Gå till innehåll

Göra en Död katt


deerel

Recommended Posts

Sagt och gjort. =) Gick ner till textilaffären igår och kollade och de hade lite fuskpäls åt mig. Tänkte att det är väl värt att testa, kostar ju inte så mycket.

 

Och efter att ha sytt lite och provkört så kom jag fram till att de nog inte behöver vara nått speciellt tyg, utan det vanliga pälstyg jag köpte funkar bra. Det blev asbra.

 

Det kan jag rekommendera. Dyra zeppelinarkorgar och färdiga "deadcats" är bara för företagare som måste göra av med pengar vi årets slut för att slippa skatta bort allt. =Þ

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=deerel]Så här gjorde jag: http://www.lundberg.pp.se/5.103.0.0.1.0-goer_ett_vindskydd_till_mikrofonen.phtml

 

Ska köra med den ett tag och se hur bra det funkar. Ska jämföra med en köpt Röde dead cat vid tillfälle får vi se hur mycket bättre det är att betala 400:- iställer för 50:-.[/citat]Haha den där såg verkligen ut som inte bara en död katt, utan också en dränkt katt ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahaha =D

Ojoj hämska tanke. Nej vet du vad. "död katt" var helt enkelt bara en rek översättning på "dead cat" som ett sånt där luddigt vidskydd brukar kallas.

 

Hoppas inte fler missförstått rubiken; "Göra en död katt". =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad du tänker på är kanske Angora? Det är vad jag vet dels ett luddigt garn som används bl a till att sticka vindskydd . Det är också en långhårig katt, ungfär en sån som man ser i 007-filmerna. Du kan också gå till en affär för barnkläder och köpa en liten luddig skär flickvante av Angora att sätta på mikrofonen.

Det kan funka bra och blir väldigt sött.

Erik Fagerholm

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...