Zapto Postad 16 oktober 2005 Postad 16 oktober 2005 Hejsan.. Jag söker ett film manus till filmen "The Blair Witch Project" som gjordes 1999. För mer info om filmen kan ni gå in här: http://www.imdb.com/title/tt0185937/ Jag tänkte göra en remake på filmen fast på svenska. Om ni vet några andra som har gjort "remaker" av denna filmen så kan ni länka dom eller säga vart jag kan få tag på dom. / Zapto 0 Citera
dreeze Postad 17 oktober 2005 Postad 17 oktober 2005 Finns det ett manus till den filmen? Som jag förstod det var väl mycket av den improviserad? 0 Citera
ressigören Postad 17 oktober 2005 Postad 17 oktober 2005 Ett manus till BWP är nog jävligt svårt att få tag på... Som sagt är ju så mycket improviserat och vem skulle ha suttit och skrivit ut ett manus i efterhand...? Min Gränseråholmen är väldigt Blair Witch-inspirerad, kolla den! 0 Citera
damtralla Postad 17 oktober 2005 Postad 17 oktober 2005 Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända är en svensk remake av BWP....... oooh så bra den blev! stekta kycklingar, här kommer vi!!! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 17 oktober 2005 Postad 17 oktober 2005 Om du inte redan sett "Det okända", så är det ju helt klart ett måste. Det är ju så mycket Blair Witch det kan bli. Svensk. 0 Citera
Apeman90 Postad 17 oktober 2005 Postad 17 oktober 2005 [citat=dreeze]Finns det ett manus till den filmen? Som jag förstod det var väl mycket av den improviserad?[/citat] Jag har kollat in många sidor nu och det är som föregående talare säger det mesta är improviserat=D Det är ju bara att försöka hitta på en egen "myt" eller ta en som redan finns och gör en falsk dokumentär kring den. Och sedan kan ju mystiska saker hända.De som gjorde "The Blair Witch Project" skrev ju falska saker i tidningen innan de visade filmen om att T.e.x. de hade hittat film-material i skogen m,m. 0 Citera
Pandan Postad 17 oktober 2005 Postad 17 oktober 2005 1. varför vill du göra en REMAKE på den? Gör nåt eget inspirerat på den istället. 2. Finns det inte rättighetsfrågor kring en remake? Därav, läs 1. :P 0 Citera
Knodel Postad 18 oktober 2005 Postad 18 oktober 2005 Blair Witch Project var läskig!!! WEIII :/ Han mördar folk.. gruff :( 0 Citera
art Postad 18 oktober 2005 Postad 18 oktober 2005 Börja bara med att skriva ner en liten idé om hur och var och vilka som ska vara med i filmen och så. Så är det bara att börja spela in och improvisera. Jag tror inte att The Blair Witch Project gjordes efter ett finslipat manus, den äkta känslan över det hela skapas nog bara genom att ha skådisar som kan improvisera väldigt bra. Jag gjorde själv en testfilm med några stycken som kanske var lite inspirerad av den filmen. Det blev väldigt bra och skräckinjagande trots att vi varken hade manus eller så rutinerade skådespelare. De fick bara spela sig själva insatta i en läskig situation, och det gick väldigt bra. Men sedan i efterbearbetningen fixadre vi till lite skjumt bakgrundsljud och så oxå och musik som gjorde att det blev bra mycket snyggare. det är bara att springa ut och filma, lycka till 0 Citera
jonkanon Postad 18 oktober 2005 Postad 18 oktober 2005 The St. Francisville Experiment http://www.imdb.com/title/tt0218625/ Där är en annan variant, som jag tycker är betydligt bättre än Blair Witch när det gäller flytet i filmen. Och den går väl att göra en egen version på utan att det egentligen blir en remake. /jon 0 Citera
Zapto Postad 18 oktober 2005 Författare Postad 18 oktober 2005 [citat=Apeman90][citat=dreeze]Finns det ett manus till den filmen? Som jag förstod det var väl mycket av den improviserad?[/citat] Jag har kollat in många sidor nu och det är som föregående talare säger det mesta är improviserat=D Det är ju bara att försöka hitta på en egen "myt" eller ta en som redan finns och gör en falsk dokumentär kring den. Och sedan kan ju mystiska saker hända.De som gjorde "The Blair Witch Project" skrev ju falska saker i tidningen innan de visade filmen om att T.e.x. de hade hittat film-material i skogen m,m.[/citat] Riktigt smart, ska tänka på saken! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.