_nemo_ Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 Nu har du chansen. Om du är recensent på någon nätsida eller tidning och har gjort en negativ recension på en Uwe Boll-film under 2005, då har du chansen att få vara med i Uwe Bolls nya film POSTAL, du kommer att få möta honom i en boxningsmatch, matchen kommer att filmas och delar av den kommer förmodligen vara med i filmen. 10 Recensenter får chansen, det är riktig match vi pratar om, du får alltså knocka honom =) Skulle vara kul att se Orvar gå en match. 0 Citera
_nemo_ Postad 13 juni 2006 Författare Postad 13 juni 2006 Det skulle fan vara lite kul. Det är väl det Uwe hoppas på, att få spöa skiten ur 10 recensenter som snackat skit om honom, han är väl sugen på hämnd. Roligast skulle väl vara att få se Nils-Petter Sundgren få stryk ? =) 0 Citera
TDA Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 Ronny Svensson iförd the gimpsuit, dropkickar Uwe till saligheten, det skulle vara underhållning! Då skulle t o m jag se Postal! :) 0 Citera
_nemo_ Postad 13 juni 2006 Författare Postad 13 juni 2006 [citat=TDA]Ronny Svensson iförd the gimpsuit, dropkickar Uwe till saligheten, det skulle vara underhållning! Då skulle t o m jag se Postal! :)[/citat] Hahaha. Dom håller ju på och kör en kampanj att Harry Knowles från aintitcool ska ansöka om att köra en match. Det skulle också vara en syn =) http://www.visi.com/~phantos/images/conpics_full/cv01d.jpg För att göra den scenen extra bisarr så kan de ju ha på sig ballerinakläder. Fast drömmen är ju att en svensk "känd" recensent får chansen, vilken svensk filmälskare vill inte se Uwe vs Orvar alt Ronny Svensson, eller så får Munthe övertala sin fru att åka dit och spöa honom :D. 0 Citera
Speero Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 Hans Wiklund vore väl bäst. Vill verkligen se UB K.O.ed, så han aldrig filmar mer igen ;) 0 Citera
TDA Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 [citat=_nemo_]Hahaha. Dom håller ju på och kör en kampanj att Harry Knowles från aintitcool ska ansöka om att köra en match. Det skulle också vara en syn =) http://www.visi.com/~phantos/images/conpics_full/cv01d.jpg [/citat] Hehehe, Harry Knowles plockar nog Uwe lätt, riktig killer instinct på den bilden. Så sjysst i remaken av Texas Chainsaw Massacre att han har en cameo som offer (Knowles alltså, inte Bollen). Såg Emma Gray Munthe på Novemberfestivalen förra året och hon såg ganska liten ut. Så för att jämna ut oddsen föreslår jag att vi på Voodoo isåfall skramlar ihop lite slantar och beväpnar henne! Det är ju för en god sak. :) 0 Citera
trancedanne Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 om någon svensk skulle möta honom är det utan tvekan hans wiklund, så jävla skön snubbe 0 Citera
Usarpe89 Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 Det här var nog bland det skojigaste jag hört!XD Dom borde sända alla matcher på 1an så att hela landet kan se Uwe Boll få stryk. Han förtjänar det ju faktiskt.=) TDA - Jag kan donera ett par hundra om du ordnar en insamling. 0 Citera
jonkanon Postad 13 juni 2006 Postad 13 juni 2006 Harry Knowles... Jag kan inte få honom ur huvudet när jag tänker på Ignatius J.Reilly som är karaktär i Dumskallarnas Sammansvärjning. Det går bara inte, de är för mig samma person... Detta då med tanke på bilden ovan.... Vad gäller Uwe... Orvar har ju tunnat till sig och således inte så mycket hydda att lägga bakom sina anfall. Och alla på TV är korta. Hur lång är Uwe? Och hur fet? Annars känns det poetiskt att skicka M A Numinen :) 0 Citera
jmalmsten Postad 14 juni 2006 Postad 14 juni 2006 haha, jo man undrar ju hur han skulle reagera på en "gummiboll" :D 0 Citera
Munthe Postad 14 juni 2006 Postad 14 juni 2006 Jag kan jag intyga att även om Emma inte ser så stor ut så skulle hon sänka de flesta av sina kollegor i en blodig fistfight. Hon skulle nog kunna damma på Uwe riktigt rejält. Liten och blixsnabb och jäkligt ettrig är inte ett minus. Synd bara att hon inte har någonting emot Uwe. Kul idé av Boll förresten. Jag har själv lekt med tanken några gånger. Orvar ville ju slå mig på käften i sin ZTV-recension av Hjärta av Sten en gång i tiden. Hade varit roligt att ge honom chansen. Hi hi. Jag gillar Uwes uppfriskande självdistans och integritet. Skräpfilmskungen Fred Olen Ray brukar f ö på sin fritid extraknäcka som Mexikansk Brottare. Ni vet dom där som har trikåer och spejsig mask och heter saker som "El Diablo". Freds brottningsalias är "El Santo Negro J.R" eller "Sheik Ali Hassam". Grymt coolt. 0 Citera
Munthe Postad 14 juni 2006 Postad 14 juni 2006 [citat=TheBrotherOfLight]Är Munthe gift med Emma?[/citat] Ja. Munthe är gift med Emma. 0 Citera
TheBrotherOfLight Postad 14 juni 2006 Postad 14 juni 2006 Vad tycker hon om dina filmer? :) Angående trådens ämne så har jag själv ingenting personligt emot Uwe Boll så länge han inte rör Metal Gear... 0 Citera
trancedanne Postad 14 juni 2006 Postad 14 juni 2006 asså egentligen varför bryr sig människor så mycket om uwe? nämn något bra spel som är baserat på hans filmer? just det, de finns inga. hans kommande postal var knappast något höjdar spel heller, det var mest roligt för att man kunde pissa på människor osv 0 Citera
