Ayame Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 http://gprime.net/video.php/theglasstrick Försöker fortfarande lista ut hur han gjorde. nån som vet lite mer om sådant som kan gissa eller rentav vet ? 0 Citera
Java ex Machina Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 två mynt, den han lägger på bordet gömmer han i högerhanden när han tar bort den (kolla hur han håller fingrarna böjda efter att ha lyft handen). när han lägger höger hand ovanpå vänster hand döljs hur han får upp mynt nr 2 i vänster handflata. 0 Citera
precision motion Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 [citat=Java ex Machina]två mynt, den han lägger på bordet gömmer han i högerhanden när han tar bort den (kolla hur han håller fingrarna böjda efter att ha lyft handen). när han lägger höger hand ovanpå vänster hand döljs hur han får upp mynt nr 2 i vänster handflata.[/citat] Något säger mig att du inte såg hela filmen, då du inte kommenterar de två tricken efteråt. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 [citat=precision motion][citat=Java ex Machina]två mynt, den han lägger på bordet gömmer han i högerhanden när han tar bort den (kolla hur han håller fingrarna böjda efter att ha lyft handen). när han lägger höger hand ovanpå vänster hand döljs hur han får upp mynt nr 2 i vänster handflata.[/citat] Något säger mig att du inte såg hela filmen, då du inte kommenterar de två tricken efteråt.[/citat] något säger mig samma sak! de va rätt så skickligt iaf :q 0 Citera
precision motion Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 Nä, jag har svårt att se att han hade en extra saltkvarn i skjortärmen. 0 Citera
Ayame Postad 31 december 2005 Författare Postad 31 december 2005 jo precis, myntet går väl an men saltkvarnen är lite jobbigare =) 0 Citera
dreeze Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 Det ser ut som att han palmerar någonting före han ska dra saltkaret genom bordet, det jag inte begriper är hur han får bort det som är UNDER bordet... *mummel* Det var länge sen ett trolleritrick fått mig att tappa hakan =) 0 Citera
Leviant Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 Grymt imponerande! Problemet med denna typ av trolleri, "Streetmagic", är ju att den inte alltid är så oförberedd som de vill få en att tro. Titta bara på David Blaine, Streetmagin okrönte konung, när han utför "kundalini Rising". Han Raggar upp lite folk på stan som han sedan utför trolleri på. Visst han utför tricket men sedan har man klippt in klipp på honom när han utför tricket upphängd i linor och utan publik. Skitsamma, effekten är ju densamma när man ser det hela på tv eller datorn, men eftersom jag varit verksam trollkarl i 12 år så har man ju blivit lite avtrubbad..... 0 Citera
precision motion Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 Det jag kan tänka mig är att det är fejkat. Antingen är allt uppgjort med statister och sånt. Eller så var restaurang gästerna ovetande om det hela. Men att det var ett speciellt bord, har svårt att se någon annan lösning. EDIT; eftersom jag skrev detta samtidigt som inlägget ovan så han jag inte läsa det han skrev. Vet inte om jag skulle skriva annorlunda om jag sätt hans inlägg, men ändå. 0 Citera
Cjwk Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 Grymt var det iallafall :) synd att det är så sunkig kvalite och på kinesiska dock 0 Citera
precision motion Postad 31 december 2005 Postad 31 december 2005 [citat=Cjwk]Grymt var det iallafall :) synd att det är så sunkig kvalite och på kinesiska dock[/citat] Tror dock det är på japanska då det i början står något om Tokyo ;) 0 Citera
Ayame Postad 1 januari 2006 Författare Postad 1 januari 2006 euhm jo det var japanska. Japanska är lika lik chinesiska som svenska är like koreanska så nej, det är inte same shit...^^ 0 Citera
Cjwk Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 Förlåt bisservesser (ska du rätta det också?) tror de flesta förstod vad jag menade.. och jag får förlåta att jag inte kan japanska flytande 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 Ja tror de är uppgjort hela grejjen... HUr skulle dem annars kunna göra de sista? Då är de ju inte ens han själv som ögr de, och ändå kommer de INNUTI bordet.... =P Måste vara uppgjort.... Vill se mer... Har nån? 0 Citera
