John Eriksson Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 Walking Dead 2 (13:58 min) Beskrivning: En film om ett forhållande som har blivit surt, killen är rå-taskig mot tjejen. Allt går snett och han börjar bråka med ett gäng, och då blir hans liv ännu sämre. Mycket sevärd! Det krävs inte ens att du har sett ettan!! Let´s go kids! Format: quicktime (Sorenson Video 3 codec 480*266 Stereo 44,100kHz) Längd: 13.58 minuter Storlek: 108 MB Länk till filmen: http://www.joelfilm.se/filmer/index2.htm Länk till hemsidan: http://www.clairstyler.se 0 Quote
vilcans Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Nu har jag sett den. Ni har lyckats få fram en skön visuell stämning. Kan du berätta hur ni gjort? Är den filmad på 16 mm? För övrigt är väl filmen sådär. Man får väl ta den för vad den är, men den skulle nog vinna på att kortas till ungefär hälften för att koncentrera "handlingen" på det viktigaste. 0 Quote
T-kock Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Tycker ni borde skippat engelskan. Låter verkligen inte rätt. Speciellt när ni visar ett klipp på en körande polisbil och det är en svensk polisbil. Ljudeffekterna tyckte jag också kändes lite för "pålagda" eller vad man ska säga. 0 Quote
Usarpe89 Posted December 23, 2005 Posted December 23, 2005 Håller helt med T-kock, Skippa engelskan, man hör att det är svenskar och det passar inte i omgivningen och endel ljudeffekter låter helt ekelt opassande. Annars var den skit grym, kanske tog lite tid innan zombierna började komma bara. Absolut bättre änn de flesta amatör filmer man hittar på nätet. Big up. 0 Quote
Black Star Posted December 23, 2005 Posted December 23, 2005 Förutom det konstiga innehållet så var filmen riktigt bra. Proffsigt! 0 Quote
Mikael_hs Posted December 23, 2005 Posted December 23, 2005 Snyggt filmat osv. Varför denna ständiga Engelska? Det låter verkligen inte bra, gör aldrig om det! Det pajjade möjligheterna för skådespelarna att göra ett bra jobb helt, tycker jag då... De gjorde sitt jobb, framför allt tjejen var bra, men det blev bara fånigt... 0 Quote
John Eriksson Posted December 26, 2005 Author Posted December 26, 2005 [citat=vilcans]Nu har jag sett den. Ni har lyckats få fram en skön visuell stämning. Kan du berätta hur ni gjort? Är den filmad på 16 mm? För övrigt är väl filmen sådär. Man får väl ta den för vad den är, men den skulle nog vinna på att kortas till ungefär hälften för att koncentrera "handlingen" på det viktigaste.[/citat] Hejsan allihopa! Vad roligt att ni har sett min film, och dessutom skrivit en rad om vad ni tycker! Tack för inputen, nu ska jag försöka svara på frågorna som är ställda här. Den är filmad på: mycket dv och lite 16mm. Kameror: Sony DSR-200AP, Panasonic AG-DVX100 AE, Zenit Krasnogosk-3 16mm. Jag la på lite filter typ grain i combustion för att skita ner bilden lite, det blev ganska bra. Att koncentrera handligen vore att förstöra lite av den skumma atmosfären som jag har försökt att skapa.. Filmen är ju lite skum.. 0 Quote
John Eriksson Posted December 26, 2005 Author Posted December 26, 2005 [citat=T-kock]Tycker ni borde skippat engelskan. Låter verkligen inte rätt. Speciellt när ni visar ett klipp på en körande polisbil och det är en svensk polisbil. Ljudeffekterna tyckte jag också kändes lite för "pålagda" eller vad man ska säga.[/citat] Jag ville väl ha lite internationell prägel på filmen, och fiktion blir ju lite mer troligt på engelska (det kan funka bättre) än på svenska. Men i detta fallet är jag berädd att hålla med om engelskan. Den svenska polisbilen,, ja vad ska man säga.. ljuddesignen är lite crasy-.- men den är väl tänkt att vara det också.. jag vet inte allt blev inte som jag hade tänkt mig. 0 Quote
