Gå till innehåll

Blanka vapen


Recommended Posts

Hej!

 

Är intresserad av att köpa vapen som skjuter lös-ammuntion , ser mkt snyggt och realistiskt ut på bild. Vet att det ska finnas sajter i tyskland som säljer sådana, men av olika skäl (är kass på tyska) har jag svårt för att hitta dom sidorna.

 

Tänkte därför kolla med er om ni vet ngn sådan sida,

 

tackar för alla tips

 

Yonis

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo]Du behöver licens för sådant.[/citat]

 

Licens, m, hur skaffar man det, vet du? Om det är blanka vapen (som inte kan skjuta riktig ammo alls) så kan jag tänka mig att det är mycket lättare att skaffa i jämförelse med riktiga vapen.

 

Typ en licens att man inte är terrorist som tänker storma in någonstans och skrämma slag på folk.

 

mvh yonis

Länk till kommentar
Share on other sites

Licens krävs, eller ett tillstånd motsv. 'Typen' av tillstånd/ Licens är inte helt samma som för skarpa vapen, men troligen samma blankett, som man sen skickar in till polisen och så bifogar man nått brev där man anger syfte som film motsv.

Borde inte vara några större problem, bara man framstår som hel o ren och seriös typ.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Kimster]Licens krävs, eller ett tillstånd motsv. 'Typen' av tillstånd/ Licens är inte helt samma som för skarpa vapen, men troligen samma blankett, som man sen skickar in till polisen och så bifogar man nått brev där man anger syfte som film motsv.

Borde inte vara några större problem, bara man framstår som hel o ren och seriös typ.[/citat]

 

OK, om inte polisen tycker att man är invandrare är "osäkert" nog så borde det vla va lugnt.

 

//yonis

Länk till kommentar
Share on other sites

Det tar vanligtvis en jäkligt lång tid att få igenom sådana saker genom polisen kan jag bara tyvärr säga.

 

sökte snabbt och kom över, http://www.replicaweaponry.com

finns nog många flera. Vet att jag varit inne på en amerikansk sida där de hade byggd en egen modelteknik där de kunde dra ut fina realistiska hyllsor ur det hela, och så var det lite billigare också.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

[citat=Kimster]Licens krävs, eller ett tillstånd motsv. 'Typen' av tillstånd/ Licens är inte helt samma som för skarpa vapen, men troligen samma blankett, som man sen skickar in till polisen och så bifogar man nått brev där man anger syfte som film motsv.

Borde inte vara några större problem, bara man framstår som hel o ren och seriös typ.[/citat]

Tyvärr, det är snarare tvärtom... Det är svårare att få licens för vapen där syftet inte är glasklart. Om du är medlem i en skytteklubb eller liknande så är det en standardbedömning. Om du anger "särskilda skäl" så ska någon/några på Polisen ta ställning till om dina skäl är godtagbara osv. Enligt vad jag har hört från polisen om det här så är det extremt ovanligt att någon (civilist) får vapenlicens utom i jakt/klubb/idrotts sammanhang... och det faktum att vapnet är ofarligt verkar ha förvånansvärt liten betydelse.

 

Signal/start-vapen (vilket är det som alla replika vapen som kan laddas med någon form av lös patron/ollonskott räknas som) är numera även de licenspliktiga och i det närmaste omöjliga att få ha. Bara att ansöka om vapenlicens kostar i dagsläget 800 SEK (icke-återbetalningsbar avgift) så se till att ha kollat upp alla tänkbara hinder innan du änns försöker!

 

Good luck.

 

\\Rufus

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...