Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ja du måste lägga upp din film enligt vissa regler. format ska finnas med, en kort beskrivning av filmen och mins tre bilder bifogade ur rullen. du hittar reglerna i första medelandet från Pace under "Kolla min film". detta gäller från och med 1 november.

Regler

* Det måste finnas minst tre bilder från filmen. Bilderna ska infogas i inlägget med IMG-taggen. Bilderna ska alltså inte bifogas till inlägget. Bilderna bör vara runt 200 pixlar breda.

* Det måste finnas en kort beskrivning av filmen.

* Det måste stå längden på filmen (tid) och storleken (bytes).

* Det måste stå vilket format filmen är i.

* Titeln på tråden ska vara namnet på filmen och längden. Exempel: Den stora flykten (3:12)

Postad

Ganska snyggt gjort! Att det är mörkt gör inte så mycket eftersom handlingen så att säga är mörk. Bilden på kyrkogården är verkligen snyggt komponerad.

Men - gallret och syltburken såg jag, men var fanns kramen?

Postad

Applåder!

hittils det mest lyckade jag sett i denna del av forumet!

ska jag vara jävligt petig och verkligen leta fel så kanske jag kan nämna att dialekten låter konstig på något vis, men det kan ju vara för att jag är jämtlänning som studerar i luleå m.a.o. lite ovan med "sörlänningssnacket" :D men det är ju inte särskilt konkret...

ehhh... annars så var det kanske något övertydligt med musiken då vi får se kniven... jag tror att den psykopatiska stämmningen fungerar bättre utan den.

gratulerar.

Postad

ok kritik var det du var ute efter...:) jag tycker att filmen framförs rent visuellt snyggt men det finns en del att titta över. tycker inte att färgkorrigeringen är konsekvent, ni väljer snygga bilder men de skiljer sig för mkt mellan varandra, mer än vad jag tycker är okej i en kortfilm. det jag främst tänker på är bikten, rätt mörk scen med röd/gul ton och sen kyrkogården som är en snygg bild med hög kontrast men avviker för mkt från den första i färgerna. en spontan tanke. sen så prästen, när han står i köket, kass ljussättning, kornig bild..bättre jobb där. tycker att rollsättningen är sådär. prästen har för ljus röst och ser för ung ut, störande under hela dialogen i bikten. men i stora drag tycker jag att filmen funkar, även fast historian inte tilltalar mig eller ger mig något tillbaka om om du förstår vad jag menar. många på detta forum blir helt upphetsade ifall en film är snyggt filmad eller ändrar i skärpan, men det säger mig inte så mkt om jag inte gillar historian. tycker att er historia är för tunn och intetsägande men snyggt filmad i stora drag. aja hoppas du tar detta med en klackspark, det viktiga är att göra mycket filmer så lär man sig det mesta allteftersom. lycka till i fortsättningen.

Postad

Kollade på era filmer på sprocket. Vad använder ni för kamera?

Gillar ljussättningen i början på Bikten faktiskt. Ser skapligt "filmisk" ut. Ljudet är ganska bra med. Är det micken på kameran eller kör ni med bom?

Tunheim var riktigt ambitiös. Där har ni verkligen lyckats med ljudläggningen tycker jag. Kanske lite väl mörk under vissa bitar, men tummen upp för resten!

• 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...