Gå till innehåll

Premiere Pro 2


Ronnie

Recommended Posts

Nu är det inte långt tills Premiere Pro 2 släpps; enligt vissa uppgifter den 17 januari. Andra säger den 27 (kan vara olika för USA och Europa med).

 

Hittade en norsk sida som skrev lite mer om vad som väntas: http://www.aladdin.no/sw1320.asp

 

Intressantast låter (citerat från sidan)

"Adobe Dynamic Link – Du kan øke produktiviteten dramatisk ved å bruke After Effects-komposisjoner i Adobe Premiere Pro-sekvenser og Encore DVD-prosjekter, uten at det er behov for effektgenerering som egen prosess. Rediger en komposisjon i After Effects og vis oppdateringene umiddelbart i de andre komponentene."

 

och

 

"...innebygd støtte for After Effects-komponering i Adobe Premiere Pro..."

 

Ska bli spännande att se hur bra det kommer att fungera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det skall bli kul när hela bundlen, eller vad det slutgiltiga namnet blir, jag har sett flera. Namnet Video Collection verkar Adobe iaf överge nu.

 

Jag har hört flera datum men det datum som syns på absolut flest ställen är den 17 januari, precis som Ronnie skrev.

 

Vad jag vet så är det många godsaker i hela bundlen som gör det värt att uppgradera. :)

 

Drivrutiner och plug-ins till bundlen kommer också att släppas till Matrox RT.X10/RT.X100-korten.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Vad jag oroar mig lite för är om WYSIWYG-pluggen från mitt Matrox Parhelia APVe kommer funka till 2:an?[/citat]

Jag tror (obs, tror) att Matrox släpper en plugg till 2:an.

 

Jag vet att Matrox RT.X100-användarna fick problem därför att deras plugg till Photoshop CS slutade fungera när dom installerade Photoshop CS2. Jag minns inte hur dom löste det, men jag har för mig att det var genom att döpa om .exe-filen som startar Photoshop CS2 eller om det var genom att installera Photoshop CS2 i en mapp med samma namn som mappen till Photoshop CS hade. Då fungerade WYSIWYG-pluggen till Photoshop CS2.

 

Vi får se hur dom gör! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]jag sager som forut... Antligen!!! Nu slipper jag palletkaoset! hoppas att dom kan lagga in en funktion som gor att programmet automatiskt renderar i bakgrunden nar processorn inte anvands for annat, skulle ju sitta sa perfekt![/citat]

 

Euhh... Bakgrundrenderingar är ju det värsta som finns. Det skapar en massa stora filer på disken som man inte beställt och suger resurser när man jobbar i ett annat program (typ Photoshop).

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]gahhh! amerikansk tangentlayout![/citat]

Om det är tangentbordkommandon i AE du tänker på så hoppas jag verkligen att Adobe har fixat så att man kan ändra tangentbordskommandon lika lätt i AE som man kan i PPro. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ior][citat=jmalmsten]nej, det ar min egen... kan knappt forsta mina egna inlagg...[/citat]

Varför ändrar du inte till svensk layout då? :)[/citat]

 

pga söndercrackad amerikansk piratkopia (mao jag kan ju inte direkt ringa och klaga :D)... men inge mer snack om det nu...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...