Gå till innehåll

skotthål


Solid_Snake

Recommended Posts

annars så har man ju alltid paintballmetoden... i filmer används någon slags specialkulor(inte färg) som dom helt enkelt skjuter på ytan så det puffar till...

 

just bilrutan vill jag ha det till att den inte splittras och fallersönder för en liten kula, i livvakterna så blev det cg, i mannen på taket låg det en modig kille med järnspett i bilen och slog sönder rutan, sedan kraschade bilen... alla sätt är bra utom de tråkiga...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Clown]Jag läste i senaste numret av Digital Video att man kan göra fönsterrutor av socker... Borde kanske fungera om man sätter dessa på något snyggt sätt där den vanliga bilrutan brukar sitta.[/citat]

 

Digital Video. Sveriges minst researchade tidning (och minst korrekturlästa) slår till igen. Tror jag räknade ihop sexton kraftigt felaktiga påståenden om digital video sist jag läste tidningen. Vad har dom nu yrat om? "Sockerglas" (som inte består av socker alls utan en kemisk ingrediens som möjligtvis påminner om socker) i storleken bilruta är det få som kan tillverka i sverige. Möjligtvis kan Svenska Stuntgruppen AB göra det - deras ljudbord är ganska stort (man behöver göra glaset på ett specialkonstruerat bord som vibrerar så att alla luftbubblor försvinner ur materialet). Det är hursomhelst rätt dyrt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Munthe]Digital Video. Sveriges minst researchade tidning (och minst korrekturlästa) slår till igen. [/citat]

Helt OT:

Helt rätt Munthe! Jag skrev tom ett mail till dom där när jag fick det senaste numret i brevlådan där jag påpekade detta med flera stavfel i alla nummer samt ofta felaktiga bilder, rätt bilder på fel ställen samt felaktig bildtext på flera ställen i alla nummer. I tex många guider så är det fel skärmdumpar med. Dom fick flera konkreta exempel av mig. (Se tex bilderna på sid 67 i nummer 7 - 2005)

 

Jag prenumererar i dagsläget men tänker absolut inte förlänga den. Deras DVD ang redigering i PPro annonseras ju flitigt här i forumet och jag hoppas att den som ev köper den inte möts av diverse felaktigheter som förvirrar där också!

 

( - Pace, du får väl prata med dina kollegor, det är ju inte första gången det skrivs negativt om just Digital Video här i forumet. Du har ju kontakt med dom menar jag... ;) )

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Solid_Snake]hejsan!

 

är det någon som har några tips på hur man kan fixa skotthål i tex ett träd, glasruta eller en bil?

 

Vill helst inte förstöra en bil eller en ruta. men allt för konsten om inte någon ger mig någtot bra förslag:)[/citat]

 

Själva träffen kan du alltid lägga till i datorn, finns här:

http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm och nåt som heter bullet hits.

använd Luma key för att ta bort bakgrunden och motion för att passa in det där det ska vara.

träffarna ser ut att passa på metal bäst

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är bra utanför mitt område men borde det inte bli snyggare om man tex går till skroten och frågar om man får panga en ruta på en riktig bil? Om skrotbilen är av samma märke och samma färg borde det smälta in riktigt skapligt, eller? Då skulle man kanske rent av kunna använda ganska enkla knep, typ stålkula från en kondomslangbella, på en till två meters håll. Det blir det bra drag i. Jag har svårt att tro att det behöver bli så dyrbart. Beror på vilken skrot man frågar.

 

Då slipper man det jag tycker lite artificiella looken som har lite svårt att smälta in i minDV-looken?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...