John Eriksson Posted December 26, 2005 Author Posted December 26, 2005 [citat=Usarpe89]Håller helt med T-kock, Skippa engelskan, man hör att det är svenskar och det passar inte i omgivningen och endel ljudeffekter låter helt ekelt opassande. Annars var den skit grym, kanske tog lite tid innan zombierna började komma bara. Absolut bättre änn de flesta amatör filmer man hittar på nätet. Big up.[/citat] jag ska skippa engelskan. och kasta bort lite dåliga ljudeffekter.. till nästa film (som jag kör helt på 16mm hurra!!) ja och zombie jag vet inte om jag ska göra några fler zombiefilmer.. det får vara nog nu tror jag. Tack roligt att du tycker att den var bra..! 0 Quote
John Eriksson Posted December 26, 2005 Author Posted December 26, 2005 [citat=Black Star]Förutom det konstiga innehållet så var filmen riktigt bra. Proffsigt![/citat] J, den är lite konstig men det är väl också meningen.. den ska vara lite skum.. och man vet liksom inte om det är en komedi eller action eller drama eller vad det är.. och det är helt rätt..den ska vara lite nyskapande. 0 Quote
John Eriksson Posted December 26, 2005 Author Posted December 26, 2005 [citat=Mikael_hs]Snyggt filmat osv. Varför denna ständiga Engelska? Det låter verkligen inte bra, gör aldrig om det! Det pajjade möjligheterna för skådespelarna att göra ett bra jobb helt, tycker jag då... De gjorde sitt jobb, framför allt tjejen var bra, men det blev bara fånigt...[/citat] ok,jag ska inte göra om det.!! ok tack för kritiken. jag kan hålla med delvis. //ha det gött //mvh John Eriksson http://www.clairstyler.se 0 Quote
Mikael_hs Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 Hehe asså bra filmat så ta det inte bara som negativt. Skrev lite hårt pga brist av tid =) Men engelskan sög, och storyn ballade ju ur lite efterhand. Men det var väl meningen. Fattade inte flashbacken, men jag har inte sett ettan. Såg showreelen, vilken var filmen där det var någon som låg i badkaret död? Såg riktigt snygg ut! 0 Quote
John Eriksson Posted December 28, 2005 Author Posted December 28, 2005 [citat=Mikael_hs]Hehe asså bra filmat så ta det inte bara som negativt. Skrev lite hårt pga brist av tid =) Men engelskan sög, och storyn ballade ju ur lite efterhand. Men det var väl meningen. Fattade inte flashbacken, men jag har inte sett ettan. Såg showreelen, vilken var filmen där det var någon som låg i badkaret död? Såg riktigt snygg ut![/citat] Hej! Hej, det gör ingenting jag tar inte illa upp, jag tycker att det är bra att få lite bra kritik när folk är ärliga och säger vad dom tycker.. Det är sämre när folk säger att det är bra och tänker att det är kasst., för då finns ju ingen möjlighet till förbättring. showreelen är väl lite gammal nu, men det var roligt att du gillade den. Klippet var ifrån filmen The sinister, den vann vi novemberfestivalen (bästa film, bästa ljud) 2002 med. Så det var kul. Ha det gött!! /je 0 Quote
Nitee Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 [citat=John Eriksson]Walking Dead 2 (13:58 min) Beskrivning: En film om ett forhållande som har blivit surt, killen är rå-taskig mot tjejen. Allt går snett och han börjar bråka med ett gäng, och då blir hans liv ännu sämre. Mycket sevärd! Det krävs inte ens att du har sett ettan!! Let´s go kids! Format: quicktime (Sorenson Video 3 codec 480*266 Stereo 44,100kHz) Längd: 13.58 minuter Storlek: 108 MB Länk till filmen: http://www.joelfilm.se/filmer/index2.htm Länk till hemsidan: http://www.clairstyler.se[/citat] Oj oj oj ja gillade den mkt just musiken i bakrunden gjorde de hela mkt bättre! jatte bra sog proffsig ut! lycka till i Tyskland 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.