Gå till innehåll

Vad tyckte du om filmen?  

32 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tyckte du om filmen?

• Bra
      5
    • Dålig
      16
    • Sådär
      11

Recommended Posts

Postad

Detta är en starwarsfilm gjord av Strong FilmTeam. I denna film finns det flera simpla effekter m.m. Ljussvärd finns det gott om också. På bilderna som jag bifogade kan man tro att det bara är ljussvärdsfighter i hela filmen. Jag blir tacksam för en liten kommentar om filmen.

Filmens längd: 20:28

Storleken på filmen: 47,4 mb

Filmen format: wmv

Här finns en direktlänk till filmen:

Titta på filmen

http://www.strongfilmteam.se/bilder/ia-visningsbild.jpg

http://www.strongfilmteam.se/bilder/forstatrailernia.jpg

Postad

[citat=bronge]Riktigt bra med tanke på er ålder, mycket snygga ljussvärdscener för övrigt! Keep it up![/citat]

Tack bronge!

Vi behöver lite uppmuntran med tanke på att Pontus och John bara är 10 år.

Postad

Ni har mycket bra fantasi iaf...

I säg så var ju filmen ingen höjdare direkt men det fanns några snygga scener såsom svärd och pistol scenerna.

Filmen känns som en blandning av Poser, Particle illusion och något vanlig videostudio.

Men ni borde tänka på att inte avslöja för mycket av verkligheten.

Tänk bara hur mycket bättre filmen skulle varit om alla t.ex skulle haft riktiga dräkter, eller riktig rekvisita, eller helt enkelt enfärgade kläder istället för tröja och jeans. Men detta ser ju iofs ut att vara en nollbudgetfilm.

[Ändrat]

Wow, läste inte ordentligt och såg nu att ni bara är 10 år....

Att göra en sån här film när man är 10 är ju.. wow...

Föresten, var det ni själva som gjorde specialeffekterna och all 3d?

Postad

[citat=Mega99]Ni har mycket bra fantasi iaf...

I säg så var ju filmen ingen höjdare direkt men det fanns några snygga scener såsom svärd och pistol scenerna.

Filmen känns som en blandning av Poser, Particle illusion och något vanlig videostudio.

Men ni borde tänka på att inte avslöja för mycket av verkligheten.

Tänk bara hur mycket bättre filmen skulle varit om alla t.ex skulle haft riktiga dräkter, eller riktig rekvisita, eller helt enkelt enfärgade kläder istället för tröja och jeans. Men detta ser ju iofs ut att vara en nollbudgetfilm.

[Ändrat]

Wow, läste inte ordentligt och såg nu att ni bara är 10 år....

Att göra en sån här film när man är 10 är ju.. wow...

Föresten, var det ni själva som gjorde specialeffekterna och all 3d?[/citat]

Ja, vi har gjort alla specialeffekterna själv. Jag har redigerat allt förutom ljussvärden med han som har två ljussvärd (Qymit). Jag är 13 år. Pontus är 10 år och John är 10 år. Pontus kan redigera lika bra som jag men i den här filmen gjorde jag detta.

Postad

tjah...... vad ska man säga. Animationerna var väll fina.... :S Ska inte säga mer för då kan nog nån bli ledsen.... :(

Jag tänker inte säga att det var jätte bra för eran ålder, för det är filmen jag kollar på. inte eran ålder.

• 2 veckor senare...
Postad

Men jag måste säga att ni filmade nästan vidbild (betyder man ser allt hela tiden i bild) mer än 70% av filmen och någon halvbild kanske i dialogerna.

Lite mer vinkar och närbilder skulle göra susen. Det var snygga fighter i den vartfall.

• 4 månader senare...
Postad
10-15? Snarare 3-5 år skulle jag nog säga.

Eh, det där var väl inte särskilt snällt sagt. Det går bra att kritisera filmen men att håna oss på det viset är inte särskilt kul. När din film kommer kanske jag säger: HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, skulle den där vara bra???? Du måste vara 0 år!! hhahahahahahahha

DET skall bli kul...

Postad

Jag tror Film smurfen menade att ni skulle ha riktigt intressant material om 3-5 år. Det var med andra ord en komplimang, jämfört med att ha det om 10-15 år.

Postad
Jag tror Film smurfen menade att ni skulle ha riktigt intressant material om 3-5 år. Det var med andra ord en komplimang, jämfört med att ha det om 10-15 år.

Du har nog rätt. Jag är hemskt ledsen. Varför jag reagerade så starkt var för att vi är bra kompisar nu och så såg jag det...

Då har jag sagt massa skit till en person som förtjänade komplimanger. Jag ber om ursäkt och hoppas att du har förlåta mig!

Förlåt...

m.v.h.

Carbe

Postad
............................................................... .... . . ...... . . .. .. . . .?

Varför skriver du massa punkter hela tiden? :S

Postad

Hoppsan, ni hade en film till. Otroligt aktiva på att göra film. För er ålder nalkas säkert en framtid inom film. Bra jobbat. Själv gjorde jag tecknad film och 8mm-trickfilm, som det kallades då, när jag var 12år. Blev mycket men 90% törs jag inte visa för andra.

/nils

• 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...