mackan Posted September 17, 2003 Posted September 17, 2003 jag skulle behöva en rock eller hård rocks låt till min skate film.... 0 Quote
eimermusic Posted September 17, 2003 Posted September 17, 2003 Ha lite fantasi och använd någon annan musikstil... har testat att klippa snowboard till alla möjliga musikstilar och det finns mycket "stämmning" att hämta i att använda en ovanlig typ av musik. Använd musiken för att berätta något. Tips: Hård Drum&Bass ger en mycket ball futuristisk / övermänsklig känsla åt trixen. Mycket glad "gull-country" musik från 50-60tal gör underverk för en offpist session i solen. Jo, det funkar faktiskt och gillades av de värsta tatuerade WC åkarna. 0 Quote
sluten_cell_nr13 Posted September 17, 2003 Posted September 17, 2003 Jag håller på jazz... kan lyfta vilken film som helst. 0 Quote
schönis Posted September 21, 2003 Posted September 21, 2003 Hallå.. ju hårdare musiksmak ju "Tuffare" blir den.... Om ni spelat Tony hawk proskater e där väldigt btrra hårdrocks låtar.... De passar riktigt bra till filmer.... Speciellt skateboard eller snowboard..... Sedan ska den passa in till filmen också... för att de ska bli en riktigt bra film måsta allt klaffa PERFEKT... t.ex när det kommer DUnk Dunk Dunk.. efter varandra i Musiken så ska det vara nåt som passar in i filmen... T.ex... precis innan ett trick... eller något liknande..... Det ska passa in i filmen... det är det viktigaste 0 Quote
mackan Posted September 24, 2003 Author Posted September 24, 2003 skulle nån kunna tipsa om vilken grupp man ska ha till en skate board film? 0 Quote
schönis Posted September 27, 2003 Posted September 27, 2003 Det beror på om du ska ha debn privat eller officiellt... e den privat så rekomenderar jag millencollin - no cigarr ACDC- TNT Limp bizkit mm... med mycket hårdrock i... men inte för hårt 0 Quote
herrfisk Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 Tja! Skaterboy med Avril L blir perfa! /Fish Productions 0 Quote
gogg Posted September 15, 2004 Posted September 15, 2004 Om du ska ha bra musik så är det: Toy Dolls - Dig that groove baby Metallica - ...And justice for all (efter introt) Med mera---- 0 Quote
ketri Posted September 21, 2004 Posted September 21, 2004 Tjena! Ny här... Du skulle kunna få använda en låt med mitt gamla band om du vill mot att vi får fem ex av filmen. Spelar skitig "60-tals"-garagerock med orgel. Sugen..? 0 Quote
Christian van Caine Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Personligen, som gammal skejtare, tycker jag att det enda som funkar är riktigt hård musik, allt för mjäkigt skulle jag se som helgerån med tanke på att musiken i sånna här rullar ska förstärka aggressiviteten, inte få tittaren att softa. Grupper vi gick loss på när vi åkte & gjorde amatörrullar var bla grupper som Skinny Puppy (rullade en hel del vill jag lova), Frontline Assembly, Cat Rapes Dog, Nine Inch Nails, Ministry, Das Ich & liknande. Det finns iof mycket annan musik åsså som passar till passager, mellansekvenser, interviewer & liknade där det bara ska fylla ut, men till själva åkningen så rekomenderar jag VARMT Industrial, EBM, Black eller Death Metal. However, om ni har planerat att släppa filmen för mer än dom närmsta bekanta så rekomenderar jag STARKT att fixa originalmusik eller se till att få rättigheterna på papper, besparar er mycket bekymmer :-) Pax Vobiscum! Christian van Caine 0 Quote
ellinor Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 Skate å SKA, ska det inte vara så? =) Nine inch nails å Millencolin, se, där e vi på spåret. Lite punk-surf-ska skulle väl sitta fint ;) Vandals - Go! är min favorit när de ska va ljud på film! 0 Quote
Calculating_Infinity Posted October 8, 2004 Posted October 8, 2004 Personligen håller jag inte med om att synth/industri o liknande passar så bra till skatefilmer, lämpligt är rockbaserad musik, mao skatepunk t.ex fast, fan christian, du verkar ha sjysst musiksmak, vilken behaglig överraskning! :P 0 Quote
gogg Posted November 6, 2004 Posted November 6, 2004 Hård musik ska det vara: Slipknot Slayer Cradle of filth Murderdolls Dimmu borgir MED MERA!! Jag har skatat men gör det inte längre. Men när man skatar till typ Slipknot så skiter man i om man "råkar" bryta benet. You get wild baby! 0 Quote
ash Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Meshuggah! Senaste skivan e redigt tung och go 0 Quote
miss Wood Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 [citat=ellinor]Skate å SKA, ska det inte vara så? =) Nine inch nails å Millencolin, se, där e vi på spåret. Lite punk-surf-ska skulle väl sitta fint ;) Vandals - Go! är min favorit när de ska va ljud på film![/citat] Ah, Millencolin och snowboard, så ska det va =) 0 Quote
gogg Posted November 21, 2004 Posted November 21, 2004 [citat=ash]Meshuggah! Senaste skivan e redigt tung och go[/citat] Precis Meshuggah - War ÖS! 0 Quote
Karras Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 kommer inte ihåg vilken skatefilm det var... kanske Virtual Reality.. men den har en av världens bästa låtar: Steve Miller band - Serenade. följ det spåret! 0 Quote
the_punker Posted July 27, 2005 Posted July 27, 2005 [citat=mackan]jag skulle behöva en rock eller hård rocks låt till min skate film....[/citat] Håller själv på med inspelning av skatefilm. Även Stunt och diverse filmande. Det finns väldigt gott om musik. Mitt tips är..Titta igenom massor av skatefilmer. När du hittar en låt som du gillar. Skriv upp vad den heter och se om du kan hitta den. Akta dig bara så du inte knycker allt förmycket. För var inte en copycat. Sånt är tragiskt. 0 Quote
tomgrejs Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 jag håller med eimermusic här.. använd fantasin. det går att göra actionsportfilm till all slags musik, nästan. ska det bara vara en låt är det bar att ta en schysst. och klipp till den. jag håller också på med en liknande film, och vi kör med allt från country, trallpop till skatepunk och tung hiphop. men som sagt, ta en låt som passar till filmen. ska man få kännslan av att det är "rika på sponsorer och lever ett glassig liv" så kanske nån glamor låt som: heart of glass med blondie passar. ska det vara en gettho film med lugn tung smutsig känsla. kanske fuel injected med swollen members funkar. senaste teasern vi gjorde använde vi beatles.. allt funkar. gäller bara att hitta den rätta låten. när man väl gjort det. är det bara att föröska få kontakt med skivbolaget och bandet.. :) 0 Quote
tomgrejs Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 [citat=the_punker][citat=mackan]jag skulle behöva en rock eller hård rocks låt till min skate film....[/citat] Akta dig bara så du inte knycker allt förmycket. För var inte en copycat. Sånt är tragiskt.[/citat] tragiskt var ordet.. finns nästan inget värre än folk som härmar kända filmer med samma låtar.. det blir helt fel.. det är roligare att ha unik musik i sin film. tycker jag iallafall och letar mycket bland sveriges små lokala band. finns hur mycket som helst! 0 Quote
wääuu Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 jaman less then jake och rx bandits å liknande skatepunk/ska kolla in voodoo glow skulls också, 3'e vågens skacore riktigt fett 0 Quote
Recommended Posts