TDA Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 [citat=trancedanne]asså egentligen varför bryr sig människor så mycket om uwe? nämn något bra spel som är baserat på hans filmer? just det, de finns inga. hans kommande postal var knappast något höjdar spel heller, det var mest roligt för att man kunde pissa på människor osv[/citat] Det finns nog en hel del fans därute till spelen han gör film av. House of the dead är ju en stor spelserie, Far Cry och likaså Alone in the dark också. Nu behöver ju dessa gamerfans egentligen inte se filmerna och att filmerna finns gör ju inte spelen sämre. Sen tror jag gamers tycker att Uwe ger spelbaserade filmer ett dåligt rykte och förhindrar att andra skulle göra bättre versioner. Fast personligen är jag tveksam till hela den här grejen med att göra film av spel. Men egentligen är det väl ganska fånig att hålla på och dissa Uwe. Jag har faktiskt tagit till mig något som Munthe citerade från Cassavetes. Nu minns jag inte citatet ordagrant men innebörden var i alla fall, Om du gillar film, gillar jag dig. Det är väl en ganska bra devis för oss förhoppningsfulla filmskapare att leva med. Dessutom tycker jag faktiskt House of the Dead är ganska underhållande, hahaha. Vidhåller dock att Ronny Svensson VS Uwe vore en celebrity deathmatch av rang. :) 0 Citera
Munthe Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 "I love anyone that can make a movie". Jag tror att vi som gjort långfilm har lite mer förstående för hur svårt det faktiskt är att göra film. Har man aldrig gjort någon är det otroligt enkelt att kritisera. Det var ungefär det Cassavetes menade. Kritiker vill ofta och gärna sätta skiljetecken mellan kritiskt hyllade filmare och "skräpfilmare". I verkligheten umgås vi filmare över kritikernas gränser och fack och har en ganska stor gemenskap och förståelse för varandra. Skulle inte förvåna mig en sekund om t ex Charlie Kaufman och Uwe Boll är skitbra kompisar. Ronny mot Uwe? Alltså - Uwe är ju boxare. Ronny är visserligen lång och Uwe kort men jag har svårt att tänka mig att Ronny skulle stå upp särskilt länge. Uwe har garanterat nyp i nävarna. Sedan måste man tänka på att Uwe är självfinansierande filmregissör. En människorsort som har starkare motivation, envishet och övertygelse om sina egna möjligheter än de flesta människor. Det är svårt att möta en sån fighter och klara sig. 0 Citera
TDA Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 [citat=Munthe]"I love anyone that can make a movie". Jag tror att vi som gjort långfilm har lite mer förstående för hur svårt det faktiskt är att göra film. [/citat] Så var det ja. Kan väl bara instämma i det du säger. Själv har jag inte gjort något annat än kortfilmer. Men det är ju väldigt, väldigt svårt att lyckas ro iland en sådan på alla plan så en långfilm måste ju vara värre. Att lyckas göra filmen levande när man som amatör/independent dessutom måste hålla i tusen andra delar är väl det som jag upplever som svårast. Förhoppningsvis ger övning färdighet. 0 Citera
paulakoski Postad 16 juni 2006 Postad 16 juni 2006 Jag tycker det är smart av Uwe drar till med nåt sånt här. Det här är ju kul o väldigt strategiskt.:) Personligen gillar jag Uwe Boll! Materialet med boxningsmatchen ska han ju använda i hans nya film. Ska definitivt se matchen på internet. Jag hejar på Uwe! /Ola 0 Citera
Munthe Postad 16 juni 2006 Postad 16 juni 2006 Aha! Så du menar att det är ett marknadsföringsknep, Ola? ;) ...om det blir någon match. Tvivlar starkt på att någon intressant kritiker kommer att ställa upp. 0 Citera
paulakoski Postad 16 juni 2006 Postad 16 juni 2006 [citat=Munthe]Aha! Så du menar att det är ett marknadsföringsknep, Ola? ;) ...om det blir någon match. Tvivlar starkt på att någon intressant kritiker kommer att ställa upp.[/citat] Ja.:) Dr Boll kör ju definitivt vidare på den publicitet an fått. Det är smart o visar också på självdistans. an kommer ju också förutom det bli en legend. Man kan ju alltid oppas "orkar inte skriva den första bokstaven i det ordet, den mellan G o I" att nån ställer upp! I annat fall finns det säkert nån rejäl tungviktare från internet som Uwe kan spöa skiten ur.:) 0 Citera
Munthe Postad 16 juni 2006 Postad 16 juni 2006 Mest inspirerande med Boll är hans pragmatiska affärsådra. Gillar hans hemsida som i princip enbart innehåller information på tyska om hur Boll KG går på tyska börsen. 0 Citera
Munthe Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 Tänkte väcka den här tråden till liv igen för att berätta att jag skrivit på ett samarbetsavtal med Uwe Boll och hans tyska bolag Boll AG för en världslansering av min nästa film Year One. Boll kommer att börja sälja filmen i Cannes och sedan kommer dom att representera mig på alla stora filmmarknader. Förhoppningsvis blir det här ett intressant svensk/tyskt samarbete som kommer att innebära en öppning för fler internationella produktioner här hemma. Det är segt att få hit kapital och intresse - men jag jobbar på det och samarbetet med Uwe Boll är ett viktigt steg på vägen. 0 Citera
gorse Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 På tal om det, när och hur kan vi svenskar få se Year One? När världslanseringen är klar, förståss? Och var kan man köpa Stinger? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.