alla!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

hur är det med betyg och livserfarenheter då? jag har hört någon annans stans på forumet att dom nästan inte går på betyg alls på filmlinjer, mest arbetsprover (egna filmer etc.), men molkom är ju en folkhögskola så går dom mycket på betyg där? nån som vet?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
hur är det med betyg och livserfarenheter då? jag har hört någon annans stans på forumet att dom nästan inte går på betyg alls på filmlinjer, mest arbetsprover (egna filmer etc.), men molkom är ju en folkhögskola så går dom mycket på betyg där? nån som vet?

 

Vad jag minns så gick inte videolinjen i Molkom speciellt mycket på betyg.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...