Gå till innehåll

Recommended Posts

• 1 månad senare...
Postad

ja kanske ett stipendium på 5- 10 000 kr eller liknande. ingen lägger väl ner tid på ett projekt som man inte ens kan gå + -0 på, eller tjäna på? alltså ja tycker detta är rätt väsentligt för oss som försörjer oss på film, men visst om folk vill jobba gratis så är det okej för mig.

Postad

[citat=krockis]ja kanske ett stipendium på 5- 10 000 kr eller liknande. ingen lägger väl ner tid på ett projekt som man inte ens kan gå + -0 på, eller tjäna på? alltså ja tycker detta är rätt väsentligt för oss som försörjer oss på film, men visst om folk vill jobba gratis så är det okej för mig.[/citat]

det handlar ju fan om en kortfilmstävling i UR.

Postad

om man vinner den så har man ju alltid en merit iallafall det har man inte riktigt annars

Edit: man kan ju få meriter på andra sätt också men man har iallafall en till eller en:)

Postad

[citat=krockis]ja kanske ett stipendium på 5- 10 000 kr eller liknande. ingen lägger väl ner tid på ett projekt som man inte ens kan gå + -0 på, eller tjäna på? alltså ja tycker detta är rätt väsentligt för oss som försörjer oss på film, men visst om folk vill jobba gratis så är det okej för mig.[/citat]

Om man försörjer sig på film (=proffs) så behöver man väl inget stipendium :-D

Postad

ja om du kan få uppdrag att hagla bara för du är "proffs" så säg till hur man gör för den här världen inom film, reklam ect. är den osäkraste inkomsten du kan ha. nej jag menar bara på att jag inte ser så stor mening med lägga ner så mkt tid som det krävs för göra en bra 5 minuters film för eventuella 10 st dvd filmer som vinst. Då kan man satsa på ting som kan generera en inkomst eller en bättre merit än vinst i URs filmtävling. Sen så är det många inom konstnärliga områden som enbart lever på stipendium under en tid, beroende hur mkt pengar det är vi talar om. Finns en del dokumentärfilmare, poeter osv som har en säkrat inkomst av staten ifall de inte skulla komma upp till en viss summa per år, exempelvis kulturråde delar ut sådana. Bara för du är regissör och anknuten till ett filmbolag är du väldigt beroende av uppdragen som bolaget får, och det är inte det lättaste att få välbetalada uppdrag då alla stora företag har fasta bolag som de anställer.

• 4 månader senare...
Postad

[citat=anders10]vet någon hur gammal man får vara för att vara med?

vänligen

anders[/citat]

Man får vara både äldre än 18 och 26 vilket är ovanligt generöst (gillar inte åldersdiskriminering åt något håll), någon var visst 31 i 2006 års tävling. Observera att detta är en gammal tråd, det finns ännu ingen ny tävling annonserad för 2007.

Postad

[citat=StenR][citat=anders10]vet någon hur gammal man får vara för att vara med?

vänligen

anders[/citat]

Man får vara både äldre än 18 och 26 vilket är ovanligt generöst (gillar inte åldersdiskriminering åt något håll), någon var visst 31 i 2006 års tävling. Observera att detta är en gammal tråd, det finns ännu ingen ny tävling annonserad för 2007.[/citat]

det är för jävligt rent ut sagt...om man är duktig och 26, så är det ok. men man kan inte tävla i samma festival om man är 26 år och 1 månad...

nej hur skulle det se ut?

• 2 veckor senare...
Postad

[citat=anders10][citat=StenR][citat=anders10]vet någon hur gammal man får vara för att vara med?

vänligen

anders[/citat]

Man får vara både äldre än 18 och 26 vilket är ovanligt generöst (gillar inte åldersdiskriminering åt något håll), någon var visst 31 i 2006 års tävling. Observera att detta är en gammal tråd, det finns ännu ingen ny tävling annonserad för 2007.[/citat]

det är för jävligt rent ut sagt...om man är duktig och 26, så är det ok. men man kan inte tävla i samma festival om man är 26 år och 1 månad...

nej hur skulle det se ut?[/citat]Så får man vara med om man är under 18

Postad

[citat=StenR][citat=anders10]vet någon hur gammal man får vara för att vara med?

vänligen

anders[/citat]

Någon var jag! Oj vad gammal jag känner mej nu....

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...