Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har precis börjat testa spelet "The movies". Någon annan som testat det? Jag trodde ändå att det skulle finnas större valmöjligheter när man gör scener. Men det kommer nog gå att göra en massa roliga kortfilmer.

Posted

Jag blev väldigt besviken på The Movies. Det är mera som The Sims och för lite filmskapande. När man har testat alla olika scener så finns det inte så mycket mer att göra. En riktig flopp imo.

Posted

[citat=Anhool]Jag blev väldigt besviken på The Movies. Det är mera som The Sims och för lite filmskapande. När man har testat alla olika scener så finns det inte så mycket mer att göra. En riktig flopp imo.[/citat]

Kör du i sandboxläget? Det går att göra lite iallafall.

Posted

Ja, jag kör sandbox och jag har låst upp allt som går att låsa upp genom att skriva in lite saker i unlockingdokumentet. Men fortfarande så går det inte att göra som man vill. Om vi säger att jag vill ha två karaktärer gå genom ett rum. Visst, det funkar men om jag vill att då ska samtala samtidigt? Det går inte. Eller jag kanske vill att en av dom ska plocka upp en pistol på golvet medans den andra tittar på? Nej, det går inte heller. Det finns absoslut ingen frihet och utan frihet är det inte roligt att hålla på. Vi får hoppas på att det kommer moddar som kanske kan fixa till en del saker.

En annan grej jag tänkte på... Varför gjorde dom inte ett "scenbyggarläge" så man kan få bestämma själv hur scenen ska se ut! Eftersom dom redan tagit efter The Sims med grafik, humör och olika attributes så varför inte också bygga?

Posted

[citat=Anhool]Ja, jag kör sandbox och jag har låst upp allt som går att låsa upp genom att skriva in lite saker i unlockingdokumentet. Men fortfarande så går det inte att göra som man vill. Om vi säger att jag vill ha två karaktärer gå genom ett rum. Visst, det funkar men om jag vill att då ska samtala samtidigt? Det går inte. Eller jag kanske vill att en av dom ska plocka upp en pistol på golvet medans den andra tittar på? Nej, det går inte heller. Det finns absoslut ingen frihet och utan frihet är det inte roligt att hålla på. Vi får hoppas på att det kommer moddar som kanske kan fixa till en del saker.

En annan grej jag tänkte på... Varför gjorde dom inte ett "scenbyggarläge" så man kan få bestämma själv hur scenen ska se ut! Eftersom dom redan tagit efter The Sims med grafik, humör och olika attributes så varför inte också bygga?[/citat]

Jag väntar på en likadan mod. Det är som sagt för mycket begränsningar idag. Vi får hoppas på att man kan välja mer. Sen är det som sagt läppsynkningen skulle vara roligare. Det ska gå att läppsynka men jag har inte testat det ännu.

Posted

Lipsync my ass! Det enda man kan göra är att bestämma att dom ska prata men mer än så går inte. Ush, jag blir så arg på att Lionhead slänger bort ett sådant bra koncept!

• 3 weeks later...
Posted

Vanliga spelsättet så börjar man spelet i början 1900 talet, och sen spelar man fram till år 2005 (eller längre om man orkar, vilket man inte gör).

Sandbox kan du välja i vilket årtionde du ska börja spelet, sen kan man välja inställningar som att skådespelarna inte blir trötta eller dylikt.

Sandbox är väl mest till för att göra sina egna filmer, men någon värst frihet i skapandet är det ju inte så det är inte alls skoj....

• 4 weeks later...
Posted

Hur gör man för att få spela in själv? Jag har bara spelat i några dagar, och det enda som har hänt för mig är att jag placerar folk här och där, och sen plingar det till så är filmen klar.

Apropå Sandboxläget så kan man ta femtiotalet som senaste.

Posted

För att få välja bland samtliga decennium (och få tillgång till alla prylmojar) kan du ändra \HKEY_CURRENT_USER\Software\Lionhead Studios Ltd\TheMovies\Allow Any Decade till "1"

Meka i registret gör ni på egen risk ;)

Personligen tyckte jag att speldelen i spelet var lite klumpigt gjort, filmläget var dock ganska skoj (även om det är begränsat, men klippning kan göra underverk i det här fallet).

För att spela in själv väljer du Advanced Script Writing eller nått sånt, det är en separat byggnad där du får full kontroll över de parametrar som går att ändra i varje scen (och du får välja scener själv).

• 3 weeks later...