ibbe_san Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Tjena gubbar kan ni ge mig tips på en kamera som kostar runt 4000 kr. Jag vet att det e lite väl billigt men jag e ingen proffsfilmare. Men jag håller på filmar egna filmer. Men för tillfälet har jag ingen kamera. Och jag undrar om i kan ge mig tips o råd när det gäller att köpa en kamera. Skulle vara jätteglad för ett snabbt svar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Du får helt enkelt hålla koll på marknaden på specialerbjudanden och sånt. Sen är det bra om kameran har 3CCD, manuell vitbalans och fokus. Är absolut ingen kameraguru, du får förmodligen ett bättre tips snart. Men det är väl på ett ungefär vad man gärna ska ha. Om du kommer under 4000 med de kraven vet jag dock inte. Förmodligen finns det också andra trådar om detta. Använd sökfunktionen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 en kamera med 3 ccd får du inte för de priset men manuell vitbalans och manuell focus ska väl inte vara så svårt att få tag i däremot. kan även vara bra med manuell shutter och mikrofoningång 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 spara! för 4000 får man nästan ingenting som är bra. envisas du så har du canon mv800 kanske....http://www.scandinavianphoto.se/?31640 satsa på en 3ccd kamera för färgupptagning, ju större ccd = bättre kan man förenklat säga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ibbe_san Posted October 23, 2005 Author Share Posted October 23, 2005 Tack med era svar. Jag vill också påpeka att jag kan krossa 4000 gränsen o stiga till 5500 kr. Så jag vill ha så många råd o tips ni kan ge mig innan jag börjar att se mig över olika kameraval. Tack på förhand! Skulle vara glad för snabba svar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Kameror i 5000:- kronors klassen är av ungefär samma kvalité, Men satsa ändå på kända märken som Sony, Panasonic & Canon. De är som sagt ganska likvärdiga, men kolla gärna efter en kamera med både dv-in/ut. //Simon 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Får kanske skit för detta, men studera gärna Netonnets information, gärna med ett kritiskt öga. Glömde säga det innan. http://www.netonnet.se/aktuellt_lasmer.asp?id=4814&BannerName=Information&LinkType=ReadMore&SpaceCode=NewsBox1 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 kolla pricerunner.se och kolla priser från utlandet med, tyskland o GB brukar vara okej att handla från. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 På netonnet kostar en Panasonic NV-GS75 4790 kronor. Den har 3CCD, manuell vitbalans, 16:9 wide Cinema, maniell exponering, mic-ingång men inte DV-in. Om det är en bra kamera har jag ingen erfarenhet av, men av alla inlägg i forumet att dömma så har den det mesta som alla säger att man skall ha. Kan det vara nått? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krockis Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 dv-in är ju bra att ha men inget måste, ska du skicka det till festivaler kan det vara skönt att kunna "export to the tape" eller låna en polares ifall det behövs... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts