Gå till innehåll

Prison break


tomasz1985

Recommended Posts

Jag älskade avnitt 1 & 2, 3 var sådär, 4 & 5 sämre och såg nyss avsnitt 6 som verkligen var bedrövligt. Manuset var fullt av löjlig dialog, nödlösningar, saker som inte är trovärdiga och tillfälligheter. Riktigt trist när serien hade stor potential att bli något. Jag höll på att spy när jag såg scenen där Sucre inte vågar borra i bilden av djävulen. Vart tog ploten mellan Linkoln och hans son vägen förresten?

Länk till kommentar
Share on other sites

Att en katolik inte vågar borra i bilden tycker inte jag är konstigt. Då var det mer långsökt att borra efter en diablo-bild som mall när det dugt bra att bara mäta på väggen, eller åtminstone projecera punkterna. Och en vägg blir inte såvärst mycket svagare av fem hål heller.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Att en katolik inte vågar borra i bilden tycker inte jag är konstigt. Då var det mer långsökt att borra efter en diablo-bild som mall när det dugt bra att bara mäta på väggen, eller åtminstone projecera punkterna. Och en vägg blir inte såvärst mycket svagare av fem hål heller.[/citat]

 

Att i en sådan situation stanna upp och inte våga göra det som var nödvändigt vilken tro man än har är för mig otrovärdigt för mig men det finns säkert en del på denna jord som hade handlat likadant. Men det är ändå löjligt och onödigt att ha med i en drama serie. Hur många hade hoppat till i soffan och sagt "va fan han är ju katolik och en katolik skulle aldrig borra i en djävuls figur utan att åtminstone tveka!" Det var lite godis åt tittarna med den typen av humor, helt ok, men jag blir bara besviken eftersom dom första avsnitten inte var i den andan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Personligen är det här en av de bästa serierna jag har sett. Det är spännande hela tiden tycker jag. Sen finns det ju visa avsnitt somär sämre än andra.

Skådespelarna gör ett väldigt bra jobb spelar trovärdigt.

Fortsätt se det blir bara mer och mer spännade.

Kan förstå dom som tycker den är dålig smaken är som baken delad:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela intrigen är ju skrattretande. Sätta sig själv i fängelse för att få ut sin dödsdömde bror som man självklart vet är oskyldig. Snacka om ett sätt att försöka gå runt ett "prison break" och fortfarande ha moraliska karaktärer. Varför inte helt enkelt ha två skyldiga bröder som istället försöker fly från ett fängelse?

 

Som sagt, hela premissen för serien är otroligt långsökt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomasz1985]...säkert en del på denna jord som hade handlat likadant...

 

....hoppat till i soffan och sagt "va fan han är ju katolik och en katolik skulle aldrig borra i en djävuls figur utan att åtminstone tveka!".[/citat] Åjo, jag har sett folk på nära håll som faktiskt inte skulle göra det. Min fru är katolik och det tog mig många år innan jag slutade att ta illa upp vid att det skall göras korstecken när jag kör bil. När vi besöker hennes hemland ser jag mycket folk som gör saker mer knepigt än att tveka inför en diablo, i mångt och mycket ren vidskepelse. Att tex vidröra en del religösa symboler är glödhett.

 

I filmen Fader Amares synder, blir en katolsk präst förälskad i en flicka (bara det är illa nog) och de älskar insvepta i Guadalupes täckelse (en jungfru i mexico). Flickan blev gravid, gjorde abort på en illegal klinik men dog tyvärr. Detta var så starka scener att filmen bannades för offentlig visning i mexico. Härom månaden köpte jag filmen då jag fann att den fanns i R2. Redan i inledningsscenerna drog min fru efter andan när det framgick att byprästen hade ett förhållande med en änka. Jag tappade snart räkningen på alla in-andningar under filmens gång. För mig var filmen sisådär eftersom jag inte känner alla dessa tabun. Ändå är inte min fru särskillt djupt religiös.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Hela intrigen är ju skrattretande. Sätta sig själv i fängelse för att få ut sin dödsdömde bror som man självklart vet är oskyldig. Snacka om ett sätt att försöka gå runt ett "prison break" och fortfarande ha moraliska karaktärer. Varför inte helt enkelt ha två skyldiga bröder som istället försöker fly från ett fängelse?

 

Som sagt, hela premissen för serien är otroligt långsökt.[/citat]

 

Haller med fullstandigt...

Tycker det var valdigt lojligt att man var tvungen att veta att personen var oskyldigt domd for att darigenom kunna sympatisera med personen...

Tycker inte ans dom hade behovt forklara varfor han sitter inne.

Tycker det blir jobbigt nar allt ska vara overdirivet politiskt korrekt hela tiden,

Far nastan motsatt effekt da, jallafall pa mig.

Mvh Jonathan

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...