Java ex Machina Posted June 13, 2006 Posted June 13, 2006 it's official, The Smashing Pumpkins are currently writing songs for their upcoming album, their first since 2000. no release date has yet been set, but the band plans to begin recording this summer. från smashingpumpkins.com http://wulfgang.com/phpbb2/images/smiles/action-smiley-035.gif 0 Quote
Java ex Machina Posted January 26, 2007 Author Posted January 26, 2007 Från Pumpkins MySpace blog idag: *****OFFICIAL ANNOUNCEMENT***** The Smashing Pumpkins have made their first official announcement of an appearance in 2007. The band will headline both Rock am Ring (6/2/07) and Rock im Park (6/3/07) Festivals in Germany. Tickets are available beginning on Saturday, January 27, 2007. Tickets can be purchased by visiting http://www.tickets-per-post.de/tickets-per-post/Main.php. Check out the festival website for more information http://www.rock-am-ring.com. Stay tuned for many more announcements… Rock am Ring och Rock im Park i tyskland alltså. Här är Rock am Rings övriga bandlista: Linkin Park Smashing Pumpkins Beatsteaks Muse Billy Talent Mando Diao Evanescence Wir Sind Helden Korn Slayer Dave Matthews Band The Hives Arctic Monkeys My Chemical Romance Kaiser Chiefs Jan Delay & Disko No. 1 Mia. The Kooks Wolfmother Stone Sour om det inte blir nånting i sverige kanske man eventuellt borde åka ner och kolla. Är det någon fler här på forumet som är intresserad av att dra ner i så fall? Nån som varit på någon av dessa festivaler och kan berätta mer om hur det är där? 0 Quote
Lasse_laser Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Har inte varit där, men jag hänger gärna på om du ska ner. 0 Quote
Java ex Machina Posted February 3, 2007 Author Posted February 3, 2007 funderar faktiskt, men har inte bestämt mig än. nu har de gått ut med att de ska till österrike också på Nova Rock. där är det lite fler bra band jag faktiskt vill se, än de tyska festivalerna. det saknas nästan bara Audioslave. http://www.novarock.at/ 0 Quote
Jonsson Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Ja jävvlar om jag inte såg att LORDI kommer dit också!!! Det kan ju inte bli annat än en riktig kioskvältare det där alpenjoddlarläderhosenpartyt. Grüss got! / Jonsson 0 Quote
Java ex Machina Posted February 6, 2007 Author Posted February 6, 2007 nja jag tänkte väl snarare på Pearl Jam, Stone Sour och eventuellt Marilyn Manson. Lordi? vad är det för nåt? 0 Quote
Swe__ Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Shit, båda ställena ser riktigt bra ut, men Novarock är snäppet bättre, liksom: Pearl Jam Smashing Pumpkins Linkin Park Mando Diao The Hives Flogging Molly (fan va bra) Papa Roach Drowning Pool Hardcore Superstars Det är de bästa banden, enligt mig. 0 Quote
landen Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 http://www.coachella.com Ingen som har lust att hänga på hit istället! Kan ju köpa hem lite billiga kameror när man endå är där! 0 Quote
Java ex Machina Posted February 7, 2007 Author Posted February 7, 2007 http://www.coachella.com Ingen som har lust att hänga på hit istället! Kan ju köpa hem lite billiga kameror när man endå är där! ingen smashing pumpkins... :/ Rage Agaist the Machine förresten? Spelar dom fortfarande? jag trodde dom splittrades och bildade Audioslave. 0 Quote
landen Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 ingen smashing pumpkins... :/ Rage Agaist the Machine förresten? Spelar dom fortfarande? jag trodde dom splittrades och bildade Audioslave. Dom gör en reunionspelning speciallt för den festivalen! Bara det är ju värt pengarna! 0 Quote
Java ex Machina Posted February 7, 2007 Author Posted February 7, 2007 The Smashing Pumpkins 6th album 'Zeitgeist' 07.07.07 0 Quote
Robain Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 Finns det inte chans att smashing pumpkins kommer till hultsfred? 0 Quote