precision motion Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 Om det var helt uppgjort tror jag att man inte skulle ha ett sådant trick. Då skulle man ju ha något som går att genomföra fast att dom har det uppgjort för att förenkla lite... Fast jag vet inte. 0 Citera
Speero Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 Jo det är fejk. Om man tänker efter förstår man att vissa är skådespelare. Sedan har man väl klippt in personer nere i rutan, som har sett denna film på dvd eller nått. Man får ju inte se dom i restaurangen. Tror även att myntet på det sista tricket är datagjort. 0 Citera
precision motion Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 [citat=Speero]Jo det är fejk. Om man tänker efter förstår man att vissa är skådespelare. Sedan har man väl klippt in personer nere i rutan, som har sett denna film på dvd eller nått. Man får ju inte se dom i restaurangen. Tror även att myntet på det sista tricket är datagjort.[/citat] Jag tror (nästan säker på) att den här filmen visades i någon talkshow, eller söndags program, och personerna i rutan nere i hörnet är såna som är besökare i programmet och sitter i en stor och bekväm soffa. Som man har filmat lite på för att se deras reaktioner. Jag tror inte det är helt fejkat. Det är inte värt besväret att göra datoranimationer på något trick som inte går att genomföra. Däremot så var det nog inte vilket bord som hälst, utan något speciellt bord som är gjort för just det tricket. //martin 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 jag är ganska säker på att de inte va datagjort iaf. de va ju bara en helt vanlig gatumagiker och dom brukar vara förbannat skickliga. sen är de väl inte helt omöjligt att dom som va med i de sista tricket va med på de redan från början! 0 Citera
Cjwk Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 Jo såkalrt dom är skickliga... men inte övermänskliga :) såklart de har fakeat det på ngt sätt. tror det var skådisar hela tiden... men så är ju jag inte hlr en trollkarl ;) 0 Citera
Ayame Postad 1 januari 2006 Författare Postad 1 januari 2006 [citat=Cjwk]Förlåt bisservesser (ska du rätta det också?) tror de flesta förstod vad jag menade.. och jag får förlåta att jag inte kan japanska flytande[/citat] Du generaliserade vilket jag ogillar. 0 Citera
Java ex Machina Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 [citat=precision motion][citat=Java ex Machina]två mynt, den han lägger på bordet gömmer han i högerhanden när han tar bort den (kolla hur han håller fingrarna böjda efter att ha lyft handen). när han lägger höger hand ovanpå vänster hand döljs hur han får upp mynt nr 2 i vänster handflata.[/citat] Något säger mig att du inte såg hela filmen, då du inte kommenterar de två tricken efteråt.[/citat] ok jag erkänner. var på väg ut och orkade inte kolla igenom hela. vad missade jag? 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 [citat=Java ex Machina][citat=precision motion][citat=Java ex Machina]två mynt, den han lägger på bordet gömmer han i högerhanden när han tar bort den (kolla hur han håller fingrarna böjda efter att ha lyft handen). när han lägger höger hand ovanpå vänster hand döljs hur han får upp mynt nr 2 i vänster handflata.[/citat] Något säger mig att du inte såg hela filmen, då du inte kommenterar de två tricken efteråt.[/citat] ok jag erkänner. var på väg ut och orkade inte kolla igenom hela. vad missade jag?[/citat] du missade tricket! 0 Citera
precision motion Postad 1 januari 2006 Postad 1 januari 2006 [citat=Java ex Machina][citat=precision motion][citat=Java ex Machina]två mynt, den han lägger på bordet gömmer han i högerhanden när han tar bort den (kolla hur han håller fingrarna böjda efter att ha lyft handen). när han lägger höger hand ovanpå vänster hand döljs hur han får upp mynt nr 2 i vänster handflata.[/citat] Något säger mig att du inte såg hela filmen, då du inte kommenterar de två tricken efteråt.[/citat] ok jag erkänner. var på väg ut och orkade inte kolla igenom hela. vad missade jag?[/citat] ett tips är ju att titta på filmen när du har mer tid. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.