Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

HÄäÄÄäÄÄäJ!!!!!!!!!!!!!!

Har fått några manus av Pandan (tack tusen gånger om)

som jag nu läst igenom. Det förefaller sig så att ett av de intressantaste

handlar om en killes sista dagar i livet.

I början av filmen rakar han skallen á la skinnhead i bild..

Har funderat lite över detta. Inte så lätt att hitta en skådespelare som är berädda att raka bort allt sitt hår, utan att få en redig ersättning.

Så jag har tänkt.. och tänkt... och tänkt lite till. Nja.. tog faktsikt inte så lång tid för mig att komma på detta:

Man tar en "Bald-cap" alltså, en hudfärgat simmössa typ. Trär den över huvet på personen och sätter på en peruk, som man rakar bort håret på..

Något i den stilen... Jag har 0% erfarenhet av specialeffekter, så ni får nog kritisera min idé lite och bygga vidare på den. Jag antar att den har många brister.

So... how do I do?

Postad

Jag har egentligen inte en aning men jag skulle nog gjort så att jag först visar skådespelaren som ska bli rakad sen i själva rakögonblicket så filmar jag någon annan person som liknar skådespelaren.

Postad

Mjae... då måste jag ju dras med en stuntman också, som ska ha mat, respekt och uppmärksamhet. Jobbigt juh... ;)

Han står dessutom framför spegeln, så det lär bli svårt att hitta en vinkel man kan filma han från utan att man ser för mycket.

Men kanske, får se om det kommer några bättre förslag.

Postad

[citat=damtralla]Mjae... då måste jag ju dras med en stuntman också, som ska ha mat, respekt och uppmärksamhet. Jobbigt juh... ;)

[/citat]

Stuntman och stuntman... Det är väll bara att hitta nån som planerar att raka sig, dra honom till inspelningsplatsen i några timmar och ge honom några spänn.

Postad

[citat=qwertyunion]jag tyckte ditt förslag om skinnmask och peruk var bra. kanske se lite overkligt ut...och med tanke på att skådespelaren (förmodar jag) kommer behöva använda den där masken på skallen....?[/citat]

Mjo.. en tjej ska dessutom smeka killen på flinten, så den måste värkligen se värklig ut. Jag får kanske ta och skicka ett mejl till MaPont, dom är ju jätteskickliga på sånthär med masker.

Ang. stuntlösningen.

Skulle faktsikt kunna gå! Om man filmar frammifrån, lixom från spegelns perspektiv, och endast skallen. Det endas om krävs då är att personen har samma hudfärg, hårfärg och frisyr. Men jag tänker mejla MaPont i första hand, innan jag börjar sätta upp lappar på stan: "Funderar du på att bli skinhead? Låt mig filma det!" eller liknande.

Postad

[citat=damtralla] Trär den över huvet på personen och sätter på en peruk, som man rakar bort håret på..

[/citat]

Jag är rädd att en peruk kan kosta mer än stuntman...

Postad

Ja, allt sånt shit är dyrt. Vad jag vet så är latex svårt och allt annat, typ gummi, är fult. Och atttt låta nån annan göra det kostar multum.

Mitt förslag är att du gör det 4 real. Själv har man en massa punkarsvin till polare som skulle raka skallen för en folköl. Synd att du inte är jag.

Postad

Ja, allt sånt shit är dyrt. Vad jag vet så är latex svårt och allt annat, typ gummi, är fult. Och atttt låta nån annan göra det kostar multum.

Mitt förslag är att du gör det 4 real. Själv har man en massa punkarsvin till polare som skulle raka skallen för en folköl. Synd att du inte är jag.

Postad

Försök inte ens. Jag vet att dom har retuscherat bort håren på ryggen i nån film (nån som dom tyckte var för hårig). Men då lär det faktiskt vara lättare att a) hitta en stuntis eller b) övertyga skådespelaren om att rakning är nödvändigt. När allt kommer kring så är väl ändå det en del av konsten (att gå in i karaktären)?

Jag hade gjort det om jag sett nödvändigheten i det i varje fall.

Postad

när vi väl är på ämnet finns det hudfärgade badmössor skulle behöva en till en parodi så det är ju inte så viktigt för mig om det ser verkligt ut ju..bara det ser lite eut som en flintis :P

Postad

Ska jag vara ärlig så fattar jag inte varför han rakar skallen. Men det verkar viktigt... symboliskt på nått sätt :)

Tja, man får väl försöka hitta någon som är beredd att gå så långt för konsten. Eller hitta någon som redan planerar att raka sig.

Tack för alla svar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...