Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

När jag var i New York för ett halvår sedan gick jag in i en filmaffär vid namn B&H. Det var rena paradiset. 750 kvadratmeter filmprylar, hylla efter hylla. Om ni kommer till New York någon gång ska ni gå in där.

Nu undrar jag - finns det någon sådan affär i Stockholm, som har allt från ljus och ljud till props och redigeringsprogram?

Skulle vara himla trevligt om ni hade tips att ge mig.

Posted

Det närmaste vi i Stockholm kommer är väl kanske Scandinavian Photos nyöppnade butik vid Norrmälarstrand. Jämförelsen med B&H är dock mycket orättvis då det enda du kan "surfa runt bland" i affären är några stativ, några överblivna fotoväskor och se kameror bakom glasrutor. En ytterst taskig jämförelse. Ytterligare produkter av förbrukningskarraktär finns bakom disken och allt annat i Bankeryd.

Ändå är väl detta det "bästa" vi svältfödda stockholmare har att ta till i en jämförelse...

Tidigare fanns Expert vid Fridhemsplan för den fotointresserade. Den är numera nedlagd, eller som det heter, har flyttat till nya lokaler ett par kvarter bort och samtidigt kört en morphning till en minibutik med ett löjligt litet sortiment.

Jag saknar riktiga butiker med dignande hyllor överhuvudtaget, oavsett affärsinriktning. De som finns att tillgå har ofta ett slätstruket sortiment där jag ofta får beskedet att "det är beställningsvara" som man vill handla. Någon annan som känner igen detta?

Gott Nytt År förresten...

Posted

tack för era svar.

Jag tror att jag ska ta en riktig shoppingtur på B&H när jag återvänder till NY i sommar. Det gör mig besviken att det inte finns några riktigt bra filmaffärer i Stockholm, det som jag tycker är en självklarhet.

Många gånger när man stiger in i affärer står en eller två hyllor fulla med samma produkter, så var det inte på B&H. Alla varor i affären var olika så det betyder givetvis att deras sortiment är större än vanliga affärer.

- När man visste vad man ville ha gick man helt enkelt till en liten kassa och beställde sin vara, sedan kom den in på ett rullband och så gick man ut ur affären glad och nöjd.

ÄLSKA B&H! GOTT NYTT ÅR.

• 1 year later...