Gå till innehåll

vilken känsla ger detta? (musik)


tuco

Recommended Posts

Har precis gjort klart musiken till min nya kortfilm.

Nu undrar jag vilken känsla ger den här musiken?

Känns det horror? Komiskt? Dramatiskt? Annat?

Vore även kul med lite feedback på musiken.

musik till kortfilmen (mp3)

 

Nu ligger all musik ihop i mp3:an men i filmen är det såklart lite pauser utan musik.

Filmen innehåller ingen dialog så musik & ljudet är ju viktigt.

Förutom min musik så förekommer det även lite finsk tango :)

 

Lekte ihop en liten "teaser" på skoj :) (med lite musik leftovers)

teaser (quicktime)

 

http://www.tublenco.com/pictures/tadomm.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker att den ger känslan av en "läskig" familjefilm. Lite allvar, lite läskigt, lite komiskt. Du är fasen riktigt duktig, tuco! Jag har för mig att du sa att du inte är någon kompositör men jag tror att du kan ge dig själv den titeln om detta stämmer väl överens med filmen och det tvivlar jag inte på.

 

Vad har du använt dig av? EWQLSO Gold och...? Var kommer körerna och pianot ifrån? Jag blir bara mer och mer sugen på att köpa EWQLSO Gold.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker att denna passar in på mycket, en komisk, men ändå läskig jakt låter det som. Är det tänkt att bli en stumfilm eller kommer det vara dialoger? Detta verkar som en perfekt låt för en stum film i och med att den ändras så mycket. Grymt bra komponerad ! Imponerad.

Länk till kommentar
Share on other sites

när jag bara hör den för sig själv, så är det en förtextmusik, tänker mig en burtonesque (om det är ett ord:D) lååång åkning genom stilistisk kyrkogård, speciellt den där thereminen som jag tror jag hörde där ett tag... fast lite mer familjen adams än burton... pianot låter lite malplacerat om det inte är någon rollperson just där som dyker upp... för sen återgår musiken till sin vanliga stil... men det ligger mycket elfman över den... :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för feedback. Uppskattas!

Kul att ni gillar. Yeps - det är en film helt utan dialog.

Förra filmen ("Havanna" som ligger här på forumet nånstans) så snackades det hela tiden så jag och min kollega kände att det vore kul att prova nåt helt utan dialog.

Är ju förtjust i Elfman så det bidrar nog till att det låter "burtonesque" :)

En slags modern saga med "Omen" inslag var det jag var ute efter.

 

Det är EW/QL Gold + uppdateringen (därifrån kommer även pianot).

Sen EW/QL Choirs. Fick det sent så jag har inte hunnit dyka in i det ordentligt än.

 

Filmen har faktiskt sin första visning under Skånska Filmdagarna i Malmö.

Kl 13.00 på lördag den 27.e maj på Spegeln. Sen på Cinemateket i Köpenhamn den 2.e juni.

Det förekommer även nån slags finsk tango av badmood (som också hänger här på forumet).

 

Här är några framegrabs:

 

http://www.tublenco.com/pictures/tadomm/funeral.jpg

 

http://www.tublenco.com/pictures/tadomm/skrev.jpg

 

http://www.tublenco.com/pictures/tadomm/finger.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Nobert :)

Vi var egentligen inte ute efter att göra nåt snyggt.

Dels pga av ont om tid och sen att mycket filmades med steadicam och vi ville ha möjligheten att kunna röra oss relativt fritt.

Enda ljus var några kinoflo rör som vi lade på ett galler i taket + nån kant lampa.

Men det blev snyggare än jag trodde för att vara så "punk". Fast vi gradade ganska hårt i en Nitris sen. Inte länge men hårt :)

Filmen är inspelade på HDCAM.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fortfarande mycket snyggare än nåt jag skulle kunna åstadkomma. Tummen upp!

Vad handlar den om föresten?

 

EDIT: Du har alltså nyligen beställt EWQLSC? Jag beställde EWQLSO Gold på rea i natt. De har Memorial Day sale just nu. 30% rabatt. Hur som helst, hur mycket fick du betala i tullavgift och dylikt utöver priset för produkten och frakten?

Länk till kommentar
Share on other sites

Yeps - Choirs är nyinskaffat. Ganska krävande för datorn att köra men attans kul att leka med. Grattis till beställningen av Gold.

Angående tull/moms mm så gör det som jag skrivit om tidigare.

Jag betalde tull & moms på mitt Gold - kommer inte ihåg exakt vad det gick på men kommer ihåg att det sved.

Efter det har jag alltid kontaktat Jennifer på Soundsonline när jag beställt nåt.

 

Filmen handlar Mrs Müller´s sista tid innan hennes ganska makabra död under en bowling tävling :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Du menar kontakta Jennifer och fråga om det kan skickas som en promo? Kan jag göra det även om jag redan har beställt? Jag drog iväg ett mejl och talade om att jag blev tipsad av en av deras kunder att ordern kunde skickas som en promo för att undvika tull och dylikt. Så det har funkat för dig sedan köpet av Gold? Med min otur så slår jag vad om att man måste ha köpt något från dem tidigare för att kunna få ordern som en promo. :P

 

Tackar. Jag får gratulera till Choir, jag anar att det är nästan hur roligt som helst. :)

 

Kommer du att lägga upp filmen här sedan? Om inte så skulle det vara roligt att se en trailer åtminstone. Verkar onekligen intressant.

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis. Maila henne och ge henne ditt order nr så ska det nog gå bra :)

 

Filmen kommer säkert hamna online sen men först kommer vi försöka få ut den på lite film festivaler.

Men ska helt klart försöka sätta ihop en liten teaser på den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Va läckert! Jag är mycket imponerad. Kan knappt vänta på att den där kommer på nätet.

 

Hyrde ni HDCAM? Jag måste nästan kolla upp om det går att hyra nånstans till nästa produktion, det var ju tokigt snyggt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...