Jonsson Posted February 8, 2007 Posted February 8, 2007 Idel gammal skåpmat, förresten är väl inte Hultsfred någon höjdare heller... Snegla mot roskilde & slipp all jobbig fjortisfylla, bra mycket trevligare. Appropå skåpmat, jag säger bara Pixies, Mr. Black is back! Likaså skall Björk & Co. dyka upp i Sugarcubesskepnad, long time no se. / Jonsson 0 Quote
Java ex Machina Posted February 8, 2007 Author Posted February 8, 2007 Idel gammal skåpmat, förresten är väl inte Hultsfred någon höjdare heller... Snegla mot roskilde & slipp all jobbig fjortisfylla, bra mycket trevligare. Appropå skåpmat, jag säger bara Pixies, Mr. Black is back! Likaså skall Björk & Co. dyka upp i Sugarcubesskepnad, long time no se. / Jonsson nähä men Lordi gillar du? ;) 0 Quote
Jonsson Posted February 8, 2007 Posted February 8, 2007 Japp! Där har vi den högkvalitativa finska sisun i ett kondensat!! Vi får nog spåra oss tillbaka till Sibelius för att hitta dess like!!! MVH / Jonsson 0 Quote
Java ex Machina Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Dom kommer tydligen att lira på PRIMAVERA SOUND FESTIVAL i Barcelona 31 maj också. (inte Lordi alltså) 0 Quote
Jonsson Posted February 25, 2007 Posted February 25, 2007 Åh faan! Kommer Sibelius & Co dit också å lirar. ;-) / Jonsson 0 Quote
Java ex Machina Posted February 26, 2007 Author Posted February 26, 2007 Det är avgjort. Det blir Rock am Ring och Rock im Park för min del. en polare hörde av sig idag och ville se Korn där nere, så vi blir ett gäng som drar ner med bil. 0 Quote
Java ex Machina Posted May 16, 2007 Author Posted May 16, 2007 http://a303.ac-images.myspacecdn.com/images01/3/l_8af237b28c5de4e5f64cf1ff19c6f316.jpg I think global warming is an issue that is currently relevant, time sensitive, and a symptom of the shortsightedness of the U.S. As a broader metaphor, the drowning Statue of Liberty, a revered icon of the U.S., symbolizes the eminent demise of many of the ideals upon which the nation was founded. Civil liberties, freedom of speech, privacy, etc. have been decreasing since 9/11. The sun in the image could either be setting or rising and this ambiguity shows that there is still hope to turn things around. The U.S. is the dominant global force. When things are going wrong in the U.S. they are probably going wrong around the world. I think this image conveys both the U.S. situation and its larger global implications. I use red frequently because it is a visually powerful, emotionally potent color. Red gets people's attention. In this case there is the added possibility that the red liquid could be blood, giving it an even more sinister sense of foreboding. Red helps people to realize immediately that something is wrong and the image is not a soothing postcard. Läs mer på Smashing Pumpkins myspace-sida. 0 Quote
Jonsson Posted May 22, 2007 Posted May 22, 2007 Hmmm... nice! Gillar rysk propagandastil på konsten, modell Majakovskij. Hoppas låtarna är lika tjusiga som omslaget, den här vill man ju förresten ha som 12" till vinylsvarven. Tackar för tipset Java! MVH / Jonsson 0 Quote
Java ex Machina Posted May 22, 2007 Author Posted May 22, 2007 Första singeln är släppt och heter Tarantula. Jag lyssnade på den på youtube (enda stället jag kunde hitta den) och blev lite halvt besviken. Man får intrycket av att Corgan har spenderat de senaste 7 åren med att lyssna på Green Day. Det lät bättre än Zwan och definitivt bättre än TheFutureEmbrace, men avsaknaden av James Iha märks rejält. Hoppas resten är bättre. 0 Quote
Java ex Machina Posted June 19, 2007 Author Posted June 19, 2007 8:05 AM - New European dates! Tickets on sale TOMORROW Stockholm & Copenhagen Category: Music New tourdates have been announced for Europe. August 12 - Stockholm, Sweden - Cirkus ON SALE 6/20 Det kanske blir till att dra på pumpkins i alla fall då. 425 spänn kostar biljetterna tydligen. Fattar inte att de släpper biljetterna fem dagar innan löning. 0 Quote
Recommended Posts