Gå till innehåll

Frostbiten


Gremanz

Recommended Posts

jag förknippar produktionsvärde rätt mkt med entusiasm och vilja mer än pengar...när ni pratar rent allmänt om PV så tycker jag att det mesta hänger på färgkorrigeringen, för det var väl det enda storm hade. allt i storm, alltså actionscenerna osv var ju ren rip off från diverse filmer. färger, vinklar och ljudval i de flesta sceneran går härleda direkt till tendenser inom amerikans film de senaste 10 åren. och det värsta är att storm inte ens har en story att luta sig tillbaka mot. om man jämför till exempel stämningen i saw och storm så ser man tydliga likheter även om storm misslyckas med att bygga denna stämning med. ett bra exempel på film gjord för 500 000$ och jäkligt bra med bra story är The station agent från 2003.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker som sagt att det värsta med Storm var att den hade en sån usel story.

 

Saw är väldigt imponernade för det priset, men tyvärr tyckte jag den sög riktigt hårt också... fan. Men på en bättre not, såg just Sky High som var helfestligt, så hela livet är inte uselt!:)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Eftersom jag klistrar modeller som största fritidsintresse kan jag inte undanhålla er att i helgen runt 1a april hade man öppet mästerskap i modellbygge i huvudstaden, arrangerat av IPMS.

 

På denna tävling hade Staffan Linder fri-skulpterat denna pärla http://www.gkjapan.com/gallery/files/1/3/DSC02640_.JPG

Staffan är förövrigt känd inom filmvärlden som medverkande i filmen King-kong som 3d-modellerare, presenterad i tidningen Metro.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...