Gå till innehåll

Nya forum: vad vill du se?


Pace

Recommended Posts

[citat=Rogge][citat=lilla_farbrorn][citat=Rogge][citat=lilla_farbrorn][citat=Rogge]Hmm, rött kort för särskrivningar, undrar hur många gröna kort det skulle bli då egentligen...? ;)[/citat]

Får en fotbollsspelare grönt kort för varje schysst tackling han gör?[/citat]

Nej, det finns inga gröna kort i fotboll.[/citat]Nej, just det. Då tycker jag vi kör samma regler här på forumet.[/citat]

Lycka till![/citat]

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte riktigt om det här hit eller om det är praktiskt genomförbart men jag tycker att det hade varit skönt om man hade kunnat skilja ut "dom glada amatörerna" från dom "besatta". tex Skriver jag att jag skriver manus så vill jag inte ha femtielva svar från tretonåringar som vill göra jönsonliganfilmer... hmm hoppas du fattade.

 

Mvh Johannes

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pace]Vi kommer att göra en del förändringar framöver. Men till detta behöver vi er hjälp och era åsikter!

 

Har du förslag på nya forum? Vill du ändra något på de forum vi har nu?

 

Alla förslag är välkomna![/citat]

 

Ordning och reda på materialet

 

Hej!

 

 

 

Göteborgs Film- och Videoklubb har mdlemmar som visar korta filmer för varandra, bedömer dem och kommer med förslag till förbättringar.

 

Flera medlemmar började med smalfilm för ca 30 år sedan för att de senaste åren ha gått över till video som är de nyare medlemmarnas arbetsverktyg.

 

Förvaring i 10 – 25 år av sina filmer, band, DVD, lösa hårddiskar, nackdelar – fördelar - hållbarhet

 

Register-dokumentation från bandloggar till redigeringslistor

 

Hur hitta den där sekvensen om storkar som jag tog för ca 10 år sedan; var-när- i vilket sammanhang, var hittar jag den filmsnutten nu?

 

Dessa och likande frågor har nog många amatörfilmare ställt sig många gånger.

 

Jag och några av mina klubbkamrater är intresserade av utbyta tankegångar och praktiska erfarenheter kring ovanstående

 

Hälsningar

 

Heikki Rauhala

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Norbert]Något som alltid återkommer är väl frågor om filmlook på video. Sånna frågor skulle man gott kunna samla i ett forum.[/citat]

 

 

Håller med där. Något forum för alla små "Tipps Och Trix"

Allt från filmlook, till små enkla kamera / redigerings knep. Green / bluescreen.

Eller hur ska jag få den killen att flyga? Hur gör man skott hål? hur gör man fejkblod? you name it!

Länk till kommentar
Share on other sites

%2$s skrev:
Allt från filmlook, till små enkla kamera / redigerings knep. Green / bluescreen.
Eller hur ska jag få den killen att flyga? Hur gör man skott hål? hur gör man fejkblod? you name it!
Specialeffektsforumet passar ju ganska bra till de exemplen. Frågor om filmlook verkar däremot vara spridda lite överallt, så de behöver en egen kategori tycker jag.
Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vill kunna ändra rubriken på en tråd, så att jag kan säga t.ex

 

[Klar] eller [Löst] och möjligtvis [Avslutad], så att jag kan flagga...

 

Detta finner jag speciellt bra när folk vill ha hjälp och sen har fått hjälp. Då är det lättare att själv hitta svar bland trådarna, när man ser vilka som löst sitt problem.

 

:) jon

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tack för alla förslag!

 

Vi håller i skrivande stund på att diskutera alla era förslag och komma fram till ett beslut. För att kunna sköta det här effektivt kommer vi inte att ta emot fler förslag i denna tråd.

 

Har du ändå förslag på ett nytt forum som måste finnas med? Starta en ny tråd i forumet Tips, förslag och frågor till Voodoo Film.

 

En sammanställning över alla förslag finns på föregående sida